مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیونیگ منحصربه فرد و جذاب 6 چرخ با طعم جیپ رنگلر!

زمانی که می‌خواهیم صحبت از خودروهای سرسخت و قدرتمند آفرود کنیم، شاید بتوان گفت که یک فاصله محوری کوتاه، همه چز باشد. شاید به همین خاطر باشد که در بازارهای جهانی، خودروی جیپ رنگلر (Jeep Wrangler) تا این حد برای جاده‌های آفرود مناسب بوده و افراد و شرکت های زیادی تاکنون پیداشده‌اند که به سمت شخصی‌سازی و تیونینگ (Tuning) این خودروی قدرتمند، رفته اند؛ اما در بین این تیونیگ ها، می‌توان یک مدل خاص و منحصربه‌فرد را نیز پیدا کرد که نه تنها از لحاظ طول محوری، افزایش چشمگیری داشته است بلکه به جای استفاده از 4 چرخ متعارف،6 چرخ مسئولیت آفرودی خود را بر عهده گرفته اند.

شاید بتوان یک آفرود 6 چرخ را همان مرسدس AMG G63 جذاب آلمانی دانست که می‌تواند به معنای واقعی کلمه، خاص بودن و ویژگی آفرود را در یک جعبه جادویی، تحویل راننده و سرنشینان بدهد؛ اما یک شرکت آمریکایی موسوم به SoFlo Jeeps احساس کرده است که می‌تواند جیپ رنگلر را به این روز انداخت و چهره‌ای متفاوت در ذات آفرودی آن، پدید آورد.

جدای از به‌روزرسانی‌ها و تقویت‌هایی که در بحث شاسی و سیستم تعلیق این مدل 6 چرخ به منظور بات و پایداری هرچه بیشتر خودرو، اتفاق افتاده است، برند تیونینگ، یک قلب تپنده 3 لیتری 6 سیلندر (V6) توربوشارژ دیزل را برای این مدل در نظر گرفته که با یک موتور برقی، یک سیستم هیبرید را در نهایت، تولید می‌کنند. سیستمی که می‌تواند 949 نیوتون متر گشتاور فوق‌العاده را به زیرپای راننده خود منتقل کند. (در مورد قدرت تولیدی، اطلاعاتی گزارش نشده است). این قدرت و گشتاور تولیدی به‌تمامی 6 چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

همچنین، داشتن طراحی قسمت جلو متفاوت و تهاجمی برای بالاتر بردن هیجان، چراغ‌های روز با رنگ متفاوت و طراحی شبیه خودروهای نظامی از دیگر مولفه هایی هستند که در خاص‌تر شدن بیش از پیش جیپ رنگلر 6 چرخ، کمک شایانی می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که درون کابین این خودروی آفرود نیز به صورت لوکس طراحی‌شده و از امکانات مناسبی از جمله روکش‌های صندلی چرم ضد آب، بهره می‌برد.

اما برچسب قیمتی این هیولا چقدر است؟ ازآنجایی‌که این مدل، یک نمونه تیونینگ شده است و تغییراتی را به خود دیده است، شرکت SoFlo Jeeps، برچسب قیمتی پایه 145,000 دلار را برای آن در نظر گرفته است. این در حالی است که خودروی هنسی گولیاث (Hennesy Goliath)  شش چرخ که بر پایه شورلت سیلورادو تولیدشده، باقیمت 375,000 دلار و هنسی ولوسی رپتور (VelociRaptor) نیز باقیمت 349,000 دلار، عرضه می‌شوند. خودروی آلمانی AMG 63 با 6 چرخ نیز، برچسب قیمتی بالاتری نسبت به این جیپ رنگلر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا