مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

نیسان لیف اس‌ال پلاس؛ نگاهی به نکات مثبت و منفی محصول جدید نیسان

اگر فکر می‌کنید که اتومبیل‌های الکتریکی مانند نیسان لیف یک اختراع جدید است، پس خود را برای یک غافلگیری آماده کنید! قدمت این خودروها در واقع به دوران ویکتوریا برمی‌گردد. بله! کالسکه‌های بدون اسب مجهز به باتری در خیابان‌های لندن و پاریس قبل از آغاز قرن گذشته وجود داشته است و اتومبیل‌های برقی حتی تا سال 1902 بسیار محبوب بودند. با این حال، یک احتمال خوب وجود دارد که اولین اتومبیل برقی مدرنی که درباره آن شنیده‌اید نیسان لیف باشد.

از زمان معرفی نسل اول نیسان لیف در سال 2011 تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است. آخرین نسخه از خودروی نیسان لیف نسبت به نسخه اصلی بسیار بهبود یافته است و انواع و اقسام امکانات و تجهیزات نیز به آن افزوده شده است. اما همچنین رقابت بسیار زیادی نیز در این حیطه وجود دارد، زیرا تولید‌کنندگان همچنان مدل و گزینه‌های بیشتری را در اختیار خریداران خودروهای الکتریکی می‌گذارند. برخی از آن‌ها کارایی بیشتر، فضای داخلی دلپذیر، کابین بزرگتر و ارزش‌های افزوده‌ای را در کنار خودرو به مشتریان ارائه می‌دهند.

حالا سوال این است که چگونه خودروی نیسان لیف در مقابل شورولت بولت الکتریکی و فولکس واگن ID.4 قرار می‌گیرد؟ در ابتدا باید گفت که این خودرو، ماشین بدی نیست و رانندگی با آن سرگرم‌کننده است، اما هنوز هم جای پیشرفت دارد. در ادامه قرار است نکات منفی و مثبت این خودرو را با هم مقایسه کنیم، پس با ما همراه باشید.

نکات مثبت خودروی نیسان لیف

1. رانندگی لذت‌بخش

خودروی الکتریکی نیسان با باتری بزرگتر و موتور قدرتمندتر گزینه خوبی است مخصوصا در تریم لیف  SL Plus که آزمایش کردیم. اگرچه هر دو مورد الکتریکی هستند، اما نیسان لیف نیز گشتاور زیادی را در دقیقه دور می‌زند و شتابی فوری و سریع را ایجاد می‌کند. تایرهای جلوی این خودرو به راحتی توانسته با سرعت حداکثر 45 مایل در ساعت، به ویژه در شرایط جاده‌ای سرد و سخت که در آزمایش‌های زمستانی وجود داشته است، غلبه کند. اتومبیل‌های الکتریکی کم سر و صداتر از نمونه‌های بنزینی و دیزلی خود هستند زیرا موتور احتراقی وجود ندارد و سوخت نیز نمی‌سوزد. این خودرو با عملکرد رانندگی الکتریکی به نام E-pedal همراه است. با این سیستم به راحتی می‌توان با پایین آوردن پدال گاز، سرعت خود را کم کنید.

2. محدوده بیشتر

این خودرو نیز مانند نیسان لیف قدیمی، برآورد دامنه خوبی دارد. همچنان این برند قصد دارد تا دامنه بیشتری را ارائه دهد که باز هم برای علاقمندان باارزش جلوه می‌کند. این خودرو قرار است از کابل نوع 2 برای اتصال به یک نقطه شارژ خانگی معمولی استفاده کند. شارژ صفر تا 100 درصد نیسان لیف با استفاده از شارژر 7 کیلووات حدود 6.5 ساعت (40 کیلووات لیف) یا 10 ساعت (62 کیلووات ساعت) طول خواهد کشید. با این حال، یک اتصال CHAdeMO نیز برای شارژ سریع تا 50 کیلووات وجود دارد.

3. تجهیزاتی برای کمک به راننده

هر خودروی لیف دارای بسیاری از ویژگی‌های ایمنی کمک راننده است که شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار نقطه کور و خروج از خط، ترمز اتوماتیک معکوس و هشدار ترافیک عقب است. خودروی لیف پلاس ما شامل سیستم کمک راننده Nissan ProPilot Assist است که به قابلیت‌های رانندگی نیمه مستقل که حتی در منحنی‌های ملایم استفاده می‌شود، اضافه می‌شود.

این خودرو دارای صندلی‌های گرم‌شونده نیز هست. همچنین می‌توان موارد اضافه‌ای را در تریم N-Connecta به خودرو اضافه کنید که شامل چرم مصنوعی، صندلی‌های عقب گرم شونده، شیشه محافظ، آینه‌ بغل‌های تاشو و آینه دید عقب با نور خودکار است. هر خودروی لیف دارای ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده است.

نکات منفی خودروی نیسان لیف

1. از ماشین مسابقه به شتاب سریع

شتاب سریع، یکپارچه و پاسخ فوری به پدال در این خودرو کمک شایانی به راننده در رانندگی می‌کند و ابعاد کوچک آن نیز احساس قدرت خاصی را به راننده منتقل می‌کند. اما سواری در آن بسیار ناخوشایند است و ضربات شدیدی نیز بر روی سطوح ناهموار به همراه دارد.

2. کیفیت نه چندان چشمگیر

نیسان اخیرا پیشرفت‌های چشمگیری در کیفیت داخلی خودروهایش ایجاد کرده است، به ویژه در مدل‌هایی که اخیرا دوباره طراحی شده‌اند مانند سنترا قابل توجه است. متأسفانه، خودروی لیف کاملا با همان استاندارد مطابقت ندارد. این موارد در بسیاری از اتومبیل‌های کوچک تولیدکنندگان مختلف، چه از طریق برق و یا سوخت تأمین می‌شوند، به خوبی احساس نمی‌شوند و هر دو شورولت بولت اکتریکی و فولکس واگن ID.4 کابین‌های جادارتری را ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا