مکمل بنزین
گوناگونخبر

با خودروی جذاب مزدا 3 TCR مسابقه ای بیشتر آشنا شوید

پیش از آن‌که مزدا 3 با پیشرانه مجهز به سیستم توربوشارژ متولد شود، برند هیروشیمایی ژاپن، تیزری را منتظر کرد که در آن می‌توانستیم شاهد یک نسخه جذاب و خاص از این خودروی کامپکت هاچبک باشیم. نام این خودروی خاص که مزدا، می‌خواست تا با آن، یک خط و نشان جدی برای رقبای اسپرت خودش در جهان بکشد، مزدا 3 TCR بود.

همان‌گونه که از نام این نسخه نیز برمی‌آید، این خودروی ژاپنی قصد دارد تا خود را در مسابقات قهرمانی TCR به چالش کشیده و قدرت و گشتاور خروجی قلب تپنده‌اش را به رخ رقیبان اروپایی و آمریکایی بکشد. یکی از این مسابقات پیش روی سری رقابت‌های TCR، قرار است یک مسابقه 4 ساعته استقامتی باشد که در همین سال 2020 میلادی، برگزار شود.

اما همان‌گونه که تاکنون، ما اطلاع داریم، بر اساس گزارش‌ها گفته‌شده است که این خودروی جذاب ژاپنی برنامه‌ای برای شرکت در این مسابقات ندارد. درواقع این با فلسفه طراحی آن از طرف شرکت سازنده مغایرت داشته و این گزارش‌ها تأکید می‌کنند که به مسابقه پیوستن این خودرو، هیچ‌گاه به واقعیت نخواهد پیوست.

درواقع بر اساس گفته‌های مدیر بخش بازاریابی و ارتباطات مزدا در کشور ایالات‌متحده، خانم امیلی تیلور، به علت شرایطی که ویروس کرونا برای جهان و مسابقات و نمایشگاه‌های مختلف در هر صنعت و حوزه‌ای به وجود آورده است، این شرکت قصد دارد تا برنامه خود برای توسعه این نمونه جذاب مسابقه‌ای را لغو کند.

بااین‌حال، اگر از نسخه مسابقه‌ای مزدا 3 نیز بگذریم، نمونه توربوشارژ جاده‌ای این خودروی اسپرت، دارای یک موتور 2.5 لیتری توربو است که می‌تواند 227 اسب بخار قدرت و 420 نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده خود منتقل کند. این اعداد مربوط به بنزین با عدد اکتان 87 بوده و مزدا 3 با بنزین با اکتان 93، می‌تواند 250 اسب بخار قدرت و 434 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. قدرت تولیدی نیز از طریق یک جعبه‌دنده اتومات، به چهارچرخ خودرو (AWD)، منتقل می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا