مکمل بنزین
گوناگونخبر

تهویه مطبوع بوگاتی آن قدر قدرتمند است که می‌تواند یک آپارتمان را خنک کند!

دنیای پرهیاهو و جالب‌توجه خودروها، آن‌قدر جذابیت دارد که می‌توان هرروزه در مورد یک ویژگی خاص آن مطلبی نوشت. نوشتن مطلب در مورد یک ابرخودرویی همچون محصولات بوگاتی نیز می‌تواند آن‌قدر گسترده باشد که هرکسی را مجذوب خودش کند. جدای از بحث فنی، قوای محرکه، ضریب آیرودینامیک، طراحی خارق‌العاده و ده‌ها ویژگی دیگر که تاکنون بارها در رسانه‌های مختلف خودرویی در مورد محصولات بوگاتی در موردشان بحث شده است، این بار می‌خواهیم در مورد یک سیستم جالب‌توجه دیگر بحث کنیم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که طراحی و مهندسی پشت تهویه مطبوع خودروها و به‌خصوص خودروهای بوگاتی، به همان سادگی که تصور می‌شود نیست. شاید در نگاه اول، سیستم تهویه یک خودرو در مقایسه با دیگر سیستم‌های به‌کاررفته در آن، ساده و پیش‌پاافتاده به نظر برسد.

این سیستم‌های تهویه که شاید تاکنون کمتر در مورد آن‌ها بحث شده باشد، اکنون جزئی جداناپذیر از خودروهای تولیدی هستند که با توجه به عملکرد و توانایی‌های خودروی مدنظر، طراحی‌شده و توسعه داده می‌شوند. در مورد بوگاتی نیز این قضیه، درست بوده و خانم جولی لیمک (Julie Lemke)، یکی از طراحان سیستم تهویه مطبوع بوگاتی، می‌خواهد ما را با این سیستم مدرن و قدرتمند بیشتر آشنا کند.

خانم لیمک از سال 2013 در صنعت خودروسازی مشغول فعالیت بوده و سابقه همکاری او با شرکت بوگاتی نیز به چهار سال می‌رسد.

او می‌گوید که یکی از چالش‌های پیش روی طراحی سیستم تهویه مطبوع خودروهای بوگاتی این است که هر شخصی، دمای بدن مخصوص به خود را دارد. همچنین تیم سازنده باید مطمئن شود که این سیستم، بدون هیچ‌گونه صدا و با سرعت‌بالا کار می‌کند. درواقع برای بوگاتی این نکته مهم است که سرنشینان خودرو، بدون توجه به اینکه حتی این سیستم در حال کار کردن است، بتوانند با آرامش کافی درون خودرو بنشینند.

یکی دیگر از چالش‌ها نیز سرعت‌بالای خودرو است. به‌خصوص در مدل‌هایی همچون شیرون، دیوو و شیرون پور اسپرت که خودرو به‌سرعت های سرسام‌آوری می‌رسد، سیستم تهویه A/C و طراحی آن، بدون شک با دیگر خودروها تفاوت خواهد داشت. درواقع، هنگامی‌که سرعت خودرو بالاتر از 250 کیلومتر بر ساعت بوده و کابین خودرو در معرض جریان شدید باد قرار می‌گیرد، سیستم تهویه مطبوع نیز باید سرعت خود را تغییر دهد.

همچنین بر اساس گفته‌های این متخصص، شیشه جلویی خودروهای بوگاتی، تقریباً تخت و با زاویه 21.5 درجه قرارگرفته‌اند که در خودروهای معمولی، این زاویه 30 درجه است. این مورد باعث می‌شود تا گرمای بیشتری از نور خورشید، وارد کابین خودرو شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا