مکمل بنزین
گوناگونخبر

شانگهای چین به زودی میزبان قطار درون شهری خودران می‌شود!

شاید مدت‌زمان زیادی لازم نباشد تا بتوانیم خودروهای خودران را به‌عنوان یک اصل پایدار و عادی در شهرهای پیشرفته و مختلف دنیا، قبول کنیم؛ اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که وسایل حمل‌ونقل عمومی خودران و بدون نیاز به راننده نیز بسیار زودتر ازآنچه که می‌توان فکرش را کرد، وارد چرخه زندگی مردم خواند شد.

کلان‌شهر بزرگ و پرجمعیت شانگهای چین، به‌زودی دارای یک سیستم حمل‌ونقل کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد که می‌تواند به‌عنوان یک قطار درون‌شهری، کنترل حرکت و جابجایی مسافران را بر عهده بگیرد. این پروژه مدرن و جذاب، توسط سازمان حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری چین و شرکت روسی موسوم به کاگنیتیو پایلوت (Cognitive Pilot)، توسعه پیداکرده است.

این همکاری فناورانه مشترک بین کشورهای چین و روسیه، شامل مراحلی همچون تحقیق و توسعه (R&D)، مراحل تست و آزمایش گیری و همچنین فاز بازاریابی خواهد بود. نتیجه اولین فاز از اجرای این برنامه، همان توسعه سیستم‌های کمکی پیشرفته رانندگی مبتنی بر هوش مصنوعی (ADAS) خواهد بود.

اولگا اوسکوا (Olga Uskova)، مدیرعامل شرکت کاگنیتیو پایلوت در رابطه با این پروژه توضیح داده است: «در نبود یک عکس‌العمل مناسب از سوی راننده یک وسیله نقلیه، این قطار درون‌شهری می‌تواند به‌صورت خودکار، سرعت خود را کنترل کرده و همچنین در مقابل موانع احتمالی موجود در مسیر نیز ترمز خواهد کرد. در طول تمامی مراحل آزمایش از این وسیله هوشمند، اپراتور قطار کماکان درون کابین خواهد بود، منتها با این تفاوت که تنها نقش کنترل‌کننده ایمنی در مواقع ضروری را خواهد داشت.»

هدف نهایی این پروژه نیز این است که به‌صورت تدریجی و به‌مرورزمان، سطح هوشمندی و استفاده از هوش مصنوعی در این قطار درون‌شهری افزایش‌یافته تا درنهایت به یک وسیله کاملاً خودکار تبدیل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا