مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری، موتور جدیدی را برای محصولات خود در نظر گرفته است

چری را می‌توان یک کمپانی استاندارد چینی دانست که اخیراً مجموعه عکسهایی از موتور جدید 2.0 GDI منتشر شده است که نشان می‌دهند آینده خودروهای قوی‌تری از چینی به بازار عرضه خواهند شد. در این تصویر از طریق بروشور موتور، ما به وضوح می‌توانیم کد موتور F4J20 و برخی ویژگی‌های دیگر، مانند کشش، تعداد سوپاپ و … را ببینیم. این موتور 2.0 لیتری توربوشارژر دارای حداکثر توان 254 اسب بخار است و پیش بینی می‌شود اولین بار در EXEED VX نصب شود. در تصویر شماره کد F4J20 را می‌بینیم که هویت موتور را تأیید می‌کند. برخلاف موتور انبوه 1.6TGDI، موتور 2.0TGDI در قسمت بالا با رزین پوشانده شده و از سرسیلندرهای آلیاژ آلومینیوم در طرفین دو عدد ورودی و اگزوز آلیاژ آلومینیوم. سنسور خارجی بهره می‌برد.

حداکثر قدرت موتور 187 کیلو وات (254 اسب بخار) و حداکثر گشتاور 385 نیوتن متر است. پیش بینی می‌شود EXEED VX اولین مدل مجهز به این موتور باشد. این خودرو SUV بعنوان پرچمدار بزرگ‌سایز چری شناخته می‌شود که بازارهای جهانی را هدف گرفته. برای اولین‌‌بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷، اکسید TX معرفی شد. در این نمایشگاه گفته شد که مدل اکسید TX با پیشرانه‌ی بنزینی ۱/۶ لیتری توربوشارژ تولید خواهد شد که قدرت آن چیزی در حدود ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر خواهد بود. اکسید TX با این موتور می‌تواند در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. بحران روابط خارجی چین می‌تواند ایران را امیدوار کند که شاید دوباره خودروهای جدید این کشور به ایران صادر شوند، البته این خوشحال کنده نیست ولی از شرایط فعلی به مراتب بهتر است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا