مکمل بنزین
مشاوره خریدگوناگونبرگزیده‌ها

نگاهی کوتاه به رنو کولئوس 2017 + قیمت خودرو در بازار

رنو کولئوس یک کراس اوور سایز متوسط فرانسوی است که در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن رونمای و خیلی زود در سال 2017 توسط نگین خودرو وارد بازار ایران شد. این خودرو هم‌اکنون در حال حاضر در نسل دوم خود قرار داشته و گویا قرار است تا سال 2022 نسل جدید آن رونمایی شود.

نسل اول این خودرو قرار بود زمانی در ایران توسط پارس‌خودرو مونتاژ شود اما به علت تحریم‌های ظالمانه آمریکا این موضوع به حقیقت نپیوست و به علت واردات محدود نسل اول کولئوس و عدم تبلیغات و برند سازی رنو در ایران نتوانست آن‌طور که باید در بازار جایی برای خود پیدا کرده و به خودرویی محبوب بین ایرانی‌ها تبدیل شود.

اما اوضاع برای نسل دوم این خودرو در ایران جور دیگری رقم خورد و در همان ابتدا کولئوس باکیفیت بالای خود و بازاریابی و برندینگ عالی رنو، توانست به پرفروش‌ترین خودرو وارداتی ایران در سال 2017 تبدیل شود. این موفقیت بی‌دلیل نیست و پارامترهایی نظیر: طراحی ظاهری جذاب، سواری باکیفیت و آپشن‌های فراوان از دلایل موفقیت رنو کولئوس هستند.

با ما همراه باشید تا به بررسی این خودرو بپردازیم.

>> طراحی ظاهری

معرفی این خودرو دقیقاً مصادف با شروع انقلاب طراحی‌های رنو شد؛ دقیقاً زمانی که رنو برای فرار از ورشکستگی به فروش خودروهای بیشتر در جهان نیاز داشت. زبان طراحی رنو که توسط آقای لارنس ون دن آکر ایجاد شد یک کمپانی را که در آستانه ورشکستی قرار داشت را دوباره احیا کرد.

زبان تازه طراحی رنو، یکی از بهترین تحولات طراحی صنعتی چند سال اخیر بوده و به کلیه محصولات این شرکت هویتی تازه و کاملاً مستقل بخشیده است. اما با نگاهی به محصولات دیگر رنو همچون تلیسمان بی‌شک به شباهت کامل میان این خودرو با کولئوس می‌شوید و گویی کولئوس جدید نسخه بزرگ‌شده تلیسمان است.

در حوزه طراحی با خودروی بسیار زیبا، تنومند و درعین‌حال لوکسی روبه‌رو هستیم که تمام آنچه از طراحی یک خودرو را می‌خواهیم به ما می‌دهد. طراحی چراغ‌های LED جلو به همراه چراغ‌های دی لایت که الگوی C شکل دارد، در ترکیب با جلوپنجره بسیار بزرگ که آرم رنو هم در وسط آن به بزرگی نصب‌شده است نمای تنومند و نسبتاً خشنی را به این خودرو بخشیده است.

اوضاع در قسمت نمای جانبی هم خوب است و در این قسمت با خطوط تیز و شکننده ای روبه‌رو نیستیم و بیشتر با سطوح صیقلی و نه چندان پیچیده بدنه در نمای جانبی روبه‌رو هستیم که بسیار کار درستی است زیرا خودروهای با طراحی پر از اغراق خیلی زود شمارا خسته می‌کنند و از چشم بیننده و کاربر می‌افتند. اما در قسمت عقب هم شاید فرم خاص و طویل چراغ‌های عقب ازجمله مهم‌ترین نکات طراحی در نسل جدید محصولات رنو است.

ضمناً وجود قطعات تزئینی و کرومی در قسمت‌های مختلف بدنه باعث شده که خودرو تا حدودی لوکس هم به نظر برسد. به‌هرحال به‌طورکلی طراحی ظاهری رنو کولئوس جدید را می‌توان چشم‌نواز، بدون هرگونه پیچیدگی غیرضروری و بسیار مدرن توصیف کرد.

>> طراحی داخلی

همانند طراحی بیرون خودرو در طراحی داخلی دقیقاً از سبک‌های بهره‌گیری شده در تلیسمان استفاده شده است. یک مانیتور بزرگ 7 یا 8.7 اینچی در وسط کنسول جلو خودنمایی می‌کند که مغز متفکر کولئوس بوده و تمام تنظیمات شخصی‌سازی و کنترل خودرو در داخل این مانیتور کنترل و مدیریت می‌شود. در کل نورپردازی LED داخلی بسیار زیبا، صندلی‌های چرمی باکیفیت مطلوب به همراه گرمکن صندلی و سقف پانارومیک از ویژگی‌های طراحی داخلی رنو کولئوس است.

اما مهم‌ترین تجهیزات رفاهی نسخه فول آپشن رنو کولئوس عبارت اند از:

  • کروز کنترل همراه
  • اتوپارک
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • حسگر باران
  • سیستم صوتی حرفه همراه با 13 عدد بلندگو BOSE
  • نمایشگر 7 اینچی همراه با بلوتوث
  • ورود و استارت بدون کلید
  • تهویه اتوماتیک دوگانه
  • كيلومتر شمار فول ديجيتال
  • ترمز دستى الكترونيكى
  • سيستم نمايشگر باد تايرها
  • سيستم هشدار دهنده نقاط كور
  • گرمکن فرمان
  •  6 کیسه هوا در 10 نقطه
  • سانروف برقى پانوراميك
  • چراغ شور
  • آینه وسط الکتروکرومیک
  • و…

>> مشخصات فنی

اما در زیر کاپوت رنو کولئوس پیشرانه ای با حجم 2.5 لیتر و 4 سیلندر قرار دارد که این پیشرانه می‌تواند 169 اسب بخار قدرت و 224 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به وسیله جعبه دنده CVT به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 10 الی 11 ثانیه و حداکثر آن سرعت 200 کیلومتر بر ساعت است که برای این خودرو کافی و بسیار مناسب است به‌شرط آن‌که انتظار خیلی زیادی از این خودرو سنگین 1607 کیلوگرمی نداشته باشیم.

>> نتیجه گیری

رنو کولئوس خودرویی با ظاهر اسپرت، طراحی داخلی نسبتاً خوب و مشخصات فنی بسیار عالی و کم استهلاک است. این خودرو به علت ظاهر بیرونی اسپرت و زیبا توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و باید گفت در این روزهای بازار خودرویی ما که قیمت‌ها به‌طور عجیبی در حال افزایش است خریدوفروش بسیار بالای را تجربه می‌کند.

اما این روزها بازار خودرو کشور در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای، افزایش می‌باید که علت آن، قانون منع واردات و عدم عرضه خودروهای جدید به بازار تشنه ایران است؛ با این تفاسیر شما می‌توانید با بودجه بین 1.900 الی 2.500 میلیارد تومان رنو کولئوس 2017 را خریداری کنید که عدد بسیار زیاد اما متأسفانه منطقی در این روزهای بازار ماست.

در زیر تعدادی از آگهی این خودرو در سایت‌های خرید خودرو را مشاهده می‌کنید.

نکته: تمامی قیمت‌ها از سایت دیوار و باما استخراج‌شده‌اند و سایت چرخان هیچ‌گونه مسئولیتی، در برابر خریدار و فروشندگان خودرو ندارد.

مدل خودرو

سال تولید

وضعیت بدنه

میزان کارکرد خودرو

قیمت

رنو کولئوس 2017 بدون رنگ 15 هزار کیلومتر کارکرد 2.450 میلیارد تومان
رنو کولئوس 2017 بدون رنگ 38 هزار کیلومتر کارکرد 2.200 میلیارد تومان
رنو کولئوس 2017 بدون رنگ 54 هزار کیلومتر کارکرد 2.180 میلیارد تومان
رنو کولئوس 2017 بدون رنگ 75 هزار کیلومتر کارکرد 1.850 میلیارد تومان

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی ولی دیگه نمیشه خرید فقط باید دید و از دیدنشون لذت برد. به نظرم از سانتافه خیلی ارزش بیشتری داره خریدش هم خز نشده هم خوشگله هم مشخصات فنی خوبی داره

    1. ممنون بله درست میفرمایید دیگه خرید این خودرو به رویای خیلی ها پیوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا