مکمل بنزین
خبر

شاسی‌بلند الکتریکی اسمارت، معرفی خواهد شد

اسمارت بعنوان تولیدکننده خودروهای فانتزی کوچک، در دنیا شناخته می‌شود اما شرایط مالی و فروش این کمپانی در سالهای گذشته با مشکل روبرو بوده است. جیلی چین 50 درصد سهام اسمارت را مدتی قبل خریداری کرد تا علاوه بر ولوو، بدنبال مالکیت این کمپانی نیز باشد و یک شریک تجاری دایملر شود. اکنون این شرکت‌ها شاسی‌بلند جدیدی را با همکاری هم تولید خواهند کرد که شاید جایگاه اسمارت را در دنیا بهبود دهد. اطلاعات زیادی زیادی از استراتژی جدید اسمارت در دسترس نیست و این شرکت ترجیح داده در فضای کاری آرام، آینده خود را رقم بزند.

اما می‌توان انتظار داشت که شاسی بلندی به شکل شمایل خودروهای کوچک اسمارت را شاهد باشیم و در سایر نقاط دنیا عرضه و تولید آن انجام شود. با توجه به این که مرسدس بنز سابقه مدیریتی مناسبی دارد و اکنون اسمارت دچار حاشیه شده، شاید همکاری آن با یک برند مطرح چینی بتواند آینده مبهم را با شرایط بهتر جایگزین کند.

در همین ارتباط مارکوس شافر مدیر تحقیق و توسعه مرسدس بنز گفت: همکاری ما، دسترسی خوبی به دانش جیلی و، ارتباط نزدیک با ولوو را در پی خواهد داشت. آینده می‌تواند یک قاضی خوب برای تصمیم درست ما باشد و با تاریخچه غنی اسمارت، محصولات جالبی پدیدار خواهد شد.

رشد خودروهای الکتریکی باعث شده تا همه برندها به فکر افزایش تولید و دانش خود را در این زمینه باشند و همچنین محبوبیت خودروهای شاسی بلند باعث شد تا اسمارت و برندهای دیگری که در این زمینه فعالیت چشم گیری نداشتند اکنون به فکر تولید شاسی‌بلند و کراس اوورهای جدید بر مبنای انرژی های نو باشند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا