مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبرداخلی

احتمال عرضه ونوسیا D60 برقی توسط شرکت کارمانیا قوت گرفت

به تازگی شرکت کارمانیا در وبگاه و همچنین در پایگاه رسمی خود در فضا مجازی، تصویری به همراه چند جمله از گابریل گارسیا را منتشر کرد. این جمله در تصویری از طبیعت که عمدتا فضا سبز بوده، به همراه توربین بادی متصل شده است. اما باتوجه به سابقه برخی خودروسازان در معرفی محصول، قبل از رونمایی این احتمال داده شد که شرکت کارمانیا نیز سعی دارد تا محصول جدیدش را با انتشار پوستری معرفی کند. اما همه ما میدانیم که طبیعت یعنی پاکی و تنها خودروهای برقی آلوگی بسیار کمی نسبت به خودروهایی که از سوخت فسیلی در حال استفاده هستند، دارند. پس احتمال دارد که خودرو جدید شرکت کارمانیا یک خودرو برقی (EV) است.

اما در ادامه بحث محصول جدید کارمانیا باید به شما بگوییم که اکنون در همین وضعیت تحریم، چندین شرکت چینی همچون دانگ فنگ درحال گسترش محصولات خود در بازار ایران هستند. اما چرا نام شرکت دانگ فنگ چین به میان آمد؟!

در پاسخ میتوان گفت که باتوجه به اخبار واصله، یک شرکت چینی که ونوسیا (VENUCIA) نام دارد، در حال مذاکره با تیم شرکت کارمانیا بوده و احتمالا به نتایج مثبتی هم رسیدند. اما اگر اهل فضا خودرویی جهان باشید، حتما خواهید دانست که ونوسیا با شرکت رنو و همچنین نیسان در حال شراکت است. اما با این وجود و با توجه به شراکت ونوسیا با رنو، چرا این شرکت به کارمانیا پیشنهاد شده است؟!

زیرا در اصل ونوسیا در زیرمجموعگی گروه شرکت دانگ فنگ بوده و با توجه به اینکه دانگ فنگ در حال گسترش محصولات خود در بازار ایران است، احتمالا ونوسیا را روانه بازار کند.

اما باتوجه به اینکه شرکت کارمانیا قبل از این با شرکت BYD در حال مذاکره برای تولید و مونتاژ محصولات برقی این شرکت بود و تحریم ظالمانه آمریکا مانع این اعمال شد، به این دلیل احتمال دارد که در سری اول، شرکت کارمانیا مدل برقی خودرو ونوسیا D60 را وارد بازار کشور کند. حتی این احتمال دارد که کارمانیا این خودرو را جایگزین BYD S7 کرده و کسانی که S7 خریدند، ونوسیا D60 برقی دریافت کنند.

اما اخبار ضد و نقیضی هم درباره محصول بعدی کارمانیا وجود دارد که احتمالا کراس اووری در اندازه BYD S7 باشد.

 

معرفی ونوسیا D60 برقی

 

ونوسیا D60 برقی دارای مجموعه باتری لیتیوم یون است که 58 کیلووات ساعتی حجم دارد. این باتری مجهز به سیستم هوشمند کنترل دمای باتری بوده که با استفاده از این سیستمو سامانه، امکان رانندگی این خودرو در دمای منفی 25 درجه و حداکثر 50 درجه سانتیگراد را فراهم خواهد ساخت.

طبق گفته برخی رسانه کشور چین، موتور الکتریکی ونوسیا D60 برقی، توانایی تولید 160 اسب بخار، قدرت را دارد. همچنین با یکبار شارژ در سطح کامل باتری های این خودرو، میتوان حداکثر 481 کیلومتر رانندگی ار ثبت کرد. اما بهتر است بدانید که  در حالت شارژ سریع، فقط 32 دقیقه طول خواهد کشید که باتری های خودرو از 30 درصد تا 80 درصد شارژ شوند، اما در صورت شارژ عادی، D60 نیاز به صرف زمان 6 ساعت و 24 دقیقه خواهد بود تا شارژ باتری از 30 درصد به طور کامل پر شود.

ونوسیا D60 برقی در انواع نسخه، قیمتی بین 138 هزار یوآن تا 154 هزار یوان دارد و در بازارهای جهانی بطور عمده، قیمتی بین 19 هزار دلار برای نسخه پایه و قیمت 21 هزار دلار برای نسخه فول آپشن دارد.

پس باید صبر کرد و دید که شرکت کارمانیا در آینده نزدیک و در بحث خودروهای برقی و همچنین بنزینی چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

 

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دوباره محصول جدید و فریب خوردن ملتی ساده دل. کارمانیا اگر راست می گوید بی وای دی ای ۶ که ادعا داشت خط تولیدش را دارد و قرار بود ۳ سال پیش تحویل مشتری ها بدهد را تحویل دهد اگر ندارند بدهند چطور مدل ۹۸ این ماشین توی بازار وجود دارد من دعوتنامه تحویل مهر ۹۷ اسقاطی این ماشین را هم دیده ام ولی برای من که تحویل شهریور بودم دعوتنامه ارسال نکردند و ادعا کردند نسل این ماشین تو دنیا ور افتاده است و دیگر وجود خارجی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا