مکمل بنزین
گوناگون

چگونه یک پورشه 911 جذاب را نقاشی کنیم؟آموزش مرحله به مرحله از طراحی ارشد پورشه!

هر صنعت، به‌واسطه بزرگی و گستره‌ای که در سراسر جهان دارد، می‌تواند پتانسیل‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را داشته باشد. بدون شک، کسی پیدا نمی‌شود که بخواهد از پیشرفت‌های روزافزون صنعت خودرو، ماشین‌هایی با طراحی‌های خارق‌العاده، موتورهای قدرتمند، فن‌آوری‌های مدرن و بسیاری از موارد این‌چنینی، بگذرد. صنعتی که جذابیت‌های موجود در آن، کم نبوده و نیستند.

اما شاید جالب‌ترین قسمت در همین حوزه خودروها، طراحی خارجی‌شان باشد. طراحی که توسط خبره‌ترین وکاربلدترین طراحان شرکت‌ها ایجادشده و درواقع می‌توان گفت، ابتدا همچون یک خمیر در ذهن طراح شکل‌گرفته و کم‌کم به تکامل رسیده و تبدیل به همان خودرویی می‌شود که می‌تواند دهان همه را باز کند؛ اما در بین طراحی‌ها، شاید پورشه 911 اشتوتگارتی، یکی از آن خودروهایی باشد که خاص و منحصربه‌فرد بودن، جزئی از ذات آن محسوب می‌شود.

خودرویی که بدون هیچ‌گونه اغراق و بزرگ‌نمایی، می‌توان طراحی آن را در بین 10 و یا حتی 5 خودروی برتر جهان دانست. این خودروی اسپرت کوپه، در طول حدود 60 سال که از زندگی‌اش می‌گذرد، کماکان، چهره و اصالت خود را به همان منوال جوانی‌اش، حفظ کرده است. اگر هم این موضوع در ذهنتان شکل‌گرفته است که طراحی پورشه 911 نسبت به دیگر خودروهایی همچون بوگاتی و لامبورگینی و فراری، راحت‌تر و پیش‌پاافتاده‌تر است، باید بگوییم که سخت اشتباه می‌کنید.

آقای مایکل مائور (Michael Mauer) و گروه طراحی او، مسئولیت طراحی و ارتقای 911 را از سال 2004 میلادی، برعهده‌گرفته‌اند. گروهی که توانسته است به‌خوبی، مهارت و استعدادهای خودش را بر روی این خودروی نمادین آلمانی، پیاده‌سازی کند.

اکنون نیز در راستای یک برنامه جدید که هشتگی بانام GetCreativeWithPorsche#(به معنای با پورشه،خلاق باش) ایجادشده است که می‌توانیم در آن، طرح‌های مرحله‌به‌مرحله طراحی یک پورشه 911 را نیز مشاهده نماییم. درواقع در این مراحل، آقای مائور، می‌خواهد تا به‌خوبی، درزمانی که دنیا درگیر پاندمی ویروس کرونا است، یک سرگرمی جذاب برای علاقه‌مندان ایجاد کند. این شما و این هم مراحل طراحی یک پورشه 911 منحصربه‌فرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا