مکمل بنزین
گوناگونخبر

شکار چری تیگو 8 2021 درچین

به گزارش چرخان، فنگیو گونگ در مهر 1398 بود که از دفترطراحی پژو در شانگهای جدا شد و به تیم طراحی چری پیوست؛ جیمز هوپ را نیز علاقه‌مندان به طراحی خودرو می‌شناسند.

مدتها قبل انتقادات زیادی بر جلوپنجره بزرگ و یکپارچه چری تیگو 8 در فضای مجازی منتشر شد، پس از آن چر‌ی اقدام به معرفی نسل جدید تیگو7 کرد اما اینبار پاسخ مثبتی را از کاربران و مشتریان خود کسب کرد بنابراین سعی کرد DNA طراحی محصولات خود را برمبنای تیگو7 جدید یا پرو انجام دهد.

تیگو8 در شانگهای برای اولین بار با کمترین پوشش شکار می‌شود، در ویرایش جدید تیگو8 به صورت اساسی تکانی به خود می‌دهد؛ قوای محرکه، کابین، طراحی خارجی و تمامی انتقادات وارده بر تیگو8 اصلاح شده‌اند.

چری تیگو8 فیس لیفت با کمترین پوشش

طراحی خارجی

در نمای جلو یک سپر جدید با جلوپنجره 8 ضلعی و چراغ های جدید دیده می‌شود، کاپوت هم دچار تغییراتی شده است اما شیب آن همانند قبل است و تنها خطوط با طراحی قسمت جلو هماهنگتر شده است؛ چراغ جلو با گرافیک خوبی همراه است، چراغ روز در چراغ تعبیه شده است تا هوای ورودی از سپر به سمت دیسک ترمز کمی از گرمای لنت و دیسک ترمز بکاهد.

نمای عقب تیگو8 به خوبی خروجی اگزوز آن قابل مشاهده است

صندوق عقب و سپر و گرافیک چراغ عقب کمی نسبت به قبل دچار تغییراتی شده است؛ دیگر خبری از خروجی اگزوز تقلبی دیده نمی‌شود اکنون دو خروجی در سپر تعبیه شده است، سپر عقب همچنین دچار افزایش حجم و کمی بزرگتر از قبل شده است.

طراحی داخلی

کابین تیگو8 جدید با صفحه نمایش یکپارچه

چری برای چندمین بار در دوسال اخیر اقدام به تعویض طراحی کنسول مرکزی داشبورد، کابین، موقعیت صفحه نمایش و حتی گاهی پیچ و خار و بست صندلی تیگو8 کرده است؛ مشخص نیست این روند تا چه زمانی توسط چری ادامه داشته باشد، اکنون شاهد تعویض طراحی داشبورد هستیم.

کنسول وسط با کمترین تغییر بازمانده است

داشبورد جدید همانند اکسید LX از صفحه نمایش یک پارچه بهره می‌برد؛ فرمان اکسید TX جدید به خوبی جای فرمان قبلی را گرفته است بنابراین پدال تعویض پشت دنده نیز حتی در تیپ‌های پایه وجود دارد. صندلی ها با طراحی و ارگونومی بهتری همراه شده‌اند همچنین تریم جدید آبی، قهوه‌ای، نارنجی‌‌‌، مشکی و سفید در اختیار خریداران قرار دارد.

قوای محرکه

خبرهای خوبی از سمت Chery به گوش می‌رسد، موتور 1.6 لیتری جدید با تکنولوژی GDi و توربوشارژر و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه در دسترس است تا برروی تیگو8 خودی نشان دهد. موتور جدید قادر است 210-220 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر را تولید کند. همچنین موتورهای الکتریکی در کنار موتور و گیربکس جدید برروی محور عقب نصب می‎شوند تا تیگو8 جدید بتواند در کمتر از 7 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

ورود به ایران

تیگو 8
تیگو8 با استتار در چین

بعید نیست که مدیران خودرو نسخه جدید تیگو8 را وارد کشور کند و آن را به تولید برساند؛ سابقا مدیران خودرو اقدام به تست فنی تیگو4 با چهره قدیمی کرده بود، اما پس از معرفی چهره جدید، نسخه جدید را به بازار ایران عرضه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا