مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساخت کارخانه الجی‌ در لهستان؛ تولید سالانه 229 هزار باتری‌خودرو!

کمپانی الجی شیمی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه تولید باتری خودرو، در کشور لهستان بوده؛ تا افزایش تقاضای تولیدکنندگان اروپایی را پاسخگو باشد.

یک منبع آگاه در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفته است؛ که این کارخانه تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. کارخانه مذکور در Wroclaw لهستان ساخته شده و هر ساله توان تولید 229 هزار باتری EV را داراست. این دومین کارخانه الجی شیمی بوده و امکاناتش در حد و اندازه کارخانه این کمپانی در کشور چین است.

2017-Chevrolet-BoltEV-19باتری‌های تولید شده در این کارخانه در تولیدات 25 شرکت خودروساز اروپایی از جمله؛ فولکس واگن، آئودی، ولوو و رنو استفاده خواهد شد؛ ضمن اینکه در آینده نزدیک شورولت برای مدل Bolt، از باتری‌های الجی استفاده خواهد کرد.

2017-Chevrolet-BoltEV-22

کمپانی الجی شیمی، توان ساخت کارخانه‌جات دیگری را در کره‌جنوبی و ایالات ‌متحده داراست؛ ولی آن طور که سخنگوی این شرکت گفته، فقط یک کارخانه جدید ساخته خواهد شد.

در واقع الجی شیمی، رقیب جدیدی برای کمپانی سامسونگ خواهد بود ،که هم‌اکنون به تامین باتری‌های مورد نیاز BMW  می‌پردازد. در این بین تسلا در صدد استفاده از یک نیروگاه هسته ‌ای از کارافتاده برای تولید باتری‌های مورد نیاز خود است!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا