مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

خودروی الکتریکی جدید BMW i4 مدل 2021 رونمایی شد

شرکت بی‌ام‌و رقیب جدید خود را برای تسلا مدل 3، i4، معرفی کرده است. خودروی جدید BMW i4 اولین سدان الکتریکی این برند است که از پاییز امسال در اروپا به فروش خواهد رسید. پیتر نوتا، رییس این برند نیز از این خودرو به عنوان قلب بی‌ام‌و یاد کرده است. این اتومبیل شباهت زیادی به کانسپت i4 سال گذشته دارد و همچنین دارای خصوصیات اسپرت‌تری نیز هست. این خودرو پس از سال‌ها جانشین خودروی BMW i3 EV شده است. نسخه M Performance  این خودرو نیز قرار است به زودی عرضه بازارها شود.

در ادامه این مطلب با چرخان همراه باشید تا با ویژگی‌های جذاب این سدان الکتریکی آینده آشنا شوید.

خودروی الکتریکی جدید BMW i4 مدل 2021

هنوز مشخصات فنی این خودرو به بیرون درز پیدا نکرده است اما شرکت بی‌ام‌و اظهار کرده است که قرار است در هفته‌های آینده تمام جزئیات این خودرو را فاش کند. با این حال، بی‌ام‌و تأیید کرده است که نسخه پیشرفته دارای پیشرانه الکتریکی 523 اسب بخار با حداکثر برد 367 مایل است.

خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i4 مدل 2021 از موتورهای الکتریکی نسل پنجم eDrive شرکت استفاده می‌کند و با یک باتری 80 کیلووات ساعتی مجهز می‌شود. طبق نظرات شرکت، این سیستم (باتری و موتورها) وزن کمی داشته و مقیاس آن‌ها 550 كیلوگرم خواهد بود. این قابلیت به i4 امکان می‌دهد تا در عرض چهار ثانیه از صفر تا 62 مایل در ساعت سرعت داشته باشد و حداكثر سرعت آن بیش از 124 مایل در ساعت شود. نوع الکتریکی i4 همچنین دارای آخرین فناوری شارژ بی‌ام‌و است. این خودرو مانند آئودی e-tron می‌تواند شارژ سریع تا 150 کیلووات را پشتیبانی کند. با استفاده از این سیستم، خودروی بی‌ام‌و i4 می‌تواند در مدت زمان 35 دقیقه 80 درصد شارژ شود. این میزان برابر با 62 مایل برد اضافه شده در شش دقیقه است.

خودروی الکتریکی جدید BMW i4 مدل 2021

رییس بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و، رابرت ایرلینگر، در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019 پیش نمایش اولیه فناوری باتری i4 را ارائه داد. او اظهار کرد که بین خودروهای الکتریکی تسلا، آئودی و مرسدس رقابت زیادی وجود دارد. طبق سخنان رییس بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و، این خودرو ظرفیت باتری‌های مختلفی را با قیمت‌های متفاوت ارائه خواهد داد. اما طبق آنچه که خودروسازان تاکنون مشاهده کرده‌اند، مشتریان به هر حال همیشه تمایل به خرید باتری بزرگتر دارند. حداکثر برد  این خودرو حدود ۳۰۰ مایل یا ۴۸۲ کیلومتر بوده و توان آن هم حدود ۳۹۰ کیلووات یا ۵۳۰ اسب بخار گفته شده است. این خودروی الکتریکی جدید بی‌ام‌و نیازی به اگزوز ندارد!

شرکت بی‌ام‌و امیدوار است که خودروی i4 جدید بتواند علاقمندان را به سمت خرید خودروهای سدان الکتریکی از جمله خودروی الکتریکی iX3 سوق دهد. تا کنون، مدل‌های الکتریکی بی‌ام‌و بسیار متفاوت‌تر از هر چیز دیگری که در خط تولید شرکت تولید شده‌اند، است. اگر بقیه مشخصات نیز مشابه نسخه دیگر کانسپت این خودرو باشد، در نتیجه احتمالا باید پیش‌بینی کرد که یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی همراه این خودرو ارائه خواهد شد. این خودرو قرار است از نرم‌افزار iDrive بی‌ام‌و استفاده ‌کند؛ این نیز به نوبه خود ارتقای بسیار چشمگیری نسبت به سیستم قدیمی Active-E این شرکت محسوب می‌شود.

مشخصات مذکور احتمالا در خودروی تولیدی دگرگون خواهد شد؛ اما باید اظهار کرد که این نوع مشخصات برای یک خودروی جاده‌ای مناسب و کاربردی به‌نظر می‌رسد. شرکت بی‌ام‌و نیز برای کاهش هزینه‌ها در تولید این خودرو، سیستم مبتنی بر آخرین پلت‌فرم BMW CLAR را طراحی کرده است که از سری 3 تا سری 7 خودروها در آن‌ها جایگزین شده بود. این فناوری به سیستم بنزین و گازوئیل در موتورهای هیبرید و الکتریکی خالص مربوط است. قیمت مدل پایه این خودرو شرکت بی‌ام‌و به احتمال زیاد تقریبا 50 هزار دلار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا