مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021: خودرویی شیک و باکلاس

فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 که به عنوان جانشینی برای فولکس‌واگن سی‌سی مدل سال 2019 معرفی شد، در 2021 دچار تغییراتی از جمله چراغ‌های جدید در فضای خارجی خودرو، سیستم چندرسانه‌ای به‌روز شده و فضای کابین مجلل‌تر شد.

این خودرو به عنوان تنها خودروی سایز متوسط ​​در سطح خود، تقریبا هیچ رقیبی ندارد. ورودی‌ هوای بزرگ‌تر و شفاف جلوپنجره از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو محسوب می‌شود.

قدرت بالا

خودروی فیس‌لیفت فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021

اگرچه فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 در خانواده بزرگ A7 قرار دارد اما در مورد سیستم‌های جاده‌ای به آن‌ها هیچ شباهتی ندارد. فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 مدل بسیار خوشایندی است، اما هرگز به خودروهای A7 و کیا Stinger از لحاظ هیجان نمی‌رسد.

موتور خودروی فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است؛ این خودرو به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو با قدرت 268 اسب بخار که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه شده است. انتخاب حالت Sport پاسخ شتاب‌دهنده را تقویت می‌کند و فرمان را برای هیجان بیشتری تنظیم می‌کند.

لاستیک‌ها در هنگام بارش برف همچنان نقش مهمی دارند. سیستم تعلیق تطبیقی استاندارد آرتئون سطح خوبی را از جاده‌های ناهموار و بدون آسیب رساندن به هندلینگ فراهم می‌کند. با چرخ‌های متحرک جلویی، آرتئون در شهر/ بزرگراه‌ها/ ترکیبی با استفاده از بنزین پرمیوم دارای مصرف بنزینی معادل 22/32/25 مایل بر گالون هستند.

خودرویی برای خانواده

تقریبا وجود چنین خودرویی برای تمام خانواده‌هایی که فرزندانی نیز دارند بسیار ضروری و مناسب است. در این خودروها معمولا پنج نفر به راحتی جا می‌شوند. صندلی عقب پهن و مسطح این خودرو فضای کافی را برای کودک یا بزرگسال به وجود می‌آورد. این نوع خودرو مدل 2021 برای رانندگی‌های طولانی بسیار مناسب است.

فضای صندوق بسیار بزرگ است و اقلام بزرگ نیز به خوبی جا می‌گیرد. همچنین، تنظیمات هاچ‌بک باعث افزایش فضای بار نسبت به یک صندوق عقب معمول می‌شود، بنابراین می‌تواند وسایل بلندتر را در خود جای دهد. این ماشین 7 صندلی برای سرنشینان دارد. فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 به نمای جلویی بازنگری شده با نوار جدید مجهز شده است. همچنین در این خودرو نیز چراغ‌های عقب جدید و سه رنگ بدنه متفاوت نیز در دسترس هستند.

فیس‌لیفت‌های فولکس‌واگن آرتئون مدل سال 2021 آن ویژگی‌های جدیدی را در اختیار علاقمندان گذاشته است. از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی زیبا، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، فرمان و صندلی‌های چرمی اشاره کرد. همچنین یک سیستم جدید روشنایی محیط با 30 رنگ قابل انتخاب کردن وجود دارد که از طریق پانل‌های شفاف درب‌ها قابل مشاهده است. داخل کابین خودروی فولکس‌واگن آرتئون فیس‌لیفت سطوح لمسی دیجیتالی با بازخورد دیده می‌شود.

سیستم کنترل

سیستم چندرسانه‌ای جدید MIW3 VW به کابین فولکس‌واگن آرتئون مدل سال 2021 اضافه می‌شود که خود گزینه جذابی برای علاقمندان است. صفحه لمسی استاندارد 8 اینچی روی صندلی راننده درون داشبورد قرار می‌گیرد. منوهای سیستم ساده هستند. قابلیت سیستم بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو اکنون به این سیستم افزوده شده است. دستورات صوتی سیستم برای عملکردهای صوتی و ناوبری به طور دقیق کار می‌کنند. در کابین خودرو نیز تغییراتی صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر سیستم تهویه اشاره کرد.

صفحه دیجیتال کابین راننده نیز بسیار مفید است. نمایشگر 10 اینچی آن ارائه نمایشی قابل تنظیم از اطلاعات خودرو، از جمله وضعیت خودرو، ناوبری، داده‌های رانندگی، اطلاعات تلفن و ویژگی‌های کمک راننده را ارائه می‌دهد. داشتن نمای ناوبری تمام صفحه درست جلوی راننده بسیار عملی و مناسب است. همچنین تمامی نسخه‌های خودروی فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 به‌ صورت استاندارد با نسل جدید سیستم‌های تلماتیک کار نت و وای فای داخل خودرو عرضه می‌شوند.

با این اوصاف، چند مورد هنوز هم نیاز به تنظیم شدن دارند. دکمه تنظیم آن در برخی از مواقع مانند تغییر ایستگاه‌های رادیویی منظم کار می‌کند، اما برای ایستگاه‌های ماهواره‌ای به درستی کار نمی‌کند. طیف گسترده از سیستم‌های کمک‌راننده نیز وجود دارند که شامل مواردی همچون دستیار اضطراری و دستیار پارک است. سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها به صورت اختیاری قابل سفارش خواهد بود.

عملکرد سیستم برای سرعت و درجه حرارت فن نیاز به تغییر یافتن دارد. استفاده از آن دشوار است، به خصوص در مقایسه با فشار دادن یک دکمه یا چرخاندن شماره‌ها. یک راه‌حلی که وجود دارد این است که برای تنظیم بیشتر آب و هوا، هنگامی که دکمه پنل آب و هوا را لمس کردید، از صفحه لمسی برای انجام تنظیمات استفاده کنید. از جمله تجهیزات استاندارد کلیه انواع این خودروها می‌توان به صفحات ۱۸ اینچی، نورپردازی‌های ال‌ای‌دی، صفحه دیجیتال فولکس، ناوبری، وای‌فای، سیستم صوتی ۷۰۰ واتی هارمن کاردن و دیگر تجهیزات اشاره کرد.

ایمنی و ارزش خودرو

فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 به خوبی با ویژگی‌های ایمنی استاندارد مجهز است؛ هشدار برخورد به جلو با ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور و هشدار عبور از وسایل نقلیه عقب در تمام انواع موجود است. از ویژگی‌های ایمنی فعال موجود می‌توان به سیستم حفظ خطوط، سیستم کنترل تطبیقی ​​با قابلیت توقف و حرکت و چراغ‌های جلویی اتوماتیک اشاره کرد. سپر تغییر شکل یافته این خودرو نیز به یک نوار کرومی سرتاسری بالای اسپویلر جلو مجهز شده است که ظاهری جذاب‌تر به آرتئون بخشیده است.

ویژگی ایمنی فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 که بسیاری از علامندان را شیفته خود کرده است، دوربین پشتیبان آن است. از آنجا که لنز در زیر نشان VW محافظت می‌شود و فقط هنگامی که انتقال در حالت معکوس باشد، از بین می‌رود، دید دوربین به طور مداوم واضح بود. این نسخه فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 نیز مانند برخی دیگر از نمونه‌های اقتصادی‌تر این مدل، به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک 4Motion مجهز شده است.

اکثر مدل‌های فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021 قیمت بالایی دارند، اما قیمت پایه آن 38190 دلار است که هنوز در محدوده رقبا قرار دارد. تقریبا همان قیمت نیسان ماکسیما بوده و کمی کمتر از خودروی آکورا TLX است. قیمت آن کاملا از کیا استینگر بیشتر بوده و همانطور که می‌دانید قیمت آن از 34135 دلار شروع می‌شود. همچنین، قیمت‌ها به سرعت بالا می‌روند، و خودروهای انواع اصلی به قیمت 50 هزار دلار نیز نزدیک می‌شوند.

در این نوع خودرو انتقال قدرت به وسیله سیستم توزیع گشتاور هوشمند به تمامی چرخ‌ها انجام می‌شود. نسخه آر و شوتینگ بریک فولکس‌واگن آرتئون در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. خودروی فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021  در سطح خود بسیار درجه یک است و ترکیبی منحصر به فرد، لوکس و سودمندی را به خریداران ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا