مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

تصویر و مشخصات خودرو سایپا اطلس، قبل از رونمایی مشخص شد

چندی پیش بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین بار در کشور برخی تصاویری از محصول جدید سایپا را منتشر کرد. در آن زمان که هنوز نام این خودرو معلوم نبود، اما حدس زده شد که بر پایه برادر خود، یعنی خودرو کوئیک باشد.

ولی مسئله از آنجا ادامه یافت که صبح روز گذشته، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در گفت‌وگویی با روابط عمومی سایپا، بیان کرده بود که بزودی از محصول اطلس که در سگمنت B است، رونمایی خواهد شد. اطلاعات ناقصی که این شرکت منتشر کرده بود، سبب گمراهی برخی رسانه های دیگر شده و آنان احتمال رونمایی از پلتفرم جدید سایپا را دادند.

اما دقایقی قبل، سایت باشگاه خبرنگاران جوان تصویری از خودرو اطلس را قبل از رونمایی، منتشر کرد. این تصویر، به وضوح نشان دهنده این بوده که این خودرو برپایه خودرو کوئیک بوده و به نوعی نسخه لوکس کوئیک محسوب میشود.اما تغییراتی که صرفا در نمای جلو خودرو اطلس و در این تصویر، قابل مشاهده بوده، تغییر کلی بخش چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره است. چراغ‌های جلو دیگر مانند قبل نیست و در اطلس از عدسی لنز چراغ و دی لایت نیز استفاده شده است. هم‌چنین شرکت سایپا گویا خیلی تلاش کرده که بخش جلوپنجره اطلس را به خودرو جک J7 مشابه کند؛ اما این تلاش کمی ناکام مانده است.

اما در مسئله پیشرانه این خودرو، برخی منابع از اتصال موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپه که در دقیقا همان پیشرانه خودرو شاهین بوده، بکار برده شده است. هم‌چنین گیربکس اطلس نیز 5 سرعته دستی بوده که گویا مشابه گیربکس محصولات برلیانس با کد 5F18 است. البته بهتر است بدانید که این موتور، توانایی تولید 108 اسب بخار، قدرت و 165 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

آنطور که معلوم بوده و عموم مردم نیز باتوجه به لوکستر بودن اطلس نسبت به کوئیک، احتمالا انتظار خواهند داشت که امکانات بالاتری از آن نیز داشته باشد. آنطور که احتمال دارد، اطلس امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، چراغ روز، مانیتور لمسی بهمراه دوربین دید عقب، کروزکنترل و… را داشته باشد.

حال باید صبر کرد و دید که محصول جدید سایپا، یعنی خودرو اطلس که بزودی قرار است رونمایی بشود، با چه امکانات و مشخصات قطعی تولید و عرضه شود. پس با چرخان همراه شوید تا بزودی اطلاعات جدیدتری را کسب کنید.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. حقیقتأ ظاهر جلویش شبیه طراحی JAC Jiayue A5 و Sol X7 یا Jiayue X7 در مرکز طراحی جک در ایتالیا می مونه.

  2. باز شما اول شدین ،،، افرین چرخان .خوب بچرخ برای همیشه…

  3. این خودرو اصلا از جک تقلید نشده بلکه یه کپی بی کیفت از فورد فیستا ( عموزاده پراید) است

    1. سلام. رندرهای اولیش که منتشر کردیم، بسیار به محصولات جک مشابه بود. اما با انتشار تصویر نسخه رسمی، بله مشخص شد که از یکی از محصولات فورد کپی برداری شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا