مکمل بنزین
خبر

با هوندا آکورد کوپه مدل ۲۰۱۶ بیشتر آشنا شوید!

هوندا، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود. آكورد يكى از محبوب ترين و پرفروش ترين محصولات هونداست. همين بس كه اين خودروى دوست داشتنى و جذاب تا به حال ٢٦ بار در ليست ساليانه بهترين خودروهاى مجله ى (كار اند درايور) قرار گرفته و در واقع يكى از مطمئن ترين خودروهاى دنيا از هر لحاظ است. بی‌شک آکورد نه‌تنها یکی از سدان‌های سایز متوسط محبوب نزد مردم جهان است، بلکه نمادی موفق و کامل برای کمپانی هوندا نیز محسوب می‌شود. به تازگی نسل جدید هوندا آکورد کوپه با موتور قوی‌تر و چهره جذاب‌تر وارد بازار جهانی شده است. این خودروی جذاب با وجود موتور قوی همواره بخش کوچکی از فروش کمپانی هوندا را در اختیار داشته است، بنابراین هوندا تصمیم گرفته با اعمال تغییرات مفید، میزان فروش محصول کوپه خود را بهبود ببخشد.

Honda-Accord_Coupe-2016-800-05

هوندا برای مدل کوپه آکورد از موتور تنفس طبیعی 6 سیلندر حجم 3.5 لیتری و خروجی 278 اسب بخاری و 340 نیوتون متر گشتاور و با آرایش خورجینی سیلندرها، استفاده کرده است. این موتور بسیار قدرتمند است و شما با یک خودروی قوی مخصوصا در دورهای بالا روبرو خواهید بود. همچنین هوندا برای اینکه راننده بتواند نهایت قدرت این خودرو را در اختیار داشته باشد از یک گیربکس ۶ سرعته دستی با سیستم جعبه دنده و کلاچ فوق‌العاده نرم برای انتقال نیرو به چرخ‌ها استفاده کرده است. این موتور قدرتمند در کنار طراحی آیرودینامیکی عالی هوندا یک سواری نرم و لذت بخش را برای شما فراهم خواهد کرد. هوندا آکورد با سیستم دیفرانسیل جلو عرضه شده است که این موضوع برای این حجم موتور یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. امروزه شاهد عرضه گسترده خودروهای دو دیفرانسیل هستیم بنابراین کار آکورد برای رقابت بین این خودروها بسیار دشوار خواهد بود.

2016-honda-accord-coupe-10

در داخل کابین هوندا آکورد کوپه شما با یک فضای مناسب روبرو هستید و هرگز مشکل فضای کم خودروهای کوپه را نخواهید داشت. فضای صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که بزرگسالان به راحتی هر چه تمام‌تر در آن جای خواهند گرفت. جنس مواد به کار رفته و همچنین ظاهر روکش صندلی‌ها بسیار زیبا و دلچسب هستند. جای مخصوص بطری آب و سایر فضاهای تعبیه‌شده در بخش داخلی آکورد کوپه بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسند. سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوربین‌های جانبی، گرم‌کن صندلی، سانروف و چراغ‌های جلوی اتوماتیک نمونه‌ای از تجهیزات کامل آکورد کوپه به شمار می‌روند. دو صفحه نمایش مجزای  داخل آکورد شاید برای اولین موارد استفاده کمی گمراه کننده باشد اما با گذشت زمان کار با این صفحات نمایش برای شما لذت بخش خواهند شد. هوندا آکورد کوپه تمام امکانات سرگرمی و راهبری را از طریق این دو صفحه نمایش در اختیار راننده قرار می‌دهد.

Honda-Accord_Coupe-2016-800-29

 ظاهر هوندا آکورد کوپه مانند جنسیس کوپه و یا سایر خودروهای کوپه زیاد وحشی و خشمگین نیست، اما این طراحی بسیار قابل قبول‌تر نسبت به آکورد سدان است، و طراحان سعی کرده‌اند از چهره اسپرت‌تری برای آکورد کوپه بهره ببرند. بلندی سپر عقب نیز کمی غیر معقول بنظر می‌رسد و از اسپرت شدن چهره مدل کوپه کم کرده است؛ البته نظر دادن در مورد چهره یک خودرو امری شخصی است، و اختلاف سلیقه همیشه وجود داشته است.

Honda-Accord_Coupe-2016-800-1a

عرضه مدل کوپه با قیمت بسیار بالا یک کار فوق‌آلعاده غیر منطقی از سوی هوندا بوده است چرا که باقیمتی نزدیک به 31 هزار دلار انتخاب‌های بهتری نیز وجود دارد که هم از لحاظ قدرت و هم طراحی در رتبه بهتری نسبت به آمورد کوپه قرار خواهند گرفت. شما در همین رنج قیمت می‌توانید یک فورد موستانگ اکوبوست یا یک شورولت کامارو خریداری کنید که خودروهایی با چهره فوق العاده زیبا و اسپرت با یک رانندگی عالی محسوب می‌شوند و سیستم چهارچرخ متحرک نیز به قدرت این رقیبان آکورد را افزایش داده است.

نظر شما در مورد این غول ژاپنی چیست؟

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا