مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی نیز به سمت طراحی بالگردهای جذاب، کشیده شد!

امروزه از هرکجا که خبرهایی راجع به رفتن یک شرکت خودروسازی به سمت دنیای هوانوردی به گوش می‌خورد، یا شکت مذکور قصد دارد کواد کوپتری متفاوت و با برند خودش داشته باشد و یا اینکه با شرکت‌های تاکسی اینترنتی همکاری کرده تا وارد حوزه، حمل‌ونقل مسافر از طریق این وسایل پرنده شود.

اما شاید همان‌گونه که خودروهای تولیدی شرکت‌های خلاق و نام‌آشنای ایتالیایی، با دیگر طراحی‌های دنیا، زمین تا آسمان فرق می‌کنند، اگر قرار باشد برندی مانند لامبورگینی نیز وارد صنعت هوایی شود، باید فرضیات گذشته‌مان را کنار بگذاریم و دید جدیدی به آن پیدا کنیم. برای این کار، کافی است تا نگاهی به طرح مفهومی بالگرد لامبورگینی بانام فالکو (Falco) که توسط دستان پرتوان آقای توماس زومالاکارجی آرگی (Tomas Zumalacarregui Arregui)، انداخته تا متوجه متفاوت بودن لامبورگینی و ایتالیایی‌ها در این حوزه شویم. جالب است بدانید که نام این وسیله یا همان فالکو، واژه‌ای ایتالیایی بوده که معادل «شاهین» در زبان فارسی می‌شود.

شاید تاکنون توجه کرده باشید که طراحان، در طراحی بالگردها، نیازی ندارند که مانند خودروها، زاویه‌های تیز و بدنه باریکی را به طراحی نهایی، بدهند؛ اما ازآنجایی‌که این طرح باید نسبت به دیگر طرح‌ها، کاملاً متفاوت بوده و پتانسیل بالای خود را نشان دهد، در طراحی خارجی خود، از زاویه‌هایی جذاب، بدنه‌ای باریک و طراحی خارق‌العاده‌ای همراه شده است که بدون اغراق، می‌توان مشابه آن را در فیلم‌های علمی-تخیلی دید.

همان‌گونه که از تصاویر منتشرشده نیز برمی‌آید، این بالگرد ایتالیایی، برای گارد ساحلی ایتالیا، در نظر گرفته‌شده است. پس می‌توان انتظار یک پرنده بزرگ را داشت که توانایی حمل چندین مسافر را پشت سر خلبان و کمک‌خلبان داشته باشد. همچنین بر اساس گفته‌های طراحی فالکو، این پرنده قادر است به لطف طراحی آئرودینامیک و متفاوت خود، به‌سرعت های بالایی نیز دست پیدا کند. هنوز در مورد طراحی داخل کابین فالکو، چیزی گفته نشده است.

در قسمت زیر میتوانید گالری تصاویر این بالگرد را مشاهده نمایید:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا