مکمل بنزین
خبرداخلی

ابهامات موجود در مصوبه واردات خودروهای کارکرده دولت!

یکی از پیشنهادات ویژه‌ای که برای مدیریت بازار خودروهای داخلی به مجلس ارائه شد، بحث واردات خودروهای کارکرده بود که با استقبال خوبی از سوی بازار روبرو شد و بعضی دیگر از نمایندگان و مسئولات ذیربط نیز واکنش‌های خوبی نسبت به این موضوع داشتند که شنیده‌ها حاکی از پذیرش این موضوع بوده و البته شرایط اولیه برای واردات خودروهای کارکرده نیز اعلام شد.

به گزارش چرخان، کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیأت دولت در مصوبه‌ای نسبت به واردات خودروهای کارکرده 1 تا 5 ساله واکنش نشان داد و این موضوع را به صورت رسمی به تصویب رساند که مقدمه خوبی برای واردات عمده این خودروها و مدیریت بازار خودروهای داخلی خواهد بود.

اما سوال اینجاست که این خودروها به طور کلی باید چه شرایط و ویژگی‌هایی داشته باشد و کدام یک از خودروهای مذکور اجازه واردات خواهند داشت؟ نکته قابل توجه در مورد مصوبه این کمیسیون بحثی است که بر روی نوع خودروها شده و به طرز عجیبی در رسانه‌های مختلف از این مصوبه به عنوان پذیرش واردات کلی خودروها یاد شده است که این‌طور نیست و مصوبه مذکور صرفا برای ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌های شهری خواهد بود.

به همین دلیل باید گفته شود که این مصوبه و واردات خودروهای این چنینی تاثیری در بازار افسارگسیخته خودروهای داخلی و خارجی نخواهد داشت و مشخص نیست که این شایعه و تفسیر غلط از این مصوبه توسط چه کسانی و به چه قصدی منتشر شده است.

موضوع دیگری که فعالان بازار را نگران کرده موضوع برندهای مجوز دار برای ورود است و از سوی دیگر آیا برای ارائه خدمات به خودروهای احتمالا مستهلک وارداتی شده است و واردات خودرو با استانداردهای ویژه و مشخصی انجام می‌شود؟ و یا این موضوع نیز به مفری برای بعضی از سودجویان به منظور واردات خودروهای به درد نخور خواهد شد؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا