مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

تولید خودروی انگلیسی MG360 در آذربایجان شرقی!

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از امکان تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی بومی با برند اروپایی MG360 تا ۸ ماه آینده و نیز امکان اشتغال‌زایی دوهزار نفر با اجرای این طرح خبر داد.

ام جی 360

به گزارش چرخان به نقل از خبرگزاری فارس، غلامعلی راستی در جلسه تبادل نظر با شرکای داخلی و خارجی خودروی بومی گفت: به واسطه‌ی این توافق تولید خودروی MG360 محصول کشور انگلستان با استاندارد یورو ۵ و مشارکت کمپانی خودروسازی شانگهای موتور چین و ایران‌خودروی آذربایجان‌شرقی میسر شد.
غلامعلی راستی شرط موافقت با این طرح را بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان بومی به‌خصوص قطعه‌سازان استان و نیز داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان نمود.
وی به زیرساخت‌‌های موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم و امکاناتی نظیر گاز، نفت، پتروشیمی، معادن و به‌خصوص واحد‌های تولیدی و قطعه‌سازان متجرب در منطقه وجود دارد و نهایتا بعد مسافت و انتقال برخی قطعات از کشور چین به ایران مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. این مسئول نیز به منطقه‌ آزاد ارس اشاره نمود و از مزیت‌هایی هم‌چون ورود ماشین‌آلات، انبارکردن قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین صادرات سهل‌تر محصول به واسطه‌ی گشایش سوئیفت را به عنوان دیگر مزایای استان برای سرمایه‌گزاری نام برد.
راستی در پایان گفت: تحقق تولید خودروی مذکور در آذربایجان‌شرقی در چندین مرحله واقع خواهد شد و با بررسی‌های صورت پذیرفته، مراحل جوشکاری و نقاشی در استان قابل انجام است که این موضوع بلقوه کاهش قیمت تمام‌شده محصول را در پی دارد.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مزيت هايي كه ايشان اعلام نموده براي توليد خودرو تاسف بار است و نشان از سطح دانش و تجربه ايشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا