مکمل بنزین
تماشاخانهخبر

حذف شدن امکانات از خودرو شاهین ادامه دارد؛ ویدئو

این روزها اکثر رسانه‌ها، میزبان برخی مخاطبانی هستند که در عین اینکه حواله دار خودرو شاهین بوده، نگران قیمت و امکانات این خودرو هستند. اما باتوجه به اینکه قیمت این خودرو نهایی شده، ما به بحث امکانات شاهین می‌پردازیم.

اما به تازگی، تصاویری از شاهین‌های تولید شده که گویا از خط تولید نیز خارج شده‌اند، بدستمان رسیده که نشان از احتمال ادامه‌دار بودن حذفیات امکانات این خودرو است.همانطور که از تصویر فوق مشخص بوده، در بحث کابین شاهین می‌توان دید که امکاناتی نظیر کروزکنترل، نمایشگر لمسی، تریم چرمی صندلی‌ها و… بطور واضح از نسخه موجود در تصویر حذف شده است. هم‌چنین چندی پیش بود که با حضور مدیرعامل بانک صادرات در شرکت سایپا و بازدید ایشان از خط تولید انبوه شاهین، می‌توان مسئله حذف شدن موارد مذکور را دریافت. البته یکی از مخاطبان رسانه چرخان، با ارسال تصویری از قسمت کامنت پیج سایپا گلوبال (saipaglobal)، جواب این پیج مبنی بر مانیتوردار بودن شاهین و نداشتن تریم چرمی را تایید کرد.

اما در این چند وقت، برخی مشتریان از روند ناعادلانه سایپا انتقاد کردند. این افراد اعتقاد دارند که چرا این شرکت، در موقع کلینیک قیمت‌گذاری خودرو شاهین که مسئولان شورای رقابت و… در آن حضور داشتند، نسخه‌ای به آنان نمایش داده شده که به مشتریان تحویل داده نخواهد شد؟!

اما جدا از این مسائل، چندی پیش بود که شرکت سایپا بطور رسمی، تصویری از کابین نسخه نهایی شاهین را منتشر کرده و بیان کرد که این نسخه تحویل مشتریان خواهد شد. اما باتوجه به تصاویر فوق و کنار هم گذاشتن تصویری که در زیر مشاهده خواهید کرد، متفاوت بودن برخی جزئیات را خواهید فهمید.البته خبرنگار پایگاه خبری چرخان با ارسال پیام‌هایی به برخی مسئولان این شرکت، خواست که بالاخره این شرکت حذفیات این خودرو را بیان کند؛ اما باوجود اینکه این مسئول پیام را خواند، ولی جوابی ارسال نکرد. این عکس‌العمل به سوال خبرنگار این رسانه، کمی نگران کننده به نظر می‌رسد.

البته صبح امروز بود که سایپا، تیزری مبنی بر تولید انبوه شاهین را منتشر کرده بود که این ویدئو با اضافه شدن تیزرهای منتشر شده قبلی همراه بوده و در همین تیزر، ضد و نقیضه‌هایی وجود داشت. برای مثال، در حالیکه تریم صندلی را چرمی نشان می‌دادند، در اواخر ویدئو، پارچه‌ای بودن صندلی را به رخ مخاطبان خود می‌کشیدند. البته مسئله کروزکنترل هم به این شکل بود.

تصاویر فوق نیز نمای بیرونی همان نسخه‌ای است که در ابتدا این متن، تصویر کابینش را منتشر کردیم. البته لازم به ذکر است که درب کاپوت شاهین در تصویر فوق، باز بوده و بسته نیست.

اما مسئله‌ای که وجود داشته، این است که باتوجه به قیمت گذاری بالا خودرو شاهین نسبت به خودرویی مانند دناپلاس، انتظار می‌رفت که حداقل سطح آپشنی یکسانی داشته باشند؛ نه اینکه سیستمی مانند کروزکنترل که حتی در راناپلاس نیز نصب شده، از لوکسترین محصول سایپا حذف شود. هرچه که باشد، اما ما اعتقاد داریم که باید شرکت سایپا، نتیجه اعتماد مردم به محصولشان را بهتر از این می‌داد. مردمی که باتوجه به محدودیت‌های موجود، حاضر به خریداری این خودرو شده‌اند. اما این مسئله، تنها به سایپا مختوم نمی‌شود و ایران خودرو نیز باید در محصول تارا، این نکات را رعایت کند. البته برخی از حواله داران خودرو شاهین، باتوجه به برخی مسائل که حتی در این متن نیز اشاره شد، اقدام به انصراف از پرداخت و تکمیل وجه کرده‌اند.

اما شما مخاطبان پایگاه خبری چرخان، می‌توانید تیزر شرکت سایپا که به تازگی از خط تولید شاهین را منتشر کرده است را مشاهده کنید.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. خرید خودرو حمایت از زالوهای جامعه است. کسانیکه نان خودشان دچرا در خون مردم خیس میکنند و میخورند.

  2. سایپا بی شرف، آنقدر پول میگری، چرا اپشن ها رو حذف کردی.
    خدا لعنتت کنه. خدا ازتون نگذره

  3. مردم، تکمیل وجه نکنید تا اپشنارو برگردونن. خدا لعنتشون کنه. با این قیمت چرا آپشن ها رو حذف کردین

  4. چطور وقتی شاهین (رهام سابق) این قدر آپشن داشت رو حذف کرد؟! من ماشینی و کمپانی که آپشن ماشین رو حذف کنه و پیک بندی (Configurator) (به سلیقه مشتری) نباشه رو از اون شرکت خریداری نمی کنم! اصلا و هرگز! این یک حقیقت است.

  5. اینو باید شورای رقابت پیگیری کنه که قیمت را بر حسب آپشن گرفته

  6. یعنی واقعا متاسفم واسه اینجور شرکتی که با توجه به این گرونی هایی که داخل جامعه هس میایم وام بگیریم تا بتونیم یه خودرو فول آپشنی بخریم بعد آپشنی های ساده و معمولی حذف کنی اف به مدیر عامل سایپا خدا ازتون نگذره

  7. واقعا دزدی ب این نمیگن از دیوار مردم بری بالا ک تو روز روشن جیبتو خالی میکنن شرکت سایپا با این کارای ک کردی اعتبار خودتو خراب کردی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا