مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی نمادین تویوتا، دو دهه فروش فوق العاده خود را جشن می‌گیرد!

خودروی تویوتا پریوس را می‌توان یک مدل نمادین در بحث طراحی منحصربه‌فرد و جسورانه و هم‌چنین، فروش مثال‌زدنی، در بین نه‌تنها تمامی مدل‌های تویوتا بلکه تمامی خودروهای ژاپنی دانست. تویوتا پریوس درواقع اولین خودروی هیبریدی در جهان بود که توسط یک خودرو از بزرگ و به‌صورت تولید انبوه، به بهره‌برداری رسید و با یک برچسب قیمتی معقولانه و مشتری‌پسند، عرضه شد. تویوتا پریوس حتی خودروی بسیاری از سلبریتی های مشهور جهان بود که توانایی مالی برای خرید گران‌ترین خودروهای دنیا را نیز داشتند ولی بااین‌وجود ترجیح دادند که این خودروی نمادین ژاپنی را زیر پای خود داشته باشند.

اکنون خودروساز ژاپنی قصد دارد تا بیستمین سالگرد تولد این خودروی خود را با یک مدل خاص، جشن بگیرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده از وب‌سایت کارزدایرکت (CarsDirect)، قرار است نسخه 2021 تویوتا پریوس، یک مدل خاص باشد تا بتواند بیستمین سالگرد ورود خود به بازار خودرویی ایالات‌متحده در سال 2001 را جشن بگیرد.

جالب است بدانید که این خودرو، قبل از اینکه در سال 2001 به بازار کشور آمریکا راه پیدا کند، چند سال پیش از آن و در سال 1997 میلادی در خود کشور ژاپن، رونمایی شد. اکنون نیز که حدود 23 سال از رونمایی رسمی این هیبرید متفاوت ژاپنی می‌گذرد، تویوتا توانسته 15 میلیون دستگاه از آن را درمجموع، به فروش برساند که عدد بسیار قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

اکنون نیز تویوتا کرولا هیبرید و راو 4 هیبرید، از همان سامانه‌های موتوری بهره می‌برند که در پریوس وجود داشته و توسعه داده‌شده‌اند. پس شاید بتوان به‌نوعی، کرولا هیبرید را یک رقیب داخلی برای پریوس در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا