مکمل بنزین
رپورتاژ

مقایسه ردیاب ماهواره‌ای و آهنربایی، کدام یک بهتر است؟

دنیای ردیاب‌ها تنوع زیادی ندارد اما همین چند مدل محدود برای زندگی انسان‌ها کارای بسیار بزرگی را انجام داده است که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد. در میان جدیدترین و بهترین مدل‌های ردیاب خودرو نام ردیاب ماهواره‌ای در کنار ردیاب آهنربایی به چشم می‌خورد. اگر بخواهیم بین این دو ردیاب مقایسه انجام بدهیم و بگوییم کدام یک از آن‌ها بهتر است مانند این است که بپرسیم بنز بهتر است یا بی ام و؟

هر دوی این جی پی اس‌ها عملکرد کامل و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اگر علاقه‌مند هستید که از تفاوت‌های ردیاب آهنربایی و ماهواره‌ای باخبر شوید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تفاوت‌های ردیاب ماهواره‌ای و آهنربایی خودرو

ردیاب ماهواره‌ای و آهنربایی دو تا از بهترین ردیاب‌های موجود در بازار هستند اما در ماهیت و عملکرد تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر دارند.

تفاوت قیمت؛ مهم‌ترین تفاوت ردیاب ماهواره‌ای و آهنربایی

در هنگام خرید یک محصول اولین و مهم‌ترین چیزی که در نظر می‌گیریم هزینه‌ای است که برای آن می‌کنیم. برای خرید جی پی اس ماشین نیز قیمت ردیاب خودرو اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. ردیاب آهنربایی نظامی نسبت به ردیاب ماهواره‌ای به دلیل برخی ویژگی‌های خاص که در قسمت‎‌های بعدی به آن‌ها می‌پردازیم قیمت بالاتری دارد. البته باید بررسی کرد که این اختلاف قیمت با توجه به ویژگی‌های خوبی که ردیاب آهنربایی دارد قابل اغماض هست یا نه؟

نحوه نصب ردیاب روی خودرو؛ دغدغه مهم خریداران ردیاب ماشین

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که قصد خرید ردیاب برای خودروی خود را دارند نحوه نصب آن روی ماشین است. ردیاب آهنربایی نظامی مگنتی بسیار قوی دارد و می‌توانید به سادگی آن را بدون نیاز به سیم کشی روی بدنه خودرو و حتی زیر آن بچسبانید. آهنربای ردیاب آهنربایی به قدری قوی است که در هنگام عبور از دست انداز از خودرو جدا نمی‌شود. ردیاب ماهواره‌ای نیاز به نصب روی خودرو دارد و بهتر است برای نصب آن از یک متخصص کمک گرفته شود.

میزان شارژ باتری؛ تفاوت بزرگ ردیاب آهنربایی و ماهواره‌ای

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب ماشین مدت زمانی است که باتری آن می‌تواند شارژ نگه دارد. باتری ردیاب آهنربایی در صورت شارژ کامل تا 1 سال می‌تواند شارژ نگه دارد و به همین دلیل تا 1 سال نیازی به جداسازی آن از بدنه خودرو نیست. ردیاب ماهواره‌ای هم باتری داخلی دارد و هم با برق خودرو کار می‌کند. باتری ردیاب ماهواره‌ای نیز در صورت شارژ کامل تا 72 ساعت می‌تواند شارژ خود را برای ردیابی و روشن ماندن در خود نگه دارد.

تفاوت در شبکه‌های مکان‌یابی ردیاب آهنربایی و ماهواره‌ای

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ردیاب ماهواره‌ای و ردیاب آهنربایی در شبکه‌های مکان‌یابی آن‌ها است. ردیاب ماهوارهای فقط از GPS برای ردیابی استفاده می‌کند اما ردیاب آهنربایی از شبکه‌های GPS ، LBS و  GLONASSپشتیبانی می‌کند و می‌توان گفت که در این مورد مزیت و برتری بسیار بالاتری نسبت به ردیاب ماهواره‌ای دارد.

شباهت‌های ردیاب آهنربایی و ردیاب ماهواره‌ای ماشین با یکدیگر

ردیاب آهنربایی را از نظر عملکرد و ویژگی تنها با ردیاب ماهواره‌ای می‌توان مقایسه کرد. این دو ردیاب شباهت زیادی با یکدیگر دارند که در این قسمت به آن‌ها خواهیم پرداخت.

قابلیت شنود؛ ویژگی مشترک دو ردیاب برتر خودرو

قابلیت شنود یکی از بهترین و جالب‌ترین ویژگی‌هایی است که در هر دو ردیاب وجود دارد. با استفاده از شنود می‌توانید صدای محیط اطراف ردیاب را با کیفیتی بالا بشنوید و شرایط را تحت نظر بگیرید.

دقت ردیابی جی پی اس آهنربایی و ماهواره‌ای

دقت ردیابی به معنی میزان اختلاف موقعیت پیدا شده نسبت به مکان واقعی ردیاب است. برای ردیاب آهنربایی و ماهواره‌ای دقت ردیابی بین 1 الی 2 متر برآورد شده است.

پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی مشترک

هر دو ردیاب از شبکه‌های مخابراتی GPRS و GSM  پشتیبانی می‌کنند. البته ردیاب آهنربایی با پشتیبانی از شبکه CDMA امکان ردیابی خودرو از طریق شبکه‌های بیشتر را بدون دریافت نویز فراهم می‌کند.

ردیاب ماهواره‌ای یا ردیاب آهنربایی کدام بهتر است؟

ردیاب ماهواره‌ای و ردیاب آهنربایی هر کدام به تنهایی می‌توانند نقش یک مکان‌یاب و جی پی اس حرفه‌ای را برای شما بازی کنند و در هر نقطه از زمین موقعیت خود را به شما نشان دهند. با توجه به مقایسه‌ای که بین ردیاب ماهواره‌ای و آهنربایی انجام دادیم ردیاب آهنربایی ویژگی‌ها و آپشن‌های کامل‌تری دارد اما به همان نسبت قیمت آن بیشتر می‌شود. ردیاب ماهواره‌ای نیز ردیاب کاملی است که قیمت مناسب‌تری نسبت به ردیاب آهنربایی دارد و از این بابت می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای خرید باشد.

خرید بهترین ردیاب‌های آهنربایی و ماهواره‌ای از فروشگاه تخصصی ایران رهیاب

فروشگاه تخصصی اینترنتی ایران رهیاب شرایطی را فراهم کرده است که بهترین محصولات با کیفیت اصلی در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مشتری قرار بگیرد. برای خرید ردیاب ماهواره‌ای یا آهنربایی می‌توانید به آدرس اینترنتی iranrahyab.com مراجعه کنید و از قیمت ردیاب‌ها باخبر شوید. اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با شماره تلفن  22410328-021 و 22171062 -021 تماس حاصل کنید تا مشاوران ایران رهیاب شما را راهنمایی کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا