مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروسازان داخلی به بازار خودرویی، عراق و سوریه وارد میشوند

مشاور معاون اول ریاست جمهوری و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: برخلاف آنچه که برخی‌ها در داخل کشور عنوان می‌کنند، مردم عراق و سوریه از محصولات ایرانی استقبال می‌کنند، ازاین‌رو با برنامه‌ریزی می‌توان صادرات خودرو به کشورهای یادشده را افزایش داد.

حسن دانایی فر در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و در حاشیه نشست تخصصی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص صادرات خودرو به عراق و سوریه، اظهار داشت: خودروسازان به دو بازار بسیار مهم دسترسی دارند که یکی از آنها بازار عراق و دیگری سوریه است؛ در یک دهه گذشته ایران صادرات قابل‌توجهی کالا به این دو کشور داشته است و همواره بازار، مردم و اقتصاد عراق و سوریه از کالاهای ایرانی استقبال کردند.

وی بابیان اینکه کالاهای ایرانی در کشورهای عراق و سوریه مورداحترام است و جایگاه خوبی دارند، تصریح کرد: این امر فرصت خوبی است تا خودروسازان برای صادرات خودرو به این کشورها برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

دانایی‌فرد گفت: بعد از خروج امریکا از برجام، فشار زیادی بر برخی از صادرکنندگان ایرانی به وجود آمد اما با سعی و تلاش فعالان اقتصادی خیلی از چالش‌ها حل شد و اکنون کالای ایرانی به این کشورها صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه در نشست با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طرح‌های مختلف صادرات خودرو به عراق و سوریه موردبررسی قرار گرفت، تصریح کرد: سعی و تلاش خودروسازان باید این باشد که در مقوله صادرات بیش از گذشته فعالانه عمل کنند، ازاین‌رو با طرح‌های مشترک می‌توان موانع را برطرف و مسیر صادرات را هموار کرد.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری در ادامه صحبت‌هایش به ادامه راه مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بهترین انتقام از دشمنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه راه ایشان است؛ مکتب سردار عزیز ما مملو از نکات و شاخص‌های عالی و متعالی بود لذا همان‌گونه که ایشان توانستند در طول حیات خود بعضاً یک نفره معادل ساختارها و سازمان‌هایی که عمر طولانی داشتند وارد شوند و اثرگذار باشند، ما نیز باید به این باور برسیم که ما می‌توانیم.

وی افزود: مدرسه و مکتب سردار شهید سلیمانی را می‌توان در صنعت و اقتصاد کشور تجلی داد و همه ما باید در مسیر وی گام برداریم.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری پس از بازدید از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا و فعالیت‌هایی که در این حوزه در حال انجام است، گفت: به‌عنوان یک ایرانی احساس افتخار می‌کنم که شاهد نوآوری، ابتکار و خلاقیت هم‌وطنان و جوانانی هستیم که در شرایط تحریم و نبرد اقتصادی در حوزه صنعت خودرو فعالانه عمل می‌کنند چراکه فعالیت در این برهه بسیار سخت‌تر وجدی‌تر از جنگ نظامی است.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی برای توسعه و پایداری در آینده دارد، تصریح کرد: خودروهای جدید سایپا به جهت طراحی نشان‌دهنده ذوق و سلیقه مهندسان ایرانی است و هنر و تکنیک جوانان ایرانی را می‌توان در خودروهای شاهین و آریا که تولید داخلی است، دید. چرا که این خودروها چشم‌نواز و ازنظر تکنیکی بسیار مناسب است. مشاور معاون اول ریاست جمهوری اظهارکرد: امیدوارم خودروهای جدید سایپا بتواند نیاز جامعه را تأمین کند.

اما در انتها پیش‌بینی می‌شود که خودروهایی همچون کوییک، شاهین، ساینا، آریا به دلیل بومی بودن برند و البته ظاهر به نسبت خوب به نسبت دیگر محصولات سایپا به بازار خودرویی کشورهای عراق و سوریه وارد و یا تولید شود.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. داخلو آباد کردن رفتن سراغ خارج
    دمتون گرم
    موفق ترین مافیای دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا