مکمل بنزین
گوناگونخبر

مازراتی گیبلی و کواتروپورته مدل 2021 با 580 اسب بخار قدرت، رونمایی شدند

برند نام‌آشنای ایتالیایی مازراتی، با معرفی و رونمایی مدل‌های جدید گیبلی و کوادروپورته تروفئو، خط تولید خود را گسترش داده است. در بالاترین نقطه خودروهای این شرکت اسپرت ساز، می‌توانیم شاهد خودروی لوانته تروفئو (Levante Trofeo) باشیم که در سال 2018 توسط این برند رونمایی شد. این خودرو از یک قلب تپنده 3.8 لیتر 8 سیلندر (V8) استفاده می کند که در کارخانه شهر مارانیو فراری، با سفارش مازراتی، تولید می‌شود.

موتور 8 سیلندر می‌تواند با کمک مشخصات بهینه و جذاب خود،580 اسب بخار قدرت در دور موتور 6,250 rpm و همچنین 730 نیوتون متر گشتاور بین دور موتورهای 2,250 و 5,250 تولید کند. این قدرت و گشتاور تولیدی، از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار ساخته‌شده توسط برند ZF، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

این قلب تپنده مازراتی، همچنین می‌تواند خودروی گیبلی تروفئو را در زمان تنها 4.3 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این زمان برای کواتروپورته تروفئو نیز 4.5 ثانیه بوده که در هردوی خودروها، سرعت نهایی که راننده می‌تواند آن را تجربه کند،326 کیلومتر بر ساعت است.

نسخه موسوم به تروفئو خودروهای گیبلی و کواتروپورته، از سیستم تعلیق دو جناغی در قسمت جلو و چند محوره در قسمت عقب، بهره می‌برد. این سیستم با ضربه‌گیرهای تطبیق‌دهنده اسکای هوک (Skyhook) و میله‌های ضد چرخش، اتصال داده‌شده‌اند.

همچنین در نمای بیرونی و طراحی خارجی نیز می‌توانیم شاهد ورودی‌های هوا به‌مراتب تهاجمی‌تر و چراغ‌های عقب شبی بومرنگ باشیم که از طرح مفهومی آلفیری و 3200 جی تی، الهام گرفته است. رینگ‌های هردوی این خودروهای تازه‌وارد مازراتی،21 اینچی موسوم به اوریون بوده و هردو مدل نیز از دریچه‌های هوایی دوگانه برای خنک کاری بهتر موتور، استفاده می‌کنند. برچسب قیمتی نیز هنوز از طرف مازراتی اعلام‌نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا