مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی مرسدس بنز EQT کانسپت، پیش‌نمایشی از ون جدید T کلاس

مرسدس بنز قصد دارد به‌زودی ون جدید T کلاس را معرفی کند که جایگزینی برای ون کنونی سیتان خواهد بود اما پیش از آن، سازنده آلمانی با معرفی کانسپت EQT، پیش‌نمایشی از ون آینده خود را ارائه کرده است. T کلاس علاوه بر پیشرانه‌های درون‌سوز سنتی، در نسخه‌ای الکتریکی هم ارائه خواهد شد که این نسخه حالا در قالب یک کانسپت به نمایش درآمده است.

مثل ون کنونی سیتان که بر اساس رنو کانگو ساخته شده، T کلاس هم از پلت‌فرم ون فرانسوی‌ها استفاده می‌کند اما تیم طراحی مرسدس بنز میزان تجمل آن‌را افزایش داده‌اند تا هیچ‌کس خریداران T کلاس را با یک کشاورز فرانسوی اشتباه نگیرد. در جلوی EQT کانسپت، جلوپنجره‌ای مشابه EQS با انبوهی از ستاره‌های سه‌پر نورانی به همراه چراغ‌های LED باریک، مجموعهٔ بسیار جذابی را ایجاد کرده‌اند. در پروفیل جانبی خودرو نیز دستگیرهای مخفی درها و رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی جلب‌توجه می‌کنند اما به نظر می‌رسد در نسخه تولیدی این ویژگی‌ها حذف شوند.

مثل دیگر محصولات سری EQ مرسدس بنز، چراغ‌های عقب این ون الکتریکی هم توسط یک نوار LED در زیر شیشه عقب به یکدیگر متصل شده‌اند. این ون کوچک که 4,945 میلی‌متر طول، 1,863 میلی‌متر عرض و 1,826 میلی‌متر ارتفاع دارد، ظرفیت حمل حداکثر هفت نفر را دارد و برای دسترسی آسان آن‌ها به صندلی‌های ردیف دوم و سوم، در هردو طرف به درهای کشویی بزرگی مجهز شده است.

علیرغم طراحی بیرونی جذاب و آینده‌نگرانه EQT، در داخل خودرو از تریم آبی براق در کنسول میانی و دور دریچه‌های تهویه که صرف‌نظر کنیم، کابین این ون کانسپت در مقایسه با C کلاس جدید و EQS، کاملاً معمولی به نظر می‌رسد. البته باید توجه داشت که این یک ون است و داخل آن نسبت به همتای رنویی هنوز هم مکان بهتری برای گذراندن وقت خواهد بود زیرا راننده و سرنشینان در اینجا از غربیلک فرمان چندمنظوره، صندلی‌های چرمی ناپا، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و سانروف پانورامای بزرگی بهره‌مند می‌شود که کابین دل‌بازی را ایجاد می‌کند.

کابین این ون جدید همچنین به‌اندازه کافی بزرگ هست که بتواند یک اسکیت بُرد برقی را در قسمت بار خود جای دهد اما اگر به فضای باری بیشتر از این نیاز باشد هم می‌توان صندلی‌های ردیف سوم را تا کرده یا به‌طور کامل برداشت. مرسدس بنز هنوز مشخصات فنی EQT را اعلام نکرده ولی میدانیم که این خودرو برادر دوقلوی رنو کانگو E-Tech الکتریکی است و بنابراین باید انتظار یک موتور الکتریکی با 101 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور و یک پکیج باطری 45 کیلووات ساعتی را داشته باشیم که با هر بار شارژ برد 265 کیلومتری را فراهم می‌کنند.

 

اما علاوه بر این نسخه الکتریکی، T کلاس با پیشرانه‌های درون‌سوز هم ارائه خواهد شد که انتظار می‌رود شامل نمونه‌های 1.3 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی ساخت رنو باشد. مرسدس بنز T کلاس به همراه نسخه الکتریکی آن یعنی EQT و نسخه تجاری که همچنان سیتان نام خواهد داشت، رسماً اواخر امسال رونمایی خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا