مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

آغاز تولید محصولات شرکت UAZ روسی در ایران + تصاویر نسخه تولیدی در ایران

به تازگی اخباری در فضا مجازی مبنی بر ورود خودروهای برند UAZ روسی به کشور منتشر شده است. بر طبق این اخبار، تصاویری را دریافت کردیم که نشان دهنده، ورود این محصولات به کشورمان و همچنین آغاز مونتاژ آن را است.

برند روسی UAZ که در سال ۱۳۹۵ در نمایشگاه خودروی تهران شرکت کرده بود و برنامه حضور خود را در ایران اعلام نمود. اما اکنون تولید انبوه سه محصول این برند در کشور آغاز شده که شامل شاسی بلند، پیکاپ و… است. آن طور که مشخص است، شرکت سروش دیزل مبنا با نام اختصاری سرش دیزل، نماینده محصولات این برند روسی در ایران خواهد بود. این شرکت پیش از این، نماینده محصولات دیزلی هیوندای در ایران بود.

آنطور که در تصاویر مشخص است، اولین محصول UAZ در ایران، پاتریوت خواهد بود که به عنوان یک شاسی بلند، در سراسر جهان شناخته شده است. باتوجه به نسخه موجود در تصویر، نسخه 2019 خواهد بود که دچار تغییرات کوچک در طراحی شده است.

پاتریوت در بازارهای جهانی با دو پیشرانه دیزل و بنزینی عرضه شده است. پیشرانه بنزینی که 2497 سی سی است، در این خودرو توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار، قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر، گشتاور را دارد. اما موتور دیزلی این خودرو نیز ۲٫۲ لیتر حجم داشته و تونایی تولید ۱۴۳ اسب بخار، قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر، گشتاور را ارائه دارد.

بهتر است بدانید که گیربکس این دو پیشرانه، دو نوع ۵ دنده دستی و ۶ سرعته اتوماتیک است. به احتمال قوی این خودرو در ایران با موتور و پیشرانه بنزینی ۲٫۷5 لیتری و با جعبه دنده 5 سرعته دستی مونتاژ شود. با توجه به شاسی مستقل بودن این خودرو روسی، باید گفت که با یک SUV واقعی و از طرف دیگر آفرودی روبرو هستیم که سیستم دودیفرانسیل و چهارچرخ متحرک دارد. همچنین با ارتفاع نسبتا مناسب، پاتریوت شما را در هیچ جا معطل نخواهد کرد. نکته مثبت این خودرو بهره بردن از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک است که در تمامی نسخه یکسان بوده و به صورت 4×4 بر روی خودرو نصب شده است.

از امکانات یوآز پاتریوت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دوربین دید عقب
  • سنسور هشداردهنده موانع در قسمت جلو و عقب
  • قابلیت چهارچرخ متحرک
  • دو ایربگ
  • شیشه درها بصورت برقی
  • گرمکن فرمان و صندلی ردیف اول
  • مانیتور
  • تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه نمایشگر
  • رینگ آلومینیومی
  • کروزکنترل
  • و…

اما بحث مهم قیمت

 

در بازار ایران به علت انواع نوسان دیگر نمیتوان قیمت هر خودرو را دقیق حدس زد. اما بهتر است بدانید که قیمت یک پاتریوت در بازارهای جهانی چیزی بین 11 الی 16 هزار دلار است. اما آن نسخه قابل تولید و تجاری شده برای بازار ایران را نه میتوان گفت که تیپ فول است و همچنین نمیتوان گفت که در تیپ پایه است. پس میتوان نتیجه گرفت که چیزی میان این دو رده قیمتی بوده و براساس برخی نظرات کارشناسان، قیمت این خودرو در بازار ایران احتمالا حدود 500 میلیون تومان خواهد بود.

 

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا