مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا خودروی مخصوص انتقال بیماران کرونایی،طراحی می‌کند

در حال حاضر که این مقاله در حال نوشته شدن است، متأسفانه همه‌گیری ویروس کرونا آن‌قدر سریع بوده که توانسته در تمامی کشورهای جهان، نفوذ پیداکرده و تلفات چند صدهزارنفری را از مردم دنیا بگیرد. اکنون بیش از 3.25 میلیون نفر، در کل جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. در کشور ژاپن در حال حاضر، بیش از 14,305 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و این کشور توسعه‌یافته آسیایی،455 فوت کرونایی را ثبت کرده است. توکیو، پایتخت این کشور در رتبه نسخه مبتلایان قرار داشته و پس‌ازآن نیز شهرهای اُساکا و کاناگاوا، دیده می‌شوند.

اما در چنین مواقعی است که شرکت‌های بزرگ هر کشوری، رسالت خود را به‌درستی هرچه‌تمام‌تر اجرا کرده و به کمک مردم خود در شرایط بحران می‌آیند. برند نام‌آشنای تویوتا نیز دستان خود را دراز کرده است تا به بهبود این شرایط در حد توان خود، کمک کند. اوایل هفته گذشته بود که این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که ظرفیت تولید خودروی اورژانس خود را به 40,000 دستگاه در ماه، رسانده است.

تویوتا همچنین به جابجایی بیماران کرونایی در این شرایط، در کشور ژاپن نیز کمک کرده است. به‌طوری‌که این شرکت،11 خودروی حمل بیماران با وضعیت ملایم را در شهر توکیو و دو شهر دیگر، تدارک دیده است؛ اما شاید جالب‌ترین حرکت این شرکت، تبدیل خودروی Hiace به یک آمبولانس حمل بیماران وخیم کرونایی بوده است. این اولین طراحی به خصوصی است که تویوتا برای این شرایط بحرانی، در نظر گرفته است.

طراحی این خودروی تازه‌وارد، ساده و البته خلاقانه است. به‌گونه‌ای که یک هواکش در قسمت عقبی آن در نظر گرفته‌شده است تا بتواند مانع از آلوده شدن کل کابین خودرو شود. تویوتا در نظر گرفته است تا این پروژه‌های خودرویی خود را در شرایط حال حاضر برای کمک به دانشگاه‌های پزشکی و بیمارستان‌ها، ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا