مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

نیسان e-NV200؛ تدبیر موناکو برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

کمپانی نیسان دو دستگاه خودروی تمام برقی e-NV200 را تحویل کاخ موناکو داد. اتومبیل‌های پرنس آلبرت دوم، طی مراسمی در کاخ مسکونی شاهزاده و خانواده‌اش تحویل داده شد.

خریداری این اتومبیل‌ها توسط خاندان سلطنتی موناکو، بخشی از استراتژی این خاندان، به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در املاکشان است. این بخشی از طرح ویژه موناکو به منظور کاهش گازهای گلخانه‌ای بوده و به زودی ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند.

nissan-e-nv200s-palace-of-monaco-3

پرنس آلبرت در این رابطه گفته است:«کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای کشور ما بسیار حیاتی بوده و ما اهداف بزرگی در سر داریم. هدف ما این است که تا سال 2030، حدود 50 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای موناکو جلوگیری کرده و در سال 2050 انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برسانیم.»

میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای موناکو در سال 2012 حدود 13درصد بود؛ که نسبت به میانگین آماری سالهای 2008 – 2012، کاهش 8 درصدی را نشان می‌داد.

مدیر بخش اروپایی نیسان، آقای پل ویلکاکس در این رابطه گفته است:«ما به عنوان یک جامعه با یک چالش زیست محیطی روبرو هستیم و وسایل نقلیه‌الکتریکی کمک شایانی به کاهش انتشار گازهای کلخانه‌ای می‌کنند. ما با معرفی نیسان LEAF و e-NV200، پیشتاز حرکتی سبز بوده و خوشحال هستیم که دولتها و رهبران کشورهای اروپایی، به سمت تعویض خودروهای قدیمی با خودروهای برقی می‌روند.»

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا