مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبرداخلی

نگاهی به مشخصات نسخه تولیدی JMC S350، بزودی در ایران

با داغ شدن بحث حضور شاسی بلندهای واقعی در بازار کشور و پیدا شدن راه هایی برای تبادل مالی و ارزی بین ایران و چین، یکی از محتمل ترین گزینه های این مجموعه، JMC S350 نام دارد. این خودرو که قطعات آن نیز به کارخانه ریگان خودرو رسیده، طی صحبت های انجام شده با مدیران این شرکت، احتمالا از اواخر خرداد و یا اوایل تیر به مرحله تولید خواهد رسید.


گرچه که نسل جدید این خودرو در کشور چین رونمایی شده و ما نیز در سایت چرخان به بررسی آن پرداختیم، ولی در این بین مشخص شد که این شاسی بلند با امکانات و چهره قبلی وارد بازار کشور خواهد شد.
ریگان خودرو در سال 96 اقدام به واردات دو نمونه از نسخه S350 به کشور نمود تا تست های تطبیق پذیری را بر روی این خودرو انجام دهد، ولی با بروز مشکلاتی چون انواع تحریم ها، تولید این خودرو به سال 99 موکول شد.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به امکانات و ویژگی های این محصول بیاندازیم.


JMC بدلیل همکاری و شراکت با فورد آمریکا در چین، از پلتفرم ها و موتورهای مشهور این برند آمریکایی در محصولات خود نظیر S350 استفاده کرده است.

S350 دارای موتور مشهور 2 لیتری توربوشارژ سری ECO BOOST فورد است که با اتصال به گیربکس 6 دنده ZF، قادر به تولید 202 اسب بخار، قدرت و 325 نیوتن متر، گشتاور است. همچنین این خودرو با توجه به مشترک بودن با پلتفرم فورد اورست، قابلیت چهارچرخ متحرک را نیز دارد.

از لحاظ ابعادی، S350 در طول 4798 میلی متر و در عرض 1895 میلی متر، ابعاد داشته و 1855 کیلوگرم نیز وزن دارد.

از امکانات JMC S350 میتوان به موارد زیر اشراه کرد:
– ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– سانروف
– صندلی های برقی جلو
– دارای گرمکن صندلی
– صفحه نمایش 8 اینچی دارای نویگیشن و دوربین 360 درجه
– دارای سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
– جمع کن برقی آینه ها و دارای گرمکن و چراغ راهنما
– دارای نشانگر فشار وارد بر تایرها (TPMS)
– فرمان برقی
– کروز کنترل
– دارای 6 کیسه هوا
– دارای صندلی ردیف سوم (7 نفره)
– آینه تاشو برقی
– دارای سامانه کنترل پایداری
– دارای ترمز ABS و EBD
– داری جک الکتریکی صندوق (در نمونه فول)
– و …


طراحی این نسخه که در سال 2016 مورد فیس لیفت قرار گرفته است کمی زمخت به نظر رسیده و طبق گفته جی ام سی در نمای جلو، از نهنگ الهام گرفته شده است. در نمای بغل و عقب نیز با توجه به طوسی بودن قسمت رکاب و دیفیوزر، تغییر رنگ حاصل، مورد رضایت برخی از کارشناسان نیست.

کابین خودرو هم علیرغم به روز نبودن، در مقایسه با رقیبی چون فوتون ساوانا، زیباتر به نظر رسیده و از تکنولوژی های برتری بهره مند بوده است.

کلام آخر
JMC S350 یک شاسی بلند زمخت و در عین حال، قدرتمند است و در صورت افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش و بخصوص تامین قطعات آن، میتوان به آن اعتماد کرد. حال باید دید که ریگان خودرو علیرغم افزایش سبد محصولات خود، چقدر به این موضوع با توجه به ورود رقبایی جدید مانند زامیاد تیوان و … به ایران، خواهد پرداخت.
از اصلی ترین رقبای چینی این خودرو در حال حاضر میتوان به فوتون ساوانا، هاوال H9 و در آینده، زامیاد تیوان نام برد.

پررنگ شدن حضور شاسی بلندهای واقعی و دو دیفرانسیل و تنوع آن در کشور، قطعا برای انتخاب مشتریان اثر گذار بوده و باعث افزایش تیراژ تولید خودرو در کشور خواهد شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا