مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر و مشخصات رسمی سورن پلاس منتشر شد

خودروسازان داخلی چند وقتی است که فرایند پلاس‌سازی را آغاز کرده‌اند تا با افزودن چند آپشن پیش‌پاافتاده به محصولات سالخورده خود، هم به‌ظاهر این خودروها را بروز کرده باشند و هم بهانه‌ای برای افزایش قیمت چند ده‌میلیونی آن‌ها پیدا کنند. به همین هم‌اکنون شاهد انواع و اقسام مدل‌های پلاس از رانا و کوییک گرفته تا وانت پادرا در بازار هستیم. یکی از این خودروها هم سورن پلاس است که آبان سال گذشته اولین سری آن به خریداران تحویل داده شد.

حال اما پس از تأخیری طولانی، ایران‌خودرو سرانجام تصاویر و مشخصات رسمی این خودرو را روی وب‌سایت خود بارگذاری کرده است. ایران‌خودرو با تجهیز سورن پلاس به برخی از ویژگی‌های دنا و همین‌طور تغییراتی جزئی در بیرون، سعی کرده این سدان سالخورده را کمی بروز کند. تغییرات بیرونی سورن پلاس شامل گرافیک داخلی جدید چراغ‌های جلو با دی‌لایت، تغییر رنگ جلوپنجره به مشکی براق، رینگ‌های آلومینیومی جدید، تغییر دستگیره درها به نوع موسوم به آسان‌بازشو (مشابه دنا)، کار شدن نوار کرومی در پایین پنجره‌ها، اضافه شدن اسپویلر کوچکی به لبه درب صندوق و گرافیک جدید چراغ‌های عقب با پوسته بی‌رنگ می‌شود.

 

در داخل این خودرو نیز شاهد استفاده از غربیلک فرمان دنا با دکمه‌های کنترلی، اضافه شدن نمایشگر کوچک بالای داشبورد با کامپیوتر سفری، طرح و رنگ جدید روکش صندلی‌ها با دوخت قرمزرنگ، موکت سقف جدید مشابه دنا و تغییرات قطعات دکوراتیو هستیم. علاوه بر این، کروز کنترل هم به لیست تجهیزات سورن پلاس اضافه شده است. سیستم تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی با راهنما، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو و پاور ویندوز هم ازجمله دیگر تجهیزات این خودرو هستند که قبلاً در سورن معمولی وجود داشتند.

در بخش پیشرانه سورن پلاس اما تغییری صورت نگرفته و این خودرو همچنان با همان موتور 1.7 لیتری EF7 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 115 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه در کنار گیربکس پنج سرعته، سورن را طرف 12 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ اما نکته عجیب اینکه در سورن پلاس ترمزهای عقب همچنان کاسه‌ای هستند آن‌هم درحالی‌که این خودرو به‌نوعی پرچم‌دار خانواده سمند محسوب می‌شود.

در افزایش قیمتی که اخیراً توسط شورای رقابت تصویب و به‌تازگی اجرایی شده است، قیمت کارخانه‌ای سورن پلاس به 204 میلیون تومان افزایش پیدا کرده که حتی از دنا و دنا پلاس هم بیشتر است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا حق گفتی، ۴تا آپشن اونم اکثرا چینی که رو پراید هم میشه گذاشت میذارن رو خودروهای به درد نخورشون و چند برابر هزینه انجام شده پولش رو از ملت بیچاره میگیرن.
    دیگه بازار سراسر انحصاری همینه.
    چاره‌اش هم اولا آزادسازی واردات با کاهش محسوس تعرفه،
    دوما پر و بال دادن و حمایت از خودروسازان خصوصی و کوچک جهت تولید محصولات اقتصادی و با کیفیته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا