مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

پروژه X؛ هیولایی دوچرخ با نام M2 1200

دنیای موتورسیکلت‌ها نیز درست مانند خودروها، آن‌قدر جذابیت و زیبایی دارد که هرروز بتوان یک خبر تازه در مورد محصولاتی چشم‌گیر و خوش‌چهره از آن، مخابره کرد. شرکت‌های موتورسیکلت، بسته به نوع نگرش و فلسفه خود از تولید، موتورهایی در کلاس‌های مختلف و با شکل و شمایل متفاوت را روانه بازارهای جهانی می‌کنند. دراین‌بین هستند موتورسیکلت‌هایی که تمایز آن‌ها نسبت به هم‌قطاران خود کاملاً مشهود و بارز بوده و از زیبایی فوق‌العاده بالایی برخوردارند.

هنگامی‌که می‌خواهیم در مورد یک موتورسیکلت هیولایی در کلاس کافه ریسر (Cafe Racer) صحبت کنیم، می‌توانیم به یاد یک برند کمتر شناخته‌شده و کمتر شنیده‌شده بانام بوئل (Buell) بیفتیم که کار این شرکت خلاق، تبدیل موتورهای موجود در بازار به یک هیولای قدرتمند است. درواقع این برند، انرژی پتانسیل نهفته درون این موتورها را به سرحد خود رسانده و آن‌ها را یک سرو گردن بالاتر از همه رقیبان قرار می‌دهد.

اما اکنون یک فروشگاه در کشور فرانسه، موتور بوئل M2 را انتخاب کرده است تا به‌عنوان یک سازه خارق‌العاده، آن را دست‌کاری کند. فلوریان تاورن (Florian Taverne) و کریستف کلینگ (Christophe Kling) دو نفری هستند که برند کوچک موسوم به تاورن موتورسایکلز را می‌چرخانند. آن‌ها عاشق هر چیزی هستند که به‌نوعی به صنعت موتورسیکلت مربوط شود. درواقع بااینکه تجربه کاری این دو نفر، از 5 سال تجاوز نمی‌کند اما افتخار آن‌ها، تبدیل موتورها به نهایت طراحی و عملکرد خودشان است.

این پروژه فوق جذاب نیز که بانام پروژه ایکس (Project X) شناخته می‌شود، موتوری است که زندگی خود را از ابتدا، به‌عنوان یک بوئل M2 آغاز کرده بود؛ اما در این پروژه، طراحی جعبه مانند بوئل جای خود را به یک ظاهر تهاجمی داده است که چهره زیبایی را به‌عنوان یک موتور کافه ریسر، ساخته است. همچنین، تعداد بسیار زیادی از تجهیزات دیگر از موتورهایی مانند ترایامف یا حتی آپریلیا ایتالیا نیز به این موتور اضافه‌شده است تا به‌نوعی، پروژه ایکس، عصاره‌ای باشد از تمامی توانایی‌های برترین موتورسیکلت‌ها. دراین‌بین، قلب تپنده 1200 سی‌سی هارلی دیویدسون این موتور، شاید جذاب‌ترین قسمت ماجرا باشد.

درمجموع، باید گفت که پروژه ایکس، یک پروژه موفقیت‌آمیز بوده است که توانسته یک پلتفرم ازیادرفته را احیا کرده و با استفاده از ترکیب طراحی مدرن، توانایی‌های فنی و ظاهر کلاسیک، یک چهره به‌غایت جذاب و تهاجمی را پدید بیاورد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا