مکمل بنزین
مشاوره خریدگزارشبرگزیده‌هاتحلیلیداخلی

5 دلیل برای این‌که هایما S7 بخریم!

Iran-Khodro’s-Haima-S7-06

شرکت چینی هایما در سال 1992 میلادی تاسیس شده است و همکار جدی شرکت مزدا موتور ژاپن محسوب می‌شود که البته سهم مزدا موتور در سال 2006 به دیگر خودروساز چین یعنی FAW منتقل شد. ایران خودرو برای کسب سهم بیشتری از بازار شاسی بلندهای کشور با این شرکت چینی وارد همکاری شده است تا خودرو هایما اس7 را به بازار کشور عرضه کند.

خودرو هایما اس7 که به‌گونه‌ای از نتایج همکاری مزدا و هایما بوده و بر روی پلتفروم مزدا CX-7 بنا شده است توسط ایران‌خودرو در خط تولید خراسان تولید می‌شود.

اما چرا هایما S7 بخریم؟

1449946078_5

1-زیبایی و ابعاد مناسب

هایما اس7 یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو بوده که با 4498 میلی‌متر طول و 1830 میلی‌متر عرض یک خودروی مناسب برای خانواده‌ها است. این خودرو در خط تولید خراسان تولید می‌شود، جایی که یکی از با کیفیت‌ترین خودروهای چندسال گذشته کشور یعنی سوزوکی گرند ویتارا را تولید کرده است.

طراحی جلوی ماشین زیبا و جذاب است. لوگوی هایما با خطوط افقی جلو پنجره هماهنگی خوبی دارد وچراغ‌های مه شکن نیز حالت اسپرتی به خودرو بخشیده است. دو وجه کناری هایما دارای خطوط موزونی است که حالت زیبایی را موجب شده و می‌توان به این طراحی نمره قبولی داد. نمای پشتی خودرو شبیه به طراحی‌های خودروهای آلمانی است و البته زیبا و جذاب ارزیابی می‌شود.

به‌طور کلی هایما را می توان یک خودروی زیبا ارزیابی کرد که چهره‌ی تکراری و خسته کننده‌ای نخواهد داشت و البته در کنار ابعاد مناسب می‌تواند یکی از ملاک‌های خرید این خودرو باشد.

HaimaS7_Interior01

2-گیربکس اتوماتیک ساخت شرکت POWERTECH کره

این خودرو دارای دو مدل دستی و اتوماتیک است که البته مدل اتوماتیک از امکانات نسبتا بیشتری نیز برخوردار است. گیربکس اتوماتیک هایما اس7 ساخت کشور کره بوده و در تست‌های اولیه نیز عملکرد نرم و مناسبی داشته است و می‌تواند برای دوستداران خودروهای اتوماتیک یک فاکتور مهم برای خرید محسوب شود. سیستم کامپیوتر خودرو اجازه نمی‌دهد فشار زیادی به موتور وارد شود و دنده‌ها نرم و روان عوض می‌شوند و این امر باعث می‌شود که استهلاک و خرابی موتور و گیربکس کاهش یابد.

haima-s7-suv-004

3-ایمنی

هایما اس7 دارای ایمنی و تجهیزات مناسبی است. ترمزهای این خودرو در هر 4چرخ دیسکی و از نوع ABS بوده و دارای سیستم‌های EBD و BAS است. همچنین این شاسی بلند از سیستم‌های کنترل کشش (TCS)، سیستم پایداری الکترونیکی ترمز (ESP) نیز برخوردار است. اس7 از تجهیزاتی مانند 4 کیسه هوا شامل کیسه هوای جانبی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار باد لاستیک‌ها (TPMS)، قفل خودکار حساس به سرعت، کمربند سه نقطه‌ای، دوربین دید عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیک‌ها بهره می‌برد. تجهیزات ایمنی هایما اس7 مطلوب ارزیابی می‌شود و می‌تواند یکی از فاکتورهای مشتریان برای خرید این خودرو باشد، اما حتما نیم‌نگاهی به تجهیزات ایمنی شاسی بلندهای رقیب و به‌خصوص جک S5 داشته باشد.

هایما-اس-7-500x330

4-نمایندگی و خدمات پس از فروش

هایما در ایران خودرو تولید می‌شود. شرکتی که دارای نمایندگی‌های بسیاری در سراسر کشور است و خدمات نسبتا بهتری را در مقایسه با کرمان‌ موتور و سایر شرکت‌های داخلی ارائه می‌کند. خدمات پس از فروش مناسب و تعدد نمایندگی‌ها می‌تواند در کنار سایر فاکتورهای موجود، مشتریان را به خرید هایما ترغیب کند.

up65711440065869_1906316_5

5-امکانات و مصرف سوخت مناسب

مصرف سوخت ترکیبی هایما در هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر اعلام شده است که برای یک شاسی بلند با وزن 1510 کیلوگرم تقریبا مناسب به نظر می‌رسد.

اس7 یک خودروی نسبتا با امکانات است و از تجهیزاتی مانند سیستم تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، صندلی‌های چرمی دو رنگ، روکش فرمان چرم، گرم کن صندلی‌های جلو، سانروف برقی، رینگ‌های 16 اینچ آلومینیومی در مدل دستی و 17 اینچ در مدل اتوماتیک، سیستم استارت/استاپ در مدل دستی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در مدل اتوماتیک، اسپویلر، کامپیوتر سفری، صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی، فرمان برقی، موبایل هندزفری و کروز کنترل (در مدل اتوماتیک) بهره می‌برد.

این امکانات در کنار مصرف سوخت مناسب، که از اهمیت ویژه‌ای هم برخوردار است، می‌تواند نقطه قوت دیگری برای اس7 باشد و توجه خریداران را بیشتر به خود جلب کند.

3j2el4gpqh

ایران خودرو در زمان عرضه اولیه قیمت مدل دستی هایما را حدود 72 میلیون تومان و قیمت مدل اتوماتیک را حدود 79 میلیون تومان اعلام کرده است. از خودروهای رقیب هایما اس7 می‌توان جک S5، ام وی ام X33 New، سانگ یانگ تیوولی، هاوال H2 ، چانگان CS35 و جیلی Emgrand X7 را نام برد که در بازار شاسی بلند‌های زیر 100 میلیون تومان رقابت نزدیکی دارند.

اگر مایلید بیشتر در مورد این خودرو بدانید، پس بررسی هایما اس 7 را نیز بخوانید.

1449945773_1

به گروه تلگرام هایما S7 ملحق شوید

علی اسدی

دانشجوی رشته مهندسی برق، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو

نوشته های مشابه

‫122 دیدگاه ها

  1. سلام من می خواهم بدانم چرا تست تصادف برای خودروهایما در اینترنت وجود ندارد با این عکسهای که در تست خودرو گذاشته شده یک کمی برای خریدن خودرو به شک انداخته

    1. من خودم هایما دارم پرشیا از پشت قسمت گلگیر جلوش که فلزیه زد به سپر عقب هایما که پلاستیکیه اونقدری که گلگیر فلزی قور شد سپر پلاستیکی قور نشد. جالبه رنگ پرشیا مثل پوست پیاز ورقه ورقه میریخت
      واقعا هایما تنفس طبیعیش حرف نداره به قدری راحته رانندگی باهاش که من 45 کیلومتر فاصله منزل تا محل کارم رو با نشاط و سرحال طی میکنم
      اخویم اسپورتج خریده 146 مال سال 2014 است الان پشیمون شده چرا هایما توربو نخریدم 50 میلیون مازاد رو نزدم به زخم دیگه

      1. دقیقا من هم چند روز پیش تصادف کردم ماشین من هایما البته بدون توربو هست و ماشین طرف مقابل ریو بود ریو از بغل به کل دو طرف سمته شاگردش رفته بود داخل و رنگ ماشینش هم ریخت اما ماشین من یه نقطه کوچیک هم اسیب ندید

  2. ایران خودرو این رو آورده که از قافله عقب نباشه ، هایما هیچ وقت نمی تونه در برابر s5 قد علم کنه ، تیپ طراحی وقیافه ش مثل خودروهای نظامی و بیشتر برای پادگان ها و نصب بیسیم روش جالبه ، منو یاد فیلم های جبهه میندازه ، البته تو رنج قیمتی 50 تا 60 بدک نیست،
    در کل چرا خودرو چینی رو با واسطه ایران خودرو و سایپا بگیریم و انوقت با قیمت گزاف براش چه چه و به به کنیم ، بیطرفانه و کارشناسانه کلاه سرتون نره تمام محصولات داخلی چینی شده مگر برندهای خارجی با قیمت های سرسام آور اونم از در کارخونه

    1. از نظر کیفی هایما 3 ستاره و اس 5 ،2 ستاره گرفته.جک 13 میلیون گرون تر هم هست

    2. باسلام قیمت جک اس ۵ چنده وچند بود با جک اس ۵ خوش باشی اقا حمید کارمند کرمان موتور

  3. اینجا به نظر خط تولید سوزوکی هست نه هایما.و موتور از قدرت کافی برخوردار نبوده و شتاب اولیه و ثانویه کاملا افتضاحی داره.

    1. دوست عزیز در خطوط تولید پیشرفته خودروهای امروزی ممکنه خودروی جلویی با خودرویی پشتی از دو مدل مختلف باشند. حتی در ایران خودرو سمند ، 206 و ال نود ممکنه پشت سر هم تولید بشه . این کار رو کردن که تولید بر اساس سفارش باشه. این یک مزیت در خطوط تولید بوده و نشان از پیشرفت تکنولوژیک اون کارخونه هست. بطور مثال وقتی نوبت مونتاژ یک خودرو میرسه از طرفهای دیگه درب ، رینگها ، موتور و صندلی ها می رسند و مونتاژ کار بدون توجه به مدل خودرو شروع میکنه به مونتاژ کردن و تکمیل خودرو.

  4. دوست عزیز شما با چه دلیل و مدرکی میگی ۵ دلیل برای اینکه اس ۵ نخریم و ۵ دلیل برای اینکه هایما اس ۷ بخریم؟؟
    اخه شما شتاب و قدرت و زیبای اس ۵ رو با هایما یکی میکنی؟
    من خودم اس ۵ دارم و نسبت به ماشین یکی از اشناهامون که هایما داره خیلی راضی ترم
    تازه دنده اتومات های اس۵ هم اومده و شتابش رو افزایش داده

    1. سلام بهروزجان
      فک کنم مصرف جک ندیده گرفتی .صد کیلومتر چهارده تا مصرف داره.
      اپشن زیاد هایما نسبت به جک .
      کیفیفت خودرو هایما نسبت به چک .شما دوتا اپشن دی لایت وسینی فن جک باید براش پول بدی درصورتی که واسه هایما نمیخاد.نکته بسیار مهم اینست که هایما دقیقا با کیفیت ویتارا در خراسان تولید میشه .ایسیو هایما رو سه حالت اقتصادی .اسپرت و حالت عادی تنظیم میشه و شما درحالت اسپرت سرعت ماشینتون میره بالا.ونکته ای که دراینجا بهش اشاره نکرده .سیستم برق هایما یکی از به روزترین سیستم هاست .مشابه خودروهای کره ای.واپشن های هایما در اندازه یک شاسی بالای صدذمیلیون هست

      1. جک طراحی بروز تری داره واتاق و داشبورد زیباتری داره هایما خودروی زیبایی نیست بقولی بروز نیست

    2. دوست عزیز اگر مطالب سایت رو به دقت دیده باشید هر دو مطلب “بخریم” و “نخریم “واسه اس5 موجوده و مطلبی یکطرفه قرار داده نشده! مطلب 5دلیل برای اینکه هایما نخریم هم بزودی قرار داده میشه!
      موفق باشید

  5. مهم اینه که هایما کنار زاپاسش جک داره… اما جک که کنار زاپاسش هایما نداره…
    یعنی جک توصندوق هایما جامیشه. این خیلی مهمه. توجه داشته باشین…!!!

    1. به نظر من هایما از جک خیلی خودرو زیباتری هست.هم جلو ماشین و هم مخصوصا نمای عقب ماشین خیلی بهتر از جک هست.اتفاقا شکل چراغهای عقب جک خیلی ظاهر ماشینو خراب کرده.ولی این هم مهمه بدونیم که سلیقه ها خیلی متفاوت هستند.

    2. ببخشیدا فک نکن اس پنج داری و بهش مینازی ..برعکس هم حرف نزن هرکی از ماشین خودش راضیه و درست نیس شما اینجوری بگی ک مث وزقه حالا من ب ماشین شما بگم مث خرچنگه خخ ک واقعا هم هس بدتون میاد..درکل من فقط با شما نیستم با هرکسی هستم ک عیب و ایراد میزاره رو بقیه ..ببخشید بازم

  6. هایما رو همین که ایران خودرو مونتاژ میکنه نباید بخریم
    چه دلیلی از این بهتر
    ایران خودرو افتضاحه – افتضاح

    1. سلام دوستان من یک عدد هایما ثبت نام کردم همین روزا بنا هست تحویل بگیرم گرفتم براتون توجیه میکنم ولی ماشین بدی نباید باشه اگر از قطعات ساپورت بشه خیلی بهتر از خودروهای شرکت دیگر است ایران خودرو بزرگترین خودرو ساز ایران است تو هر شهری یک یا دو نمایندگی دارد به هر حال بستگی به رانندگی هر فرد داره باید به خودرو برسی قدیمی گفته انداگر سواری خواستی بگیری یکی خودرو یکی زن ببخشید

      1. می خوام که نمایندگی نداشته یاشه.من سمند سورن دارم.تو مازندران لوازم جانبیش به زور پیدا میشه.وای به حال هایما.
        خدا بهمون صبر بده

      2. خودروی تولید ایران خودرو فقط دو سال،الباقی خرج وو دستته،ب اضافه اینکه صندلی عقب افتضاحه،و کلا چرا پول بدیم ایران خودرو!!!!پیکان رو سال ۴۳تولید کردن دوسال بعدش اتوماتش اومد اما ایران خودرو همچنان برای پراید درجا میزنه و اسم عوض میکنه

        1. قاطرهمون قاطره فقط یه کم بهش آبشن اظافه میکنن خودروایرانی یه موکت برای صندوق اظافه میکنن یه نوع آبشن به حساب میاددومیلیون هم میکشن روش

    2. تنها شرکتی که سراسر ایران و حتی تمام جاده ها خدمات داره ایران خودرو میباشد. که میتوانید آسوده سفر کنید.

    3. اگه ایران خودرو میگی افتضاح پس از کرمان موتور بی خبری دوست عزیز

  7. سلام به نظر من جک ماشین بدی نیست ولی خدمات پس از فروش خیلی ضعیفی داره ضمنا جک 6 دنده و بعضیها ناراضی هستن بخاطر صدا گیربکس ،از طرفی گیربکس هایما ساخت شرکت powertec کره است .مصرف هایما خیلی کمتر از جک هست .

  8. من فک کنم هایما سر تر از جک هستش . جک فقط شتاب داره چیزی دیگه ای نداره ولی هایما هم راحتی و آرامش و هم قدرت

  9. به نظر من قیافش از جک اس 5 خیلی بهتره قیمتشم ار اس 5 ارزون تره و این خیلی بهتر .

  10. از مقاله قبلی تون 5 ماهه که می گذره
    ولی مثل اینکه هنوز به زمان نوشتن 5 دلیل برای نخریدن هایما s7 نرسیدیم!!!

    1. سلام دوست عزیز. مرسی از پیگیری شما، منتظریم کمی این خودرو در بازار خودشو نشون بده، انشالله به زودی آماده می کنیم

      1. یه فیلم هم اگه ازتست تصادف قراربدید بدید بهتره داخل آپارات هیچ چیزی در مورد تست تصادف نیست فقط معرفی خودرو

  11. من هایما دارم هم شیکه هم نرمه هم خوش رکاب اونایی که پشت فرمونه هایما ننشستند خواهشا نظر ندن اول با هایما رانندگی کنید تفاوت را که حس کردید بعد نظر بدید خدایش ماشین نرم وبدون سرو صدا هستش از رانندگی باهایما لذت ببرید

  12. من یک ماه است هایما اتومات دارم ۳۰۰۰ کیلومتر هستم
    از نظر جاداری اتاق و اپشن ها فوق العاده است و بی سر و صدا و نرم
    برای داخل شهر و برای جاده های هموار بسیار خوب است و مصرف ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد
    اما در سربالایی جاده خیلی خیلی کم میاره و همه ازت سبقت میگیرین و به دیده حقارت نگاهت می کنند
    دنده ۲ و ۳ در سربالایی صدای خشخش بلند میده ظاهرا مالیدگی فیزیکی ناهنجار در گیربکس اتفاق میافته نمیدانم طبیعیه یا ببرمش نمایندگی
    لطفا راهنمایی کنید

  13. من نمیفهمم جک چرا احساس کلکلش با هایما میشه . اخه نه قیافش ِ نه راحتیش ِ نه کیفیتش ِ نه اپشناش ِ نه … چیش به هایما میخوره . در کل کسایی که هایما دارن یا میخوان بخرن خوش به هالشون ِ کساییم که جک دارن بعدا میفهمن که چه بلایی سرشون میاره.

    1. سلام دوستان
      دقیقا بعدا از یکسال داشتن جک متوجه میشین که چی خریدین. …..چون من شخصا عادت دارم قبل از خرید هر چیزی تحقیق کنم واز هر نظر بررسی کنم …همینقدر بگم که جک اس 5بزودی بخاطر داشتن سیستم توربو شارژ طرفداران خودش رو از دست میده و شاید هم خط تولیدش متوقف بشه .چون سیستم توربو استهلاک موتور رو بشدت بالا میبره وخیلی زود بخرج نیافته ..چون اگه یکم سرچ کنید و ببینید که توربو چگونه کار میکنه کاملا متوجه منظورم میشید من چند موردش رو میگم …حتما باید بنزین سوپر بزنیم ،حتما باید از روغن مخصوص خودش استفاده کنیم که اگه از روغنها متفرقه استفاده بشه بعد چند ماه فاتحش خونده است ،حتما باید زود به زود فیلتر هواش رو عوض کنی علی خصوص وقتی جاهای خاکی میرید چون خاک قاتل توربوست ،کوچکترین نشتی روغن ویا اب رو رو باید ببری نمایندگی تا رفع عیب بشه که اگر نبری فاتحه موتور خونده است من همه چیز رو خیلی خلاصه گفتم چون اینجا نمیشه مطلب رو باز کرد حتما سرچ کنید تا متوجه بشید ،واینکه جک رو فقط بخاطر نزدیک بودن به پلاتفرم هیوندا مردم ما میخرن نمیدونن بعدا با چه مشکلی روبرو میشن …..

    2. موضوع اینه که جک با هیچ شاسی بلند چینی کل کل نمی کنه بلکه با اسپورتیج و هیوندایی ix35 کل کل می کنه . اما هر شاسی بلند چینی که بیرون می آد رو با جک اس 5 مقایسه می کنند . مثلا تو همین مقاله

  14. سایت (چرخان) جمع کن بابا من تمام ماشین های این رنج قیمت suv رو سرچ کردم جک اس 5، چری تیگو5، ام وی ام، هایما، تو همش نوشتی 5دلیل برای اینکه نخریم فک کنم میلیاردری اینا ب کارت نمیاد خواهشا نقد درست بکن ن همش 5دلیل برای اینکه نخریم

    1. سلام دوست عزیز.
      ممنون از حضور و ‍پیام شما.
      اگر کمی سایت رو دقیق تر بگردید، برای تمامی این خودروهایی که فرمودید دلایل خرید هم عنوان شده.
      مثلا مطلب دلایل خرید هایما، مال چند ماهه پیش هست!

      موفق باشید

  15. جک اس 5 زیاد خوب نیست زیرا مصرف سوختش بالاس و turbo شارژش اگه خوب مراقبت نکنی میسوزه و هزینشم بالا که بخوای درست کنی .

    1. بله کاملا درسته ،جک در آینده بخاطر سیستم توربوش محبوبیتش رو از دست میده بدلایل زیر ….چون برای نگهداری این سیستم حتما باید
      بنزین سوپر بزنید
      روغن رو طبق سفارش کارخونه عوض کنید
      فیلتر هوای مخصوص خودش رو بزارید ورود به زود عوضش،کنید علی الخصوص وقتی جاهای خاکی میرید
      سیستم خنک کنندگی موتور رو باید بازدید روزانه داشته باشید که مبادا نشتی اب ویا روغن نداشته باشه
      که اگر به این موارد توجه نکنید یکسال هم کار نمی کنه وچون سیستم توربو بسیار پیشرفته است هیچ وقت نباید تعمیر کرد وبالجبار باید عوضش،کنید اونهم با هزینه بسیار بالا ،

  16. سلام من در اینترنت خواندم میگه هایما از جک بهتر است

  17. باسلام جک اس5به ئچند دلیل نسبن به هایما مقرون به صرفه نیست اول لوازم یدکی کمیاب وقطعات گران دوم لوازم مصرفی آن جزء گارانتی نیست وخیلی گران است سوم گیربگس آن مشکل دارد چهارم مصرف سوخت خیلی بالای آن وپنجم استهلاک ماشین خیلی زیاداست چون توربو به موتور فشار میاره ششم راحتی جاداری ونرمی وکم صدایی هایما را نداره

  18. باسلام جک اس5به چند دلیل نسبت به هایما مقرون به صرفه نیست اول لوازم یدکی کمیاب وقطعات گران دوم لوازم مصرفی آن جزء گارانتی نیست وخیلی گران است سوم گیربگس آن مشکل دارد چهارم مصرف سوخت خیلی بالای آن وپنجم استهلاک ماشین خیلی زیاداست چون توربو به موتور فشار میاره ششم راحتی جاداری ونرمی وکم صدایی هایما را نداره

  19. یک سوال: بنظر شما وجود توربوشارژر در s5 که خیلی حساسه و توصیه شده حتما بنزین سوپر یا مکمل اکتان بالا،روغن کاسترول، و فیلتر هوای اصلی که گرون هم هست،استفاده بشه، و باید زود به زود سیستم توربوشارژر و شیلنگهای اون چک بشه، صرفه اقتصادی s5 رو پایین نمیاره؟

  20. سوال دارم دوره اول گارانتی هایما چند کیلومتر یا چند ماه است آیا مواد مصرفی مثلروغن وحق الزحمه را میگیرن چقدر باید برای دور اول پرداخت کنم لطف کنید هرکی میدونه زودتر پاسخ بده

  21. نظر…سلام دوستان من هايما دارم و دور ايران رو باهاش رفتم ، تا اينجا بد نبوده ، شتاب اوليه كمه ولي تو دور خوبه ، بايد روندنش دستتون بياد تا حتي تو سربالايي كم نيارين. كَارانتي ١٠٠٠٠٠ كيلومتر و ٣ ساله ولي تعويض روغن و فيلتر با خرج خودتونه ، خيلي جا داره ، از جك خيلي بيشتر ، بدون سر و صدا و نرمه ، فعلا كه راضيم

    1. سلام مجید جان
      هایما نسبت به تیگو چطوره؟
      اگه کسی راجع به تیگو چیزی میدونه بنویسه لطفا

  22. سلام
    یه بررسیها و تجربیاتی دارم که می خواستم اینجا برای استفاده عموم هموطن هام مطرح کنم. عامل هیچیک از کارخانجات هم نیستم یک نفر آدم عادی که می خواد با صداقت آنچه را که میدونه در اختیار مردم بگذاره.
    من زانو درد دارم و بخاطر همین باید از دنده اتومات استفاده کنم خصوصا تو این ترافیک همت و … که گاهی مجبور میشم یکساعت و نیم تو ترافیک باشم. بخاطر همین سری اول جک J5 را ثبت نام کردم. تو تحویلش حدود سه ماه تاخیر داشتند ولی گفتند جریمه تاخیر را میدن که در عمل ندادند و هر با پیگیر ی کردم که آقا چرا جریمه تاخیر را ندادین گفتن نمایندگی نداده و باید بری ازش شکایت کنی. حالا با اینهمه گرفتاری کی حال و حوصله شکایت و دادگاه و …. داره. خلاصه هیج خسارت تاخیر ی را هم ندادن.
    بی خیال شدیم و گفتیم از سواریش لذت ببریم. سواری نسبتا خوبی داشت البته تو سربالایی کم میاورد. کاملا محسوس بود که یه دنده کم داره (از من اتومات بود که چهار دنده است). تو مسافرت در سربالاییهای اتوبان اگه دنده 4 بود ماشین به نفس نفس میوفتاد تا بالاخره سرعت میومد زیر 80 و مجبور میشدم دنده 3 برم. بعدش دور می گرفت و صدای شیون موتور بلند می شد و بوی داغی موتور میومد که دوباره مجبور میشدم برم رو 4 و خلاصه همینطور میومدم رو 3 دوباره 4 …. یعنی خلاصه یه دنده کم داره.
    هر وقت هم که با ماشین میومدیم تو پارکینگ تا یه مدت صدای تق تق میومد. پرسیدم گفتن عادی هست و اگزوز و موتورش که سرد میشه این صدا را میده.
    دنده را هم که روی اوتومات بود خیلی زود دنده عوض می کرد بخاطر همین شتابش کم میشد و به موتور فشار میومد و من ترجیح میدادم بگذارم روی مد دستی.
    بعد یه مدت دیدم با یک ضربه کوچک رنگ ماشین میریزه. رفتم سوال کردم گفتن کیفیت رنگ کرمان موتور خیلی پایینه و فقط ی پوسته رنگ نازک پاشیدند رو ورق آهن و رنگش تو کوره هم نرفته. اونهایی که شک دارند برن از افراد منصف و بی تعصب سوال کنن.
    کم کم متوجه شدم تیکه تیکه از رنگهای سپر داره میریزه. بردم به نقاش نشون دادم گفت تو نمایندگی سپرش را زدن و مجبور شدن عوض کنن و چون سپر سفید دم دست نداشتن همون سپر قهوه ای که دم دست داشتند را انداختند روش و بدون اینکه روی رنگ قبلیش ثمباده بزنن روش رنگ سفید پاشیدند اینه که رنگهاش میریزه. متوجه شدم چرا موقع تحویل تماس گرفتند تحویل خودروی شما یک هفته دیگه به تاخیر افتاده!
    برای سرویس اولیه رفتم نمایندگی جاده کرج گفتن امروز شلوغه نوبت ندادند. دفعه بعد که رفتم کیلومتر ماشین یه کم رد کرده بود گفتند باید تمام پول سرویسش را خودت بدی.
    خلاصه از دست ماشین و کرمان موتور و نمایندگی هاش خسته شدم و با حدود 15 میلیون تومان ضرر فروختمش.
    بعدش جک اتومات اومد که رفتم تو فکرش. از اونهایی که جک S5 داشتن تحقیق کردم. اکثرا از شتابش راضی هستند ولی اشکالاتش کم کم داره رخ نشون میده. یکی گیربکسش هست که مشکل داره. دیگه دیسکهای چرخهاست که ظاهرا توسط کرمان موتور ایرانی سازی شده و چون از اجناس بسیار بی کیفیت استفاده کرده زود تاب بر میداره و ماشین نو را باید ببری بگی یه پالس از رو دیسکش بردارن تا مشکلش موقتا حل بشه. هر وقت هم می بری کارواش اگه قبلش ترمز گرفته باشی باید صبر کنی تا دیسکها خنک بشه بعد بشورن اگه نه حتما تاب بر میداره و در سرعت 70 کیلومتر به بالا هنگام ترمز گرفتن ماشین را می لرزونه. اشکال دیگه S5 قیمتش هست که اگه بخوای آپشن هاش رو کامل کنی خیلی باید بسرفی. رنگش هم که تکلیفش معلومه که افتضاحه. به هر حال اگه این ماشین مستقیما از چین وارد می شد می خریدمش ولی چون ذهنیت منفی نسبت به کرمان موتور پیدا کردم می ترسم و میل ندارم دیگه ازش خرید کنم.
    پریروز اتفاقی از کنار نمایندگی ایران خودرو رد می شدم که چشمم به هایما افتاد. رفتم تو و یه نگاهی انداختم ظاهر قابل قبولی داشت. از مسئولین سوال کردم که ازش تعریف می کردند. ولی هیچکس نمیگه ماست من ترشه! دوستانیکه هایما خریدند لطفا بدون تعصب و خدا وکیلی تجربه خودشون را در اختیار دیگران بگذارند تا بقیه هم بتونن استفاده کنن.
    از اینکه طولانی شد عذر خواهی می کنم.

    1. امیر
      ۰۱ آبان ۱۳۹۵ در ۰۷:۵۴

      باسلام جناب آقای محمد من بیشترازسه ماه است هایما اتوماتیک تحویل گرفتم منم قبلآجک اس۵دندهای داشتم خیلی مصرف بالای بنزین وپرهزینه بود گیربگسش هم هرجوری بخواهی صدا میداد حدود ۱۲میلیون زیر قیمت فروختمش ولی آمدم ثبت نام کردم هایما گرفتم باسودش حدود ۷۴۵۰۰درآمد خیلی نرم کم مصرف کم صدا وجادار است رانندگی باهاش اگه اهل سرعت وشتاب اولیه نباشی خیلی لذت بخشتر از تمام ماشینهای چینی بازار است ایران خودرو هم خوب ساپورتش میکنه بدون نوبت وبدون هزینه تما آپشنهای یک ماشین ۱۵۰میلیونی راداردتازه اگه لم رانندگی ونحوه گازدادن به خودرو بیاد دستت اصلا کم نمیاره فقط باید بدونی کی گازراتاته فشاردهی وچه موقع رها کنی ونیشگاز بدی تازه هرجا که توسبقت ویاسربالایی احتیاج به قدرت وسرعت بیشتر داشتی بزن روی دنده دستی خلاصه باتوجه به قیمتش مواد مصرفی داخل اتومیبل خیلی با کیفیت تراز جک است فقط نظرکسایی را بگیریدکه ماشین را داشته باشند خودشما هم قبل ازخرید فقط یکبار پشت ماشین بشینید

    2. سلام دوست عزیز
      هایما ماشین فوق العاده خوبی هست نسبت به قیمت عالیه. متاسفانه ایرانی ها با این مبلغ میخوان این ماشینو با سانتافه یا پرادو یکی کنن

    3. خدا وکیلی تو از کنار جک رد م نشدی چه برسه به سوار شدن و رانندگی کردن باهاش مرد حسابی چرا دروغ میگی جک چهار دنده است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
      فقط جهت اطلاع بگم اگه یه روز سعادت یارت شد و از کنارش رد شدی یه نگا داخلش بنداز و اگه شمردن بلدی و اعداد رو میشناسی نگا رو دسته دنده بکن میبینی ۶ دندس. دروغ هم نگو

      1. دوست عزیز شما هم اشتباه من رو کردی، دوباره بخوانید متنش رو جک j5 یعنی سدان. منظورش از چهار دنده سدان جک هست نه s5.

    4. سلام هیما هم قیمت هم اپشنهای که داره به سرفه تره خواستی اطلاعات باهام تماس بگیر من خودم تو نمایندگی هرمزگانم خدایش هم راهنماییت میکنم ۰۹۱۷۹۶۵۶۴۰۳

    5. کاملا موافقم دقیقا همینطوره من که خیلی باهاش راحتم…..واهل سرعتم هستم تا حالا هم کم نیاوردم

  23. باسلام جناب آقای محمد من بیشترازسه ماه است هایما اتوماتیک تحویل گرفتم منم قبلآجک اس5دندهای داشتم خیلی مصرف بالای بنزین وپرهزینه بود گیربگسش هم هرجوری بخواهی صدا میداد حدود 12میلیون زیر قیمت فروختمش ولی آمدم ثبت نام کردم هایما گرفتم باسودش حدود 74500درآمد خیلی نرم کم مصرف کم صدا وجادار است رانندگی باهاش اگه اهل سرعت وشتاب اولیه نباشی خیلی لذت بخشتر از تمام ماشینهای چینی بازار است ایران خودرو هم خوب ساپورتش میکنه بدون نوبت وبدون هزینه تما آپشنهای یک ماشین 150میلیونی راداردتازه اگه لم رانندگی ونحوه گازدادن به خودرو بیاد دستت اصلا کم نمیاره فقط باید بدونی کی گازراتاته فشاردهی وچه موقع رها کنی ونیشگاز بدی تازه هرجا که توسبقت ویاسربالایی احتیاج به قدرت وسرعت بیشتر داشتی بزن روی دنده دستی خلاصه باتوجه به قیمتش مواد مصرفی داخل اتومیبل خیلی با کیفیت تراز جک است فقط نظرکسایی را بگیریدکه ماشین را داشته باشند خودشما هم قبل ازخرید فقط یکبار پشت ماشین بشینید

    1. منم هایما دارم واقعا ماشین خوب وعالی هستش….خداییش نسبت به قیمتش خوبه آپشنهای خوبی داره و قیافه باکلاسی هم داره

  24. سلام امیر جان
    تشکر از نظری که دادی
    من شتاب واسم مهم نیست و اهل کورس گذاشتن هم نیستم ولی اگه ماشین تو سربالایی کم بیاره حالم را می گیره. مسیر تهران اصفهان خصوصا سربالایی های نظنز را زیاد می رم. جک J5 اتومات 4 دنده داشت که عرض کردم تو سربالایی دنده 3 به موتور فشار میومد و دنده 4 هم کم میاورد. جک S5 این حسن را داره که تو سربالایی کم نمیاره و گیربکسش هم که 6 دنده است. ولی خوب کیفیت رنگ و بعضی قطعاتش افتضاحه و قیمتش را هم که بیش از حد بالا بردن و بنظر من دیگه نمی ارزه.

    من هایما را از نزدیک دیدم از هر نظر پسندیدم ولی مطمئن هستم که نسبت قدرت موتور به وزن خودرو کافی نیست و تو سربالایی رو مخ میره.
    شنیدم هایما جدید با موتور توربو با قدرت 188 اسب و گیربکس 6 دنده اتومات قراره در خراسان تولید بشه. اگه اینطور بشه این ماشین همونیه که من می خوام. فقط خدا کنه ایران خودرو قیمت را خیلی بالا نبره. تا 8تومن یا 10 تومن گرونتر هم می ارزه. اگه قیمت مناسب بده مطمئن هستم که بعد از یکسال همه هجوم میارن به سمت هایما و دیگه S5 را باید شرایطی بفروشن.

    آهای آقای مهندس هاشم یکه زارع.! مدیر عامل محترم ایران خودرو. تو را خدا قیمت مناسب روی هایما جدید بگذار تا ما ملت هم یه حالی ببریم و دعات کنیم.

    1. سلام من بین هایما و تیگو۵ و جک اس۵ مردد بودم اما چون حوصله چندماه بی ماشینی کشیدن رونداشتم پول فروش ماشینم رو دادم پیش فروش تیگو و تیگوخریدم تا الان ۱۵۰۰۰ کیلومترباهاش رفتم انصافا ماشین فوق العاده ایه تو سربالاییها اصلا کم نیاورده حتی بادنده اتومات ۱۲۰ روراحت پرمیکنه حتی تو اتوبان نطنزتاالان الحمدلله مشکلی نداشتم باهاش و فقط برای سرویس رفتم نمایندگی پیشنهادمیکنم درمورد تیگوهم تحقیق کنین

  25. سلام دوستان من الان 10 روزه هایما گرفتم در کل خوبه .مدل جدیدشم تا یکسال دیگه هم نمیرسه دست مشتری پس فعلا همین هایما بگیری بد نیست

  26. یه ام هرچقدر هم که شتاب براش مهم نباشه، نمیتونه شتاب 20 ثانیه ای و حد اکثر سرعت 165 رو تحمل کنه. قبول دارم از نظر امکانات و کیفیت و جاداری خیلی خوبه ولی شتابش یه دلیل خیلی خوب برای نخریدنشه.شتاب 20 ثانیه رو هم گروه اسب بخار به دست اورده.به شخصه اگه یخوام تو این رنج یه شاسی بلنو انتخاب کنم ،صبر میکنم و یه پژو 2008 ثبت نام میکنم،اون هم با دلایل خیلی منطقی

    1. خیلی از مستند های اسب بخار دروغی بیش نیستن من دیدم که تو سربالایی ملایم باهاش شتاب ۱۳ ثانیه میزنن و راحت ۱۸۰ میره

  27. هایما ماشین خوبیه ولی یه دیفر داره اگه دو دیفر داشت خیخوب

  28. هایما ماشین خوبیه ولی یه دیفر داره اگه دو دیفر داشت خیخوب

    1. نیما بحث قیمته خب دو دیفرانسیل زیر صد میلیون نداریم تازه اونا هم مدلای دو سه سال قبلشونه صد و ده و پانزده تومن

  29. با سلام
    من یکماهه گرفتم و از هر نظر واقعا راضی هستم شتاب و کشش مناسبی داره وبه نظرم تا 100 میلیون بهترین انتخابه کیفیت خوب و امکانات خوب سواری نرم جادار و.. قبلا هم پژو 405 و 206 و پرشیا داشتمبا سلام

  30. سلام
    یه سوال
    آیا همه هایما های ایران اتوماتیک هستن یا دستی هم تولید میشه؟
    من گروه هایما ثبت نام کردم
    بهم گفتن همون اتوماتیک درسته؟

  31. سلام به دوستان، بنده قصد خرید یه هایما دارم،میخواستم بدونم صدای موتور در چه حد میاد داخل اتاق،یا ادوات داخلی مثه ستونها،داشتبورد،صندلی ها و… به سرو صدا میوفتن یا نه؟ اونایی که ماشینو دارن تا حالا با ماشینشون به مشکل خوردن و مشکل فنی،تعلیق و کمک فنر داشتن یا نه؟ نرمی ماشین در چه حده؟؟
    ممنون از دارندگان هایما

  32. شتاب هایما در اسب بخار درست نیست.شتاب هایما بین ۱۴ تا ۱۵ ثانیست.اونایی ک دارن میتونن بگن…

  33. سلام و عرض ادب . در کل هر دوی خودرو های مام برده جک و هایما سواری خوبی رو داره ، هر دو از نظر کیفیت تریم داخلی ضعیف هستن . عدم راحتی برای سرنشین های عقب در خودروی جک ( مسافت های طولانی بخاطر خشکی کمک ها دچار سرگیجه و تهوع میشن ) . توضیحات فنی زیاد دارم از جمله ضعف پولکی آب در خودروی جک . پیچیدگی و مشخص مبودن مدار برقی هایما و … ، در کل تیوولی بگیرید خودتونو راحت کنید ، باز کره ای سىوار شدید با دقت و نظارت تواید شده

  34. سلام. من دیروز هایما تحویل گرفتم نمایندگی نتونست سیستم نویگیشن را راه اندازی کنه و گفت نمی دونم. در ضمن برای اینکه مطمئن بشیم این اتومبیل گارانتی داره باید چکار کنیم؟ آخه نمایندگی دفتر گارانتی راهم کامل نکرد. لازم به ذکره که من این اتومبیل را آزاد و از طریق کارتکسی که نمایندگی داشت خریدم.
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. مموری کارت که نقشه ها روشه رو میزاری رو ضبط داخل منو نویگیشن نقشه ها رو از رو میکرو SD نصب میکنی فقط یه سوال با ماشین تحویلی شما مموری کارت نقشه هستش یا نه؟ خودم هایما نداشتم ولی واسه دنا اینطور بود

  35. با سلام
    بین چانگان و هایما موندم. چانگان ارزونتره و اتوماتیک هم هست . شکل زیبایی رو داره.و سوختش هم کمتر نوشته. اونایی که چانگان داشتن بی زحمت اظهار نظر کنن. هایما هم تو نوشته ها سوخت بالاتری نسبت به چانگان داره ولی جادارتره.ممنون می شم راهنمایی کنین.

    1. هردوتاشوبخرهرکدومشودوست داشتی نگه داراون یکیوبفروش چون هردوتاشوبالاترازقیمتشون میخرن ضررنمیکنی

  36. سلام هایما رویم رفته ماشین خوب است نسبت به قیمت از نظر اطاق خوبه ولی جلوی ماشین بلنداست این باعث صورت ومصرف چندتا اشکال فنی جزی دارد گیربکس روی این ماشین حرف اول میزند واز همه مهمتر توربوشارژ برای این ماشین واجب است در مقابل جک بهتر است مردم از محصولات کشور چین بدبین است هایما موتور از ژاپن و گیربکس از کشور کره است با تشکر نوری

  37. من اولین بار که یه هایما توی خیابون دیدم.البته ااز قسمت پشت ماشین دیدمش باور کنید فکر کردم بی ام و شاسی بلنده

  38. سلام من خودم تو این رنج قیمت همه ماشین های رو چک کردم از همه لحاظ که بگی فقط هایما به نظرم آمد و ثبت نام کردم چون شریک مزدا بوده و ماشین هیکلی هست

  39. چانگان گیربکسش مال شرکت آیسین هست و کیفیتش از هایما بهتره ولی چند تا امکاناتش از هایما کمتره بهر حال همه اینا چینی هستن نباید توقع زیادی داشته باشی هر ماشینی یه سری معایب و محاسن داره

  40. سلام
    من هم پس از کلی تحقیق به هایما ختم شدم
    من به یکی از نمایندگی های مشهد که هایما برای روئیت داشت وبرای تحقیق نهایی رفته بودم که یه نفر دیگه که با تعمیرکار اونجا آشنا بود هم برای ثبت نام اومده بود وهمانجا بودم که به یه نفر در خط تولید ایران خودرو خراسان که هایما اونجا منتاژمیشه زنگ زد و او محاسن خودرو. رو گفت وتایید کرد
    ومن هم تصمیمم نهایی شدو ثبت نام کردم
    اگر ایران خودرو تولیدش رو بالاببره خیلی خوبه چون الان فکر کنم روزی ۱۰دستگاه تولید میکنه
    برای همین بازاز پر نشده

  41. من ۳ماه هست هایمااتومات گرفتم خیلی راضی هستم .نرمه کم صداست جاداره قیمتش مناسبه گارانتی خوبی داره همه جا نمایندگی هست قطعه خراب بشه سریع تعویض میشه ابشنهای خوبی داره به روزه از نظر امنیت خوبه .

  42. با سلام خدمت همه دوستان
    من حدودا ۴ ماه در مورد تمام شاسی بلند های موجود زیر هشتاد میلیون در ایران فوق العاده تحقیق کردم . همه اینها یک ایراد بسیار عمده بنام نبودن قطعه دارن که آدم و شدید دلسرد می کنه جدا از اینکه ایراد های از قبیل سرو و صدا و بی کیفیتی و و طراحی های مشکل دار ولی با این وجود نمیشه از لذت رانندگی با شاسی بلند دست کشید ..
    به سفارش چند تا از دوستان من با شاسی بلند لندمارک تولید بهمن خودرو آشنا شدم چند سری به نمایندگی ها سر زدم ایرادی تو تولیدات لندمارک ندیدم و خوش بختانه سواری این ماشین تو پارکینک نمایندگی امکان پذیر بود . الان نزدیک به دوساله سوار میشم همه قطعات بدنی و موتوری طبقه سوم پاساژ کاشانی خ ملت موجود من تا الان فقط روغن تعویض کردم فیلتر هواش و سرکان داره فیلتر روغنشم با ماکسیما یکی با مبلغ ۷۵ هزار سرویس کامل میشه و این ماشین یک شاسی بلند واقعی که دو دف و بسیار ماشین قدرت مندی از لحاظ اقتصادی مقرونه بصرفه است و تو این چند همه قطعاتش رو بهمن خودرو میزنه و نمایندگیهاش قطعات رو دارن مثال قیمت کاتالیزور این خودرو مثل پژو ۳۲۰ هزار تومانه من راضی هستم خواستم بگم قبل خرید این سدان های که با سقف بلند شبیه شاسی هستن یک شاسی واقعی رو از نزدیک سوار شین و ببینی

  43. سلام من درباره شاسی بلند ها زیاد تحقیق کردم لندمارک تیپ خوبی نداره من به اونایی که تا حدودی سرعت میخوان x33جدید رو پیشنهاد میکنم و اونای که اهل سرعت نیستن وخوشکلی هستن تیوولی رو پشنهاد میکنم تحقیق کنید از هر نظر از جکای۵ و هایما ولندمارک بهترن

  44. با سلام من مدت ۷ ماه است که هایما خریدم اولش از نداشتن شتاب اولیه ناراحت بودن درحال خاضر که ۲۰۰۰۰ تا کار کرده در حالت اتومات ۰ تا ۱۰۰ را ضرف ۱۰ثانه جواب میده و شتابش هم خوب شده . در ضمن اگر سرگاز باهایما رانندگی کنید زود شتاب می گیرد ولی اگر پدال را تاآخر فشاردهید . کم میاره

  45. من در این۷ ماه که هایمااتومات گرفتم خیلی راضی هستم .نرمه کم صداست جاداره قیمتش مناسبه گارانتی خوبی داره همه جا نمایندگی هست قطعه خراب بشه سریع تعویض میشه ابشنهای خوبی داره به روزه از نظر امنیت خوبه

  46. سلام من یه سانتافه ۲۰۰۸دارم که از اول دست خودم بوده بنظر دوستان عوض کنم جک یا هایما یا یه خودرو چینی نو بخرم

  47. سلام من هایمان گرفتم قبلا هم شاسی بلند نداشتم ولی از خرید هایمان راضیم

  48. سلام من تازه خریدم و ۴۰۰تا راندمش نسبت به قیمتش فوقالعاده هست بیرون با ابهت و دیزاین داخلی فوقالعاده زیبا و با کیفیت کاش یکم گرانش میکردن ولی گیربکس جفت دیفرانسیل و یه موتور قویتر بهش میذاشتن انوقت مطمئن باشید ماشینهای کره ای جلوش حرفی برا گفتن نداشتن

  49. هر چند این موتور هم اگه اهل تیک افو شتابو کل کل نباشید روش جواب گو هست و…

  50. سلام من دو روز هست هایما توربو شارژ تحویل گرفتم واقعا معرکه است

  51. سلام به همه.
    به نظرم کسانی که هایما دارند از این خودرو تعریف می کنند و کسانی که جک دارند از خودروی خودشان تعریف می کنند. در ضمن برخی از نقطه نظرات غیر کارشناسانه هست. من مهندس مکانیک هستم و تا حد زیادی با خودرو و سیستمهای موتورها آشنا هستم. سیستم توربوشارژر یک سیستم مکانیکی است و برقی نیست که بسوزه. این سیستم به موتور کمک میکنه نه اینکه بهش فشار بیاره. البته این سیستم به فیلتر هوای تمیز نیاز داره. کسانیکه جک خریدن میدونند که نمایندگی به اونها سفارش میکنه به هیچ وجه بنزین سوپر نزنند. مسلماً موتورهایی که سیستم توربوشارژر دارند به هزینه نگهداری بیشتری هم نیاز دارند. فراموش نکنید که نوع رانندگی در مصرف سوخت موتور تأثیر گذاره. در موتور توربوشارژ جک باید دنده های اولیه رو در دور موتور پایین زیر ۲۰۰۰ دور در دقیقه عوض کنید. خیلیها عادت دارند که به اصطلاح تمام دنده های ماشین رو در دور بالا و با نفس زیاد عوض کنند. خوب مسلماً برای یک موتور با گیرباکس ۶ دنده این شیوه غلط عوض کردن دنده می تونه تا ۲۰ درصد مصرف سوخت خودرو رو بالا ببره. با عرض معذرت از حضور دوستان، خیلی از این عیبهایی که به خودروها نسبت میدیم در واقع عیب خودمونه که از نظر فنی رانندگی بلد نیستیم. رانندگی فقط گاز دادن و کنترل خودرو نیست.
    به هر ترتیب معتقدم مقایسه بین خودروها نسبی هستش. خوب هایما دارای فضای زیاد و قیمت مناسبتری نسبت به جک هست. ولی جک هم فیس مورد پسند بهتر و البته انصافاً قدرت و کیفیت موتور بیشتری است. خریدار باید ببینه که به چه چیزهایی اهمیت میده.

    یادمون نره که از نظر قیمت ما در ایران خرید می کنیم و نه خارج از ایران.

    موفق باشید.

  52. ما حدود یه سال و نیمه که جک s5داریم از هر نظر عالیه نسبت به قیمتی که داره ظاهرشم خیلی بهتره از هایماست من هایماهم سوار شدم به نظرم خیلی ماشینه خشکیه اگه دنبال ماشین خوب زیر ۱۰۰ میلیون هستین بی شک s5 بخرین

  53. بین ماشین های ۱.تیوولی ۲.jac s5 و ۳.چانگان ۴.هایما و طبق برسی های ۱ ما هه من بین بدو بدتر من هایما رو از هر لحاظ تایید میکنم و در اولین زمان ممکن یه صفرشو ثبت نام میکنم. اخه میخام بدونم با این قد پول مگه ماشینه صفر دیگه ایم میشه خرید مثلان یارو اومده میگه چین اشغاله چین فلانه.کسی که پول داره اره ه ه میره بی ام سوار میشه من با همین کیف میکنم.راستی هر ماشین خوبیو قیمت صفرشو در نظر بگیرین.ماشین خارجی که با ۷۰.۸۰ ملیون میخری بد بختیه خالیه طبق تجربم.دیدی میگن توش خودمو کشته بیرونشو مردم.ماشین فقط صفر زیر پات ۴ سال بگازون بفروش
    یه سرچ هم بکنین میفهمینن از لحاظ ابشن و قدرت و مصرف سوخت بهترینه.

  54. دوستان خدا وکیلی هایما حرف نداره بخرید صرر نمیکنید .

  55. سلام عزیزان چه ماشین ایرانی و چه ماشین چینی بهترینش بعدتره خیالتان راحت

  56. سلام. در کنار انتخابتون حتما حتما خودرو byd s6 را درنظربگیرید ، خوبه ! ۱۶۰ اسب بخار در تنفس طبیعی و جای بزرگتروراحت تر

  57. جک یه کپی برداری تابلو از هیوندای هستش!
    به شخصیت ادم بر میخوره سوار اینجور ماشینای در این حد تابلو بشه!
    اصلا خود هیوندای گرفته، ارم خودش زده!!!!!!
    دیگه اینقدر تابلو!

  58. من مدتیه خریدم راضیم. شتابشم خوبه کیفیت داخل هم مناسبه

  59. حسین جان چانگان بهتر سانتیمتر هرکس می‌دونه پاسخ بده

  60. باسلام
    من مدتیه هایما اتومات معمولی گرفتم و باهاش چند تا مسافرت هم رفتم و همه جوره امتحانش کردم خیلی ماشین خوب و با کیفیتیه و فراتر از انتظار و به نظر من ارزش خرید بالایی داره متاسفانه برخی نظرات تو سایت ها در مورد این خودرو اصلا صحیح نیست.

  61. سلام من میخوام بخرم لطفآ راهنماییم کنید راسته که سرعتش ۱۶۵ هس؟ لطفآ کسی که سوار شده بهم بگه ممنون

  62. سلام دوستان
    ۴ ماه است
    عجیب فکرم رو مشغول کرد
    بین هایما اتوماتیک و جک اتوماتیک
    خواهشنم یکی خالصانه بگه
    کدام بهتره
    من می‌خواهم بگیرم
    واقعا نمیدانم
    نظر خودم هایما
    باز نمی دانم
    پول کمی نیست
    ۱۰۰ میلیون تومان
    خواهشمندم راهنمایی کنید
    زود تو رو خدا

    1. هیچ کدوم . برو یک عدد دست دوم کره ای بخر. راحت و خوب. بازار دست دوم خوبی داره و از بابت افت قیمت خیالت راحت. کیفیت هم که مشخصا بهتره

  63. هایما که بخرید صاحب اول و آخرش خودتونید
    مصرف بسیار بالا
    استهلاک زود هنگام
    تو تمام سر بالایی ها کم میاره

  64. ما هم هایما خریدیم واقعا شتاب خوبی داره خیلی کم صدا و راحت راضی بودیم خداروشکر هرکی از اشنایان هم سوار شده رفته که ثبت نام کنه

  65. خریدن چانگان به نظر من دیوانگیه مصرفش تو داخل
    شهر 16 تا 17 لیتر میرسه ادمو یاد نیسان وانت میندازه
    ولی هایما حرف نداره

  66. والا ما هم هایما (کشنده‌ قوی)داشتیم اما مال بابام بود ماشین خیلی خوبیه بابام ماشین رو گذاشته بنگاه الان وضع رحیم خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا