مکمل بنزین
گوناگونخبر

بر طبق قانون جدید، خودروسازان در صورت وجود مشکل مجبور به تعویض خودرو هستند

شرایط خدمات پس از فروش در ایران چندان جالب نیست و البته چند صباحی است که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دست به کار شده و تصمیم گرفته است تا مشکلات موجود را مرتفع سازد. یکی از این مشکلات، تاخیر در ارایه خودرو به مشتریان بود که در قانون جدید اقداماتی برای آن صورت گرفته است و موضوع دیگر مشکلاتی بود که در حین تحویل خودرو، مشتریان با آن گاها رو به رو می‌شدند. حتما شما هم تاکنون در اخبار مشاهده کرده‌اید که برخی از خودرو‌ها در حین تحویل دارای مشکلاتی بوده‌اند که گاهی بسیار عجیب هستند و شاهد نبود برخی قطعات، تصادف در بدنه و… هستیم.

iran-khodro

حال سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در قانون جدید شرایطی را برای اتفاقات این چنینی در نظر گرفته است و بر اساس آن اگر خودرو در حین تحویل مشکلی داشته باشد، تولید کننده مجبور است تا یک خودروی دیگر را به عنوان جایگزین برای آن مشتری ارایه دهد. در حال حاضر در شرایط این چنینی کمپانی تولید کننده مبلغی را بابت خسارت و کاهش ارزش قیمتی خودرو به مشتری پرداخت می‌کند و تعویضی صورت نمی‌گیرد اما در قانون جدید در صورت این که خودرو یک مشکل بزرگ داشته باشد، می‌بایست تولید کننده آن را تعویض کند و یا از مشتری رضایتی کتبی اخذ گردد. البته در صورت وجود مشکلات کوچک امکان رفع و ارایه آن به مشتری وجود دارد.

گفتنی است که این قانون برای تصویب و ابلاغ ارسال شده است و بعد از طی مراحل، اجرایی خواهد شد.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. *و بعد از طی مراحل، اجرایی خواهد شد.*
    بشینید تا اجرایی بشه…چه دل خوشی دارین شما…

  2. نظر…بابا بخدا مردم شعور دارن میفهمن چرا به شعور مردم توهین میکنین

  3. بابا چرا این سازمان حمایت از تولیدکننده( ببخشید مصرف شونده) رو از خواب بیدار میکنید اخه؟؟؟؟ گناه داره طفلی سازمان!!! خسته اس میفهمی؟؟؟؟؟

  4. بابا چرا این سازمان حمایت از تولیدکننده( ببخشید مصرف شونده) رو از خواب بیدار میکنید اخه؟؟؟؟ گناه داره طفلی سازمان!!! خسته اس میفهمی؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا