Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

گریت‌وال تانک 800، رقیب چینی‌ها برای رولزرویس کولینان

سال گذشته، شرکت چینی گریت‌وال از طریق برند لوکس خود یعنی وی (Wey)، اس‌یووی آفرودی جدیدی بنام تانک 300 را معرفی کرد. این خودرو در سال 2021 به بازار آمد و طی سه‌ماهه نخست این سال در چین بیش از 14 هزار دستگاه فروش داشته است. هم‌اکنون اما تانک 300 از سبد محصولات وی خارج و از وب‌سایت این برند هم ناپدید شده است؛ اما این بدان خاطر نیست که گریت‌وال از این خودرو ناامید شده بلکه برعکس، این شرکت تانک 300 را خودرویی موفق می‌داند و همین دلیل، تصمیم گرفته تانک را به برندی مستقل برای تولید محصولات آفرودی تبدیل کند.

حال در نمایشگاه شانگهای امسال، گریت‌وال از فرصت استفاده کرده و تانک را رسماً به‌عنوان برندی مستقل معرفی کرده است. در این نمایشگاه، تانک 300 برای اولین بار با لوگوی جدید و بدون نام وی معرفی شده اما جالب‌تر اینکه در همین نمایشگاه دو خودروی آفرودی کاملاً جدید بنام‌های تانک 700 و تانک 800 هم رونمایی شده‌اند. هردوی این مدل‌ها که شاسی نردبانی دارند، آماده تولید به نظر می‌رسد و اساساً نسخه‌های پیش‌تولید هستند. تانک 800 یک شاسی‌بلند بزرگ و لوکس است که پرچم‌دار تانک خواهد بود و قصد دارد ویترینی برای نمایش توانایی‌ها و تکنولوژی‌های این برند چینی باشد.

تانک 800 با جلوپنجره عظیم، چراغ‌های جلوی بزرگ و استایلی جعبه‌ای شکل، از تمام ویژگی‌های بارز یک شاسی‌بلند لوکس سلطنتی برخوردار است. در همین حال، ترکیب رنگ بنفش و طلایی این کانسپت هم جلوه‌ای شاهانه به آن بخشیده است. تانک 800 به یک پیشرانه 3 لیتری V6 مجهز خواهد شد که توسط خود گریت‌وال توسعه یافته است. این موتور در کنار یک سیستم پلاگین‌هیبریدی قرار می‌گیرد که موجب افزایش قدرت و بهبود مصرف سوخت آن می‌شود. یک گیربکس نُه سرعته اتوماتیک هم نیروی این سیستم را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.

تانک 800 در داخل با الهام از رولزرویس کولینان، به سقف ستاره‌ای، درهای جلو و عقب برقی، پرده پنجره‌های جانبی و صندلی‌های عقب فرست کلاس مجهز شده است. علاوه بر این، با استفاده از بهترین متریال مثل کریستال، فلز، چوب، چرم و حتی مخمل، کابین این شاسی‌بلند چینی بسیار مجلل شده است. تانک 800 همچنین به تکنولوژی خودران سطح سه مجهز بوده و با برخورداری از سیستم تعلیق تطبیقی، وعده توانایی‌های آفرود را هم داده است.

انتظار می‌رود نسخه تولیدی تانک 800 سال آینده در بازار داخلی چین عرضه شود. علاوه بر این، بعداً این برند تازه تأسیس دو شاسی‌بلند آفرودی دیگر بنام‌های 500 و 600 را هم معرفی خواهد کرد. گریت‌وال قصد دارد تانک را به یک برند جهانی تبدیل کند و تا سال 2025 فروش آن‌را به 500 هزار دستگاه در سال برساند.

1 نظر
  1. علی می گوید

    هم خوشگله، هم نه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.