مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به کیا استینگر جدید مدل 2022

کیا استینگر به‌عنوان یک سدان اسپرت برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 رونمایی شد. این خودرو که بر پایه پلت‌فرم مشترکی با جنسیس G70 شکل گرفته بود، از لحاظ فروش نتوانست انتظارات کیا را برآورده کند. به همین دلیل، سازنده کره‌ای حالا نسخه فیس‌لیفت استینگر را با تغییراتی در بیرون، داخل و پیشرانه‌ها به بازار فرستاده تا شاید بتواند ناکامی‌های قبل را جبران کند.

تغییرات بیرونی استینگر مدل 2022 بسیار جزئی هستند و شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها نصب لوگوی جدید کیا روی دماغه و درپوش رینگ‌ها باشد. در چراغ‌های جلو دی‌لایت‌های جدیدی کار شده است و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب هم تغییر کرده است. نسخه GT همچنین به چراغ‌های تمام LED مجهز است که شامل راهنماها هم می‌شود. در پایین، سر اگزوزهای چهارتایی بسیار بزرگ‌تر از قبل شده‌اند و رینگ‌های جدید 18 یا 19 اینچی هم تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی این سدان اسپرت کره‌ای هستند.

زیر کاپوت استینگر اما تغییرات مهم‌تری صورت گرفته است زیرا پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوی پایه قبلی حالا با یک نمونه جدید 2.5 لیتری توربو جایگزین شده است. این موتور 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 45 اسب بخار بیشتر از موتور قبلی است. به گفته کیا، حجم بیشتر این موتور تأثیری در مصرف سوخت نخواهد داشت.

اما این تنها تغییر موتوری استینگر مدل 2022 نیست زیرا پیشرانه 3.3 لیتری V6 توئین توربوی مدل GT نیز افزایش قدرت جزئی 3 اسب بخاری را تجربه کرده و حالا 368 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن ثابت مانده و همچنان 510 نیوتن متر است. دلیل این افزایش قدرت، تجهیز استینگر GT به سیستم اگزوز الکترونیکی متغیر جدید است که صدای جذاب‌تری را هم به همراه دارد.

ازآنجایی‌که راننده بیشتر وقت خود را در داخل خودرو سپری می‌کند، طراحان کیا تلاش بیشتری برای بروز کردن این قسمت داشته‌اند. به‌عنوان‌مثال، استینگر حالا به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر بزرگ‌تر 10 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده که از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، نمایشگر مقابل راننده نیز بزرگ‌تر شده و حالا به‌صورت استاندارد 4.2 اینچی است.

کیا مجموعه جدیدی از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته را هم برای استینگر مدل 2022 در نظر گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم جلوگیری از برخورد، هشدار ترافیک، دستیار خط و دستیار رانندگی در بزرگراه اشاره کرد. در این خودرو کروز کنترل هوشمندی هم وجود دارد که برای کاهش سرعت در پیچ‌ها از ناوبری استفاده می‌کند.

تکمیل‌کننده به‌روزرسانی‌های استینگر مدل 2022 نیز ارائه یک نسخه ویژه جدید بنام اسکورپیون است که به مدل‌های GT-Line و GT اضافه می‌شود. این نسخه به اسپویلر عقب، قطعه تزئینی مشکی‌رنگ روی گلگیرهای جلو، قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی، سر اگزوزهای تیره، رینگ‌های مشکی‌رنگ منحصربه‌فرد و تریم فیبر کربنی داخلی مجهز است و رنگ‌های بیرونی منحصربه‌فردی شامل سفید برفی، مشکی شفق قطبی و نقره‌ای سرامیکی برای آن قابل انتخاب خواهد بود.

طبق اعلام کیا، قیمت استینگر مدل 2022 از 36,090 دلار آغاز می‌شود که 3 هزار دلار بیشتر از قیمت پایه قبل است. البته طبیعتاً این افزایش قیمت به خاطر تجهیز نسخه پایه به پیشرانه جدید و قوی‌تر 2.5 لیتری است. برای این نسخه، سامانه چهارچرخ محرک هم با پرداخت 2200 دلار قابل سفارش خواهد بود. کسانی که خواهان پیشرانه V6 هستند اما باید سراغ یکی از دو تیپ GT1 یا GT2 بروند که قیمت آن‌ها به ترتیب از 43,690 دلار و 51,290 دلار آغاز می‌شود. فروش کیا استینگر مدل 2022 از همین بهار پیش رو آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا