مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس واگن نیووس؛ شاسی بلندی جذاب که دوست دارد شبیه کوپه‌ها باشد!

شرکت‌های خودروسازی مختلف در سراسر دنیا، چندین سال است که بیشتر سرمایه‌گذاری خود را بر روی توسعه و ارائه مدل‌های جدید شاسی‌بلند یعنی همان نمونه‌هایی که مردم دنیا، اقبال بیشتری به آن‌ها نشان می‌دهند، گذاشته‌اند. مدل‌هایی که درعین‌حال هم توانایی‌های یک خودروی سدان را دارد و هم فضای مناسب و قدرت کافی برای سفرهای جاده‌ای و مسافرت.

شرکت فولکس‌واگن نیز این قاعده جدا نبوده و با توسعه مدل‌های خود در کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور، می‌خواهد تا سودآوری هرچه بیشتری را کسب کند. فولکس‌واگن نیووس (Nivus) که احتمالاً تاکنون نام آن را نشنیده باشید نیز یکی از همین نمونه‌های شاسی‌بلند خودروساز بزرگ آلمانی است که از تازه‌ترین نمونه‌های این شرکت، محسوب می‌شود.

یک شاسی‌بلند که در طراحی آن، از مؤلفه‌های خودروهای کوپه نیز الهام گرفته‌شده و جذابیت خوبی را به طراحی نهایی خودرو، بخشیده است. این خودرو قرار است در کشور برزیل رونمایی شده و تا چند ماه دیگر و در همین سال 2020، آماده عرضه و فروش نهایی شود. البته بازار اولیه این شاسی‌بلند آلمانی، کشورهای آمریکای جنوبی بوده و پس از عرضه در این بازار، در سال 2021، فولکس‌واگن نیووس، به بازارهای خودرویی اروپا نیز راه خواهد یافت.

این شاسی‌بلند که قرار است در سایت تولیدی آنچیتا برزیل و دیگر کارخانه های این شرکت در کشورهای دیگر به تولید برسد، از پلتفرم موسوم به MQB بهره می‌برد که در دیگر مدل‌های فولکس‌واگن، همچون پولو (Polo)، ویرتوس (Virtus) و خودروی تی کراس (T-Cross) نیز دیده‌شده است. شاسی‌بلند تازه‌وارد فولکس‌واگن، دارای اندازه‌های 4,266 میلی‌متر طول،1,757 میلی‌متر عرض،1,493 میلی‌متر ارتفاع و 2,566 میلی‌متر فاصله محوری است.

در بحث موتوری و قوای فنی نیز باید گفت که شاسی‌بلند تازه‌وارد فولکس‌واگن در بازارهای آمریکای جنوبی، دارای یک موتور باری مشتریان است. قلب تپنده سه سیلندر 1 لیتری که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت را با سوخت بنزین دارد. یا نمونه با سوخت اتانول موتور که می‌تواند 128 اسب بخار قدرت را در کنار 200 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این قدرت با یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی ترکیب‌شده که از سرعت تعویض دنده مناسب و مدرنی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا