Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ایران خودرو مشخصات و امکانات قطعی سورن پلاس را منتشر کرد

کلاس گروه خودرویی سمندهای ایران خودرو در طول سالیان گذشته به یکی از اصلی ترین خودروهای حاضر و گزینه اصلی در بازار ایران تبدیل شده است. در این بین سمند سورن همواره از جمله مدل‌های این خانواده بوده که سازنده سعی کرده آن را بروزرسانی کند. از این رو مدل جدید این خودرو که سورن پلاس نام دارد، حالا در سبد فروش ایران خودرو جا خوش کرده است.

رانا پلاس و سورن پلاس معرفی شدند.سورن پلاس از موتور EF7 با حجم 1.7 لیتر تنفس طبیعی بهره برده که این موتور توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت را در 6000 هزار دور بر دقیقه را دارد. همچنین گشتاور 160 نیوتن متری این موتور هم در دور 4500 به دست خواهد آمد. این عدد و ارقام برای یک سدان رده متوسط خانوادگی ارقام خوبی است. موتور 16 سوپاپ این خودرو توانسته استانداردهای آلایندگی یورو 5 را پاس کند و این مهم با سوخت بنزین معمولی حاصل شده است که نشان از تلاش بخش مهندسی شرکت ایران خودرو است، زیرا رساندن استاندارد یک موتور به یورو 5 با بنزین معمولی که شاخص اکتان پایین دارد (حدود 87 اکتان)، خود یک پروژه پرزحمت است.

مصرف سوخت این خودرو معادل 7.49 لیتر در سیکل ترکیبی است. این یعنی 100 سی سی کمتر از 7.5 لیتر. قدرت تولید شده در موتور به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا کرده است. در واقع ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو ترکیبی آشناست و با توجه به تعدد قطعات و شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در کشور تقریبا در این دو بخش نگرانی وجود ندارد.

وقتی در مورد خانواده خودروهای سمند صحبت میکنیم در واقع منظور ما یکی از جادارترین خودروهای تولید داخل است که از نظر فضای کابین یک خانواده را راضی خواهد کرد. سورن پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست و طول، عرض و ارتفاعی به اندازه 4534. 1720. 1460 میلی متر دارد.


سورن پلاس میتواند صندوق عقبی به اندازه 500 لیتر را در اختیار شما بگذارد که تقریبا با خودروی رنو تندر90 یکسان است.

در بخش ایمنی نیز این خودرو به ترمزهای ABS+EBA مجهز شده است و هر چهار چرخ نیز از رینگهای دورنگ که برای اولین بار در ایران تولید شده است برخوردار است. دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری در این خودرو تعیبه شده و با سه عدد سنسور دنده عقب هم راننده را در حرکت به عقب یاری می کنند. برای ایمنی کودکان در صندلی عقب نیز ایران خودرو در این قسمت سورن پلاس را مجهز به ایزوفیکس کرده است. همچنین کروز کنترل نیز از دیگر امکانات رفاهی است که می توانید درون کابین این خودرو پیدا کنید.
سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است و تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، پاور ویندوز و آنتی ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیو پخش، پورت USB، بلوتوث، بلندگوها همراه با تیوتر روی دربهای جلو و طاقچه عقب از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو هستند.


تریم داخلی و روکش ها پارچه ای و به رنگ مشکی هستند. اما طرح پارچه های به کار رفته جدید است. صندلی های این خودرو از راحت ترین صندلی ها در میان تولیدات داخلی هستند. اما در مدل پلاس صندلی راننده و سرنشین ۶ حرکته است که به صورت دقیق می تواند۲ حرکت برقی ۴ حرکت دستی داشته باشد. فرمان این خودرو هیدرولیکی است و آینه های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم برقی که با فشردن کلید تنظیم این آینه ها کاملا جمع شوند (آینه های تاشو برقی).
چراغهای LED جلو، چراغ روز ( Day Light)، مه شکن های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمر بند ایمنی۳ نقطه ای سرنشینان عقب، شیشه دودی شیشه دربهای عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو از جمله امکاناتی هستند که سورن پلاس را بدل به یک انتخاب مناسب اکونومی خانوادگی خواهد کرد.      سمند سورن مدل 97

این احتمال وجود دارد که بزودی ایران خودرو نسخه جدید سورن را با نام سورن پلاس پیش فروش کرده و تحویل این خودرو را نیز به نیمه دوم سال موکول کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.