مکمل بنزین
خبرداخلی

لیفان X70 به عنوان جدیدترین محصول خودروسازان بم، در حال تست در تهران دیده شد

مدتی پیش بود که خودروسازان بم که به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه کرمان موتور محسوب میشود، در پایگاه خبری رسمی خود از تولید لیفان ایکس70 در آینده نزدیک خبر داد. البته پس از مدت ها، بالاخره نسخه‌ای از لیفان X70 با پلاک گذر موقت که در حال به سر بردن تست های تطبیق پذیری بود، در تهران دیده شد. آن طور که معلوم شده است، این کراس اوور حمع و جور در حال انجام تست‌های نهایی بوده تا اجازه تولید برای ورود به بازار ایران را به صورت رسمی از سازمان استاندارد دریافت کند. لیفان X70 به عنوان جدیدترین محصول برند لیفان در بازار ایران خواهد بود که برنامه عرضه آن توسط شرکت خودروسازان بم در حال برنامه ریزی است.


با توجه به ابعاد و قیمت جهانی لیفان X70، این خودرو قرار است تا در بازار ایران با خودروهایی همچون ام وی ام X33s، جک S5 و … رقابت کند. حتما میدانید که رقبا ایکس70 مدت زمان زیادی است که در بازار ایران حضور دارند. کیلومتر بخرید. لیفان X70 به نسبت از نظر طراحی، میان برادران خود از طراحی بروزتری بهره برده، به طوری که حداقل میتوان گفت که از برادر کوچکتر خود یعنی X60 بهتر است. این خودرو همانند ام وی ام X33s از پیشرانه 2000 سی سی تنفس طبیعی استفاده می‌کند که توانایی تولید حداکثر 141 اسب‌بخار، قدرت و 185 نیوتن‌متر، گشتاور را دارد و این قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT در اختیار دیفرانسیل و سپس چرخ‌های جلو قرار میگیرد. با توجه به مشخصات گفته شده، با یک کراس‌اوور جمع و جور و در عین حال، خانوادگی روبه رو هستیم که توانایی‌های حرکتی همتراز با رقبای خود را دارد.

دو کیسه ایمنی هوا، سیستم‌ها و ترمز ایمنی ABS/EBD/BOS، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی دوحالته، تریم داخلی و روکش صندلی ها به صورت چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفر، چراغ روشنایی روز، نمایشگر ۹ اینچی اندروید، سنسور باد لاستیک، آینه الکترو کرومیک، دوربین دید دنده عقب و سنسور پارک جلو و عقب از جمله امکانات رفاهی لیفان X70 محسوب شده که باز هم به نسبت با رقیبی چون ام وی ام X33s تقریبا برابری کرده و به نظر نویسنده چنین امکاناتی برای یک خودرو در این سگمنت کافی به نظر می‌رسد.

شرکت خودروسازان بم هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان تولید و رونمایی در خصوص این خودرو بیان نکرده است. اما با توجه به قیمت جهانی لیفان X70 میتوان انتظار قیمتی محدوه 400 میلیون تومانی را با توجه به نرخ ارز و وضعیت بازار خودرو کشور داشته باشیم.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. داداش چه مشکلی با لیفان x60 داری ؟ x60 یه خودروی عالی در کلاس خودشه و در رده ی قیمتی کسی نمیتونه بهتر از اون باشه دیگه تمومش کنید چرا فقط نویسنده های شما به لیفان x60 تیکه میندازن مگه چیکارتون کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا