مکمل بنزین
خبرداخلی

کدام خودروهای داخلی آلایندگی کمتر و بیشتری دارند؟

یکی از وظایف سازمان حفاظت از محیط زیست انتشار کتابچه سالانه آلایندگی وسایل نقلیه است که به خودروهایی اشاره دارد که دارای کمترین و بیشترین میزان مردودی در آزمون آلایندگی این سازمان است. البته بایستی بدانید در این کتابچه سالیانه، آلایندگی وسایل نقلیه که برای اولین بار از سوی مرکز هوا و تغییر اقلیم تهیه شده، توسط سازمان حفاظت از محیط زیست مورد انتشار قرار گرفته است.

حال باتوجه به اطلاعات منتشره از این دفترچه در سال 98، می‌توان بطور کلی از محصولات کرمان موتور به عنوان کمترین تولیدکننده آلودگی و از محصولات شرکت زامیاد به عنوان بیشترین تولیدکننده آلودگی هوا یاد کرد که دارای بیشترین مردودی در تست آلایندگی سازمان حفاظت از محیط زیست بوده‌اند.

با استناد به انواع نمونه انجام شده، می‌توان گفت که خودروی پژو 206 صندوق‌دار (آریان) با موتور TU5 دارای کمترین میزان تولید و انتشار آلاینده ناکس NOX و همچنین خودروی وانت دانگ فنگ ریچ تولید شده توسط شرکت زامیاد، دارای بیشترین میزان تولید و انتشار گازهای آلاینده ناکس بودند. در بخش آلاینده تولیدکننده هیدروکربن نسوخته هم نسخه دوگانه نیسان زامیاد دارای بیشترین آلایندگی بوده و در نقطه مقابل، خودرو پژو پارس دوگانه و همچنین خودرو وانت ریچ دارای کمترین آلایندگی هیدروکربن نسوخته هستند.

از نظر تولید و انتشار گازهای کربن مونوکسید نیز بار دیگر خودروی وانت ریچ به عنوان خودروی آلاینده در میان دیگر خودروهای تولیدی شناخته شد و در مقابل، سمند EF7 به عنوان کمترین دارنده آلایندگی کربن مونوکسید معرفی شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا