Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به چری تیگو ۵ جدید، نماینده جدید چری در ایران!

بعد از عرضه موفق نسل گذشته چری تیگو ۵ در ایران، مدیران خودرو نسل جدید این مدل را آماده فروش در بازار ایران کرده است. مدل پیشین تیگو ۵ با آپشن‌های متعدد خود و شرایط فروش هوشمندانه از سوی مدیران خودرو، توانست آمار فروش خوبی را به خود اختصاص دهد. چری همکاری خود را با مدیران خودرو بسیار گسترش داده است و محصولات جدید این شرکت به‌طور همزمان و یا با تاخیر جزئی در کشور ما نیز مونتاژ  می‌شوند. بد نیست نگاهی کوتاه به تغییرات مدل جدید تیگو ۵ بیاندازیم تا با این تحفه تازه از راه رسیده چینی، بیشتر آشنا شویم…

طراحی ظاهری

CONVENIENCE

مدل قبلی تیگو ۵ در نمای ظاهری خود کاستی‌هایی داشت که چری با اعمال تغییرات جدید چهره این خودرو را بهبود بخشیده است. در مدل فیس‌لیفت این خودرو نوار LED زیبایی در چراغ‌های جلو جاسازی شده و بخش‌های کرومی رنگ بیشتری در نمای روبرویی خودرو دیده می‌شود که بدون شک در زیبایی ظاهری تیگو ۵ تاثیر مثبت داشته است. چراغ‌های جلو از تکنولوژی جدیدی بهره می‌برند که نور زیبایی را از خود منتشر خواهند کرد.

نوار LED دیگری در زیر سپر به‌چشم می‌خورد که در مدل قبلی وجود نداشت. چری چراغ های عقب را نیز با تغییرات اندک، بهبود بخشیده است. رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی جدید نیز یک گام مثبت در جهت بهتر شدن تیگو بوده است چرا که رینگ‌های ۱۷ اینچی در مدل قبلی کوچک به‌نظر می رسیدند.
البته گفته می شود، مدیران خودرو از همان رینگ‌های قدیمی در مدل جدید استفاده خواهد کرد. توقع می‌رفت چری عدم توازن عرض و ارتفاع تیگو ۵ را در مدل جدید برطرف کند که به‌نظر می‌رسد این خودروساز چشم بادامی، برای این بخش تدبیری اتخاذ نکرده است. زمانی که درب خودرو را باز می‌کنید بدون شک حک شدن نام چری با رنگ آبی در قسمت رکاب خودرو، توجه شما را جلب خواهد کرد. در کل تغییرات ظاهری تیگو ۵ اگر چه کمی جزئی است اما بسیار هوشمندانه اعمال شده و احتمالا چری با این سیاست این تغییرات را اعمال کرده که برای آینده، تیگو ۵ را با تغییرات بیشتر به بازار دنیا معرفی کند.

کابین

INTERIOR

کابین تیگو ۵ جدید تغییرات چندانی نداشته و یا حداقل این تغییرات به‌حدی اندک بوده که ما متوجه آن نشده‌ایم. طراحی داخلی تیگو ۵ به‌قدری خوب بوده که چری از دستکاری آن صرفنظر کند. پوشش داخلی چرمی با بخش‌های کرومی زیبا و نور آبی‌رنگ صفحه کیلومتر، یک کابین اسپرت را پدید آورده و باعث شده زیبایی کابین خیره کننده باشد. کیفیت مونتاژ تزئینات داخلی در مدل قبلی از سطح بالایی برخوردار بود که احتمالا مدل جدید نیز، کیفیت بالایی دارد.

پیشرانه

PERFORMANCE

مدل جدید تیگو ۵ دقیقا همان پیشرانه تیگو ۵ قبلی را در قلب خود جای داده. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تیگو ۵، قادر است ۱۳۹ اسب بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور را تولید نماید. انتظار می‌رفت چری با یک پیشرانه قوی‌تر محصول جدید خود را روانه بازار کند. اگر چه پیشرانه‌های توربودار هزینه‌های مربوط به خود را دارند اما نمی‌توان لذت رانندگی با یک خودرو توربودار پر قدرت را نادیده گرفت. اگر تیگو ۵ با پیشرانه ۲.۰ توربو عرضه می‌شد، بدون شک آمار فروش آن بیشتر از گذشته بالا می‌رفت.

تجهیزات

EXTERIOR

در مدل جدید تیگو ۵، تجهیزات بیشتری برای خریداران تعبیه شده که از جمله آنها می‌توان به کیسه‌هوای ایمنی سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی SRS برای سرنشینان جلو، سیستم های پایداری ESP ، ASR ، DTC ، HHC و EBA، سیستم کنترل فشار باد لاستیک های TPMS، سنسور پارک عقب، سانروف، کروز کنترل و صفحه نمایش 8 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم استارت بدون کلید و … اشاره کرد. کیفیت صفحه‌نمایش داخلی تیگو ۵ جدید بهتر از گذشته شده و سرنشینان به‌راحتی می توانند با گوشی خود به این سیستم متصل شوند. از جمله ایراداتی که می‌توان به مدل جدید گرفت، کمبود کیسه هوا برای سرنشینان عقب است و به‌نظر می‌رسد چری فقط به فکر سلامتی سرنشینان جلو بوده است.

کلام آخر

New-Tiggo-5

چری یک کمپانی چینی معتبر است که روز به روز پیشرفت می‌کند و این پیشرفت نیز به صنعت خودروسازی ایران نیز کمک خواهد کرد. در مورد تیگو ۵ نیز رشد خودروسازی چین را می‌توان مشاهده کرد. تیگو5  فیس‌لیفت با قیمت 99.۹۰۰.۰.۰ تومان در مدل اکسلنت و ۹۳.۹۰۰.۰۰۰ تومان در مدل لاکچری عرضه خواهد شد که این قیمت کمی بالا به‌نظر می‌رسد که احتمالا مدیران خودرو با اعمال شرایط فروش ویژه این مشکل را برطرف خواهد کرد.

به سوپر گروه چری تیگو 5 در تلگرام ملحق شوید

Telegram-Group-Tiggo-5

3 دیدگاه
  1. سیدامین می گوید

    متن خوبی بود . در تیگو۵ جدید ( اکسلنت اسپرت ) نواقص برطرف شده و اگر شرکت مدیران خودرو قیمتش پایین بیاره و برای سرنشینان عقب هم ایربگ نصب کنه با توجه به شرایط های مختلف فروش اقساطی , با اقبال بیشتری از سوی خریداران روبرو میشد.

  2. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر من جدیدا تیگو ۵ اکسلنت گرفتم تا این لحظه هم ، از رانندگیش لذت بردم .ولی متاسفانه از خدمات پس از فروش اصلا راضی نیستم وظاهرا مدیران خودرو فقط روی گزینه فروش تمرکز داره وغافل از خدمات پس از فروش ونحوه برخورد با مشتریان هست.

    1. سیدامین می گوید

      باسلام مبارکت باشه – منم راضی ام – علیرغم نداشتن توربو شارژ مشکلی در سربالایی ها و قدرت ماشین ندیدم ولی اگه روش نصب میکرد خیلی بهتر بود . آپشن هاش خوبه فقط مموری صندلی هم باید در آینده اضافه بشه . مصرف سوختش نسبت به جک اس ۵ خیلی کمتر و بهتره البته باید تابستون که دائم کولر روشنه تست بشه و بعد نظر داده بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.