مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

نسخه جدید اکسید TXL در حال تست دیده شد + تصاویر جدید

به تازگی تصاویری در رسانه های چینی منتشر شده است که از تست نسخه جدید اکسید TXL و TX خبر دادند. طراحی این خودرو نسبت به گذشته اسپرت تر و خشن تر شده و مانند قبل برخی المان طراحی و خطوط شکسته همچنان در خانواده TX برند اکسید باقی مانده است. در نمای جلو این نسخه شاهد تغییر سپر و به خصوص جلو پنجره هستیم. این نوع طراحی چندی است که تبدیل به امضا شرکت اکسید شده و پیش تر در VX و LX نیز بکار برده شده بود.

با توجه به تصاویر مشخص است که در نمای بیرون چراغ های جلو، جلو پنجره، دی لایت و خطوط طراحی کاپوت تغییر کرده است.
همچنین در این نسخه که مورد فیس لیفت قرار گرفته است، شاهد تغییر کابین و جایگزینی آن با کابینی مشابه کابین اکسید VX در این خودرو هستیم. با توجه به این جایگزینی، تغییراتی مانند افزایش اندازه مانیتور و اتصال به آمپر خودرو را به خود دیده و همچنین در نمونه های فول شاهد افزوده شدن حالت اتوپایلوت و GPS واقعیت افزوده نیز هستیم.

در نما عقب همچنان مانند قبل، چراغ ها به هم متصل هستند و تنها طراحی خروجی اگزوز، دیفیوزر و کمی سپر عقب دچار تغییر قرار گرفته است. طراحی گرافیک چراغ ها نیز مانند قبل است. باتوجه به اعلام چری، این خودرو در تیپ های مختلف و امکانات مختلف به بازار چین عرضه خواهد شد، که در این تیپ ها، شش نوع رینگ برای اخودروها پیش بینی شده است.

اکسید TX و TXL  در نسخه جدید مانند قبل، دارای موتور 1600 سی سی توربوشارژ است که از نوع GDI بوده و در برخی بازارهای جهانی از جمله در چین، متصل به گیربکس 7 سرعته DCT است. این موتور توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین موتور 1497 سی سی توربوشارژ هم بر روی این خودرو نصب خواهد شد که به مراتب قدرت موتوری کمتری نسبت به موتور 1600 سی سی توربوشارژ دارد. این موتور قادر است تا با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، قدرتی معادل 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند.

در مجموع امکانات این خودرو در نسخه جدید به شرح ذیل است:
– دوربین 360 درجه به همراه نشان دهنده زوایا
– صندلی های جلو برقی
– دارای شش ایربگ
– کنترل پایداری
– سیستم تهویه سه گانه
– باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
– سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
– دارای سامانه اتوپارک
– دارای سامانه HDC
– کروز کنترل هوشمند
– دارای رادار های نقطه کور، بین خطوط، تابلوخوان و ..
– و…

اکسید در دو محصول TXL و TX تاکنون با 2 چهره متفاوت به بازار چین عرضه شده و تا به الان چری سعی کرده تا این خودرو را هرساله با فیس جدید و افزودن برخی امکانات این کراس اوور را به مشتریان تولید و عرضه کند. با این که نمونه فیس لیفت TXL قرار است بزودی در چین رونمایی شود، ولی باتوجه به اخبار واصله، نماینده این شرکت یعنی مدیران خودرو قرار است تا نمونه قبلی را و البته با حذف امکانات به بازار ایران عرضه کند. امید است تا باتوجه به نوع همکاری چری و مدیران خودرو نمونه های جدیدتری از محصولات چری و همنچنین برند لوکس اکسید به بازار ایران عرضه شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا