مکمل بنزین
خبر

کیا ریو مدل 2021 معرفی شد

نسل جدید خودرهای کیا با ظاهری جدید به‌صورت فیس‌لیفت معرفی شد. بهبود شرایط ظاهری را به روشنی می‌توان در این مدل دید و تا حدی نسبت به گذشته، جذاب‌تر شده است. رینگ‌های 16 اینچی جدید با طراحی خاص و اسپرت، متریال داخلی باکیفیت، صفحه لمسی 8 اینچی در کنار صفحه‌نمایش 4.2 اینچی پشت غربیلک فرمان، تنها بخشی از تغییرات جدید این خودرو هستند.

همچنین امکان سفارشی‌سازی بیشتر این خودرو از طریق پکیج‌های خاص کیا، وجود دارد. در نسخه GT-Line، کیا یک کابین مشکی با دوخت سفید و بخش‌های فیبرکربنی را ارائه کرده است. کیا ریو 2021 با پیشرانه هیبریدی MHEV عرضه می‌شود که شامل موتور بنزینی 1 لیتری توربو و سیستم 48 ولتی است.

از لحاظ تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت این موتور بسیار مناسب است در حالی که گفته‌می‌شود قدرتی در حدود 120 اسب‌بخار دارد. حالات رانندگی اکو، اسپورت و نرمال در کنار گیربکس دستی جدید iMT تا حد زیادی کیفیت سواری ریو را بهبود بخشیده‌اند. بطور کلی به ریو باید بعنوان یک هاچبک پاک نگاه کرد و قدرت شگفت‌انگیزی همانند گلف نخواهد داشت.

حتی مدل‌های بنزینی نیز از قدرت زیادی برخوردار نیستند. از نظر سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی، سیستم پیشگیری برخورد جلو، تشخیص عابران پیاده و خودروها، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سیستم ترمز خودکار، هشدار نقطه کور، دوربین 360 درجه باعث شده‌اند، پکیج‌ای کامل در اختیار شما باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا