مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

با این طرح مفهومی خلاقانه و مربوط به آینده بی‌ام‌و آشنا شوید!

اگرچه در سال‌های گذشته، تب‌وتاب استفاده از خودروهای برقی و میزان محبوبیت این نوع از خودروها در سراسر جهان به‌واسطه ویژگی‌های خوبی که دارند زیاد شده است اما موتورهای برقی نیز چه در کشور ما و چه در بازارهای جهانی، در حال تسخیر بازارها هستند. موتورهای بدون سروصدا، با مصرف بهینه، طراحی‌های مناسب و وزن به‌مراتب کمتر از موتورهای احتراق داخلی که در نسخه‌های اسپرت، ویژگی‌های بسیار جالب‌تری نیز دارند.

اما بحث طراحی موتورهای برقی یکی از آن مقوله‌هایی است که در طول زمان، تکامل‌های خوبی را به خود دیده است. درواقع طراحان این نوع از موتورها، با محدودیت‌هایی که طراحان موتورسیکلت‌های احتراق داخلی با آن روبرو هستند، مواجه نمی‌شوند. درواقع حذف شدن قلب تپنده موتور با همه متعلقاتش، یک ویژگی خوب برای طراحی نمونه‌های برقی است.

البته موتورهای احتراق داخلی هم طرفداران و لذت‌های خاص خود را داشته و نمی‌توان گفت که نسبت به موتورهای برقی، بهتر یا بدتر هستند؛ اما تلفیق طراحی مدرن و سنتی در نمونه‌های برقی که توسط شرکت‌های پیشتاز، مانند همین نسخه بی ام و تولید می‌شوند، جذابیت به خصوصی دارند.

در این تصویر گرافیکی سه‌بعدی، می‌توانیم شاهد یک موتورسیکلت آفرود از زیرمجموعه موتورسازی بی ام و (موتوقاد بی ام و) باشیم که در کنار خود، یک مکانی برای نشستن سرنشین یا قرار دادن وسایل وجود دارد. طرح مفهومی که توسط دانشجوی طراحی، لاگو والینیو (Lago Valinio) دیده می‌شود، هم یک نمونه الکتریکی احتمالی برای مدل‌های آینده این شرکت است و هم طراحی به‌واقع جذابی را دارد.

ترکیب رنگی جذاب در این موتورسیکلت بی ام و قرار گرفتن ابزار موردنیاز برای یک سفر آفرود در همان مکان کنار موتور، نورافکن‌های سه‌گانه، رینگ‌های جذاب و از همه مهم‌تر، آئرودینامیک بودن موتورسیکلت است که این وسیله نقلیه سه‌چرخ را متمایز می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا