مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبرداخلی

دانگ فنگ IX5 در حال تست در کشور دیده شد + تصاویر جدید و بروشور

(DONG FENG) نام برند چینی است که تقریبا با خودرو H30 CROSS برای ما در ایران شناخته شده است. اما باتوجه به اخبار واصله، این شرکت قرار است تا با نمایندگان ایرانی، جهت مونتاژ خودرو در ایران مذاکراتی را انجام دهد.

اما در یکی از مذاکرات به ثمر رسیده، شرکت بهمن موتور، قرار است تا مدل IX5 را در کشور به مرحله تولید برساند. در همین راستا تعدادی تصاویر از برخی مخاطبین بدستمان رسیده که نشان دهنده آغاز تست تطبیقی و بازارسنجی IX5 را در کشور است. همچنین چندی پیش بروشور تبلیغاتی شرکت بهمن موتور برای این خودرو منتشر شد.

اما همانطور که در تصویر مشخص است، IX5 با چهره پوشانده شده و همچنین با حذف لوگو برای انجام برخی تست روانه خیابان شده است. اما در تصاویری دیگر، میتوان متوجه شد که علاوه بر این نسخه، نسخه دیگری نیز در کشور در حال تردد است که پوشانده نشده و این تصویر در زیر قابل مشاهده است.

اما آنچه که مشخص شده این است که قرار است تا این خودرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در ایران مونتاژ شود. ولی آنچه که هنوز در آن ابهامی وجود دارد، این است که مشخص نیست IX5 با چه گیربکسی در ایران تولید خواهد شد، اما باتوجه به وجود این خودرو در چین، احتمال داده شد که نسخه مونتاژی در ایران نیز به گیربکس 6 سرعته CVT متصل خواهد شد. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو، توانایی تولید 150 اسب بخار، قدرت و 220 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

این موتور موفق به دریافت استانداردهای آلایندگی یورو 5 شده و با اتصال به گیربکس اتوماتیک CVT، می‌تواند مصرف سوخت 5.4 لیتری در حالت بهینه و مصرف سوخت 7.5 لیتری در استفاده‌های ترکیبی شهری و بزرگراه داشته باشد.

دانگ فنگ ix5 به زودی در ایران، محصولی جدید از بهمن موتور

چیزی که مشخص بوده، این است که دانگ فنگ IX5 با امکانات فول در ایران عرضه نخواهد شد. زیرا آن دسته دنده مشهور این خودرو که در نسخه چینی این خودرو مشاهده شده بود، در نسخه ایرانی نیست. به همین سبب میتوان حدس بعضی امکانات این خودرو برای بازار ایران حذف خواهد شد.

برخی امکانات احتمالی این خودرو برای بازار ایران به شرح ذیل است:

  • دوربین 360 درجه
  • سیستم استارت دکمه به همراه سامانه ورود بدون کلید به کابین خودرو
  • ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد
  • گرمکن صندلی ردیف اول
  • آمپر خودرو بصورت TFT
  • سنسور هشدار موانع در قسمت عقب و جلو
  • آینه الکتروکرومیک
  • سنسور نور و باران
  • سامانه کنترل پایداری
  • سانروف
  • و…

باتوجه به رده قیمتی و سگمنت IX5، میتوان متوجه شد که این خودرو در رده خودروهایی چون تیگو7 پرو و همچنین جک X7 بود. پس در این شرایط، میتوان قیمت فراتر از 650 میلیون تومان را برای این خودرو حدس زد.

شما مخاطبین عزیز میتوانید در زیر بروشور تبلیغاتی دانگ فنگ IX5 را که توسط شرکت بهمن موتور طراحی شده است را در زیر مشاهده کنید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا