مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

با گران‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا آشنا شوید

این روزها که شاسی‌بلندها در سراسر دنیا محبوبیتی بی‌سابقه پیدا کرده‌اند، خودروسازان جهان هم به تعداد این خودروهای بلندقامت در سبد محصولات خود افزوده و به همین دلیل تنوع بسیار زیادی در بازار شاسی‌بلندهای کل دنیا شکل گرفته است. در این بازار، از کراس‌اوورهای محرک جلوی کوچک گرفته تا اس‌یووی‌های قدرتمند چند صد هزار دلاری حضور دارند و برای هر سلیقه، نیاز و بودجه‌ای، گزینه مناسب پیدا می‌شود؛ اما گران‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا کدامند؟

در این مطلب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم اما پیش از آن لازم به ذکر است که در لیست زیر فقط به شاسی‌بلندهای استاندارد و کارخانه‌ای پرداخته‌ایم و مدل‌های تیونینگ شده در نظر گرفته نشده‌اند.

11-آلپینا XB7

قیمت 142,296 دلار

142 هزار دلار هرگز رقم کمی نیست اما ارزان‌ترین خودروی این لیست چنین قیمتی دارد! با پرداخت این مبلغ می‌توان صاحب یک آلپینا XB7 شد که جایگزینی برای ب‌ام‌و X7 M محسوب می‌شود یعنی خودرویی که ب‌ام‌و برنامه‌ای برای ساخت آن ندارد. XB7 از پیشرانه آشنای 4.4 لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که آلپینا خروجی آن‌را به 620 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور رسانده است. به لطف این نیروی عظیم، این غول هفت‌نفره 2.6 تنی ظرف تنها 4.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

10-بایک BJ90

قیمت: 146,650 دلار

شاید از دیدن یک شاسی‌بلند چینی در این لیست تعجب کنید اما این خودرو در اصل نسل قبلی مرسدس بنز GLS است که لباس چینی بر تن کرده است! شرکت بایک که سرمایه‌گذاری مشترک با دایملر دارد، معماری و پلت‌فرم نسل دوم GLS را از این شرکت گرفته و BJ90 را بر اساس آن ساخته است. این خودرو با دو پیشرانه V6 و V8 در چین عرضه می‌شود که دومی از نوع 4 لیتری توئین توربو با 422 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است. قیمت نسخه هشت سیلندر BJ90 در چین از 146 هزار دلار آغاز می‌شود که رقم بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که قیمت نسخه پایه مرسدس بنز GLS با پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر 310 اسبی در چین از 159 هزار دلار شروع می‌شود.

9-مازراتی لوانته تروفئو

قیمت 151,485 دلار

اولین و تنها کراس‌اوور حال حاضر مازراتی یعنی لوانته در مدل‌های مختلف با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود که پرچم‌دار یا قوی‌ترین آن‌ها مدل تروفئو است. این مدل به نیروگاه 3.8 لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری مجهز است که در اینجا 590 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. لوانته تروفئو می‌تواند به حداکثر سرعت چشمگیر 304 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای دنیا محسوب می‌شود. قیمت پایه لوانته از 76 هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخه تروفئو به 151 هزار دلار می‌رسد.

8-پورشه کاین کوپه توربو S هیبریدی

قیمت 167,550 دلار

کاین به‌عنوان اولین کراس‌اوور پورشه، موفقیت چشمگیری برای این برند به همراه داشت. این خودرو هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد و به‌تازگی نسخه کوپه هم به خانواده آن افزوده شده است. کاین خانواده بسیار متنوعی دارد و با پیشرانه‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود اما گران‌ترین عضو این خانواده مدل توربو S هیبریدی کوپه با قیمت 167 هزار دلار است. قوای محرکه این نسخه از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً 680 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا کاین توربو S هیبریدی را به قوی‌ترین خودروی این لیست تبدیل کند.

7-مرسدس G63 AMG

قیمت 157,500 دلار

G کلاس قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز محسوب می‌شود و در طول این سال‌ها به نماد ثروت و تجمل تبدیل شده است. قوی‌ترین و گران‌ترین نسخه حال حاضر این خودرو مدل G63 AMG است که از پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس استفاده می‌کند. این موتور در اینجا 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. G63 درعین‌حالی که شاسی‌بلند بسیار لوکس و راحتی است، از توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است.

6-مرسدس-مایباخ GLS600

قیمت 161,550 دلار

خودروی بعدی این لیست هم یک مرسدس اما از نوع مایباخ است. این خودرو در اصل نسخه‌ای لوکس‌تر و اشرافی از مرسدس بنز GLS محسوب می‌شود که قصد دارد با رولزرویس و بنتلی رقابت کند. مایباخ GLS فعلاً فقط در یک مدل و با پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو به بازار عرضه می‌شود که 558 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می‌گذارد. قیمت مایباخ GLS600 از 161 هزار دلار آغاز می‌شود که بیش از دو برابر از GLS پایه گران‌تر است.

5-آستون‌مارتین DBX

قیمت 179,986 دلار

پس‌ازاینکه شرکت‌هایی مثل بنتلی، لامبورگینی و مازراتی وارد دنیای شاسی‌بلندها شدند، آستون‌مارتین هم با عرضه DBX به این بخش محبوب و پرسود وارد شد. این خودرو به‌عنوان اولین شاسی‌بلند آستون‌مارتین، موردتوجه خریداران قرار گرفته و با استقبال مناسبی مواجه شده است. DBX فعلاً فقط در یک نسخه با پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس عرضه می‌شود که 550 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. در آینده اما نسخه‌های دیگری از این خودرو تولید خواهد شد که شاید هیبریدی یا کوپه باشند.

4-رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی LWB

قیمت 212,350 دلار

اولین شاسی‌بلند این لیست که وارد قلمروی 200 هزار دلار می‌شود، رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی LWB است. البته قیمت رنجروور در نسخه پایه از 93 هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخه پرچم‌دار اس‌وی‌اتوبیوگرافی این رقم به بیش از دو برابر افزایش پیدا می‌کند. گران‌ترین عضو این خانواده هم نسخه کشیده یا LWB اس‌وی‌اتوبیوگرافی با قیمت 212 هزار دلار و نهایتاً راحتی و تجمل است. این نسخه به یک پیشرانه 5 لیتری V8 سوپرشارژ با 565 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است.

3-لامبورگینی اوروس

قیمت 222,004 دلار

برخلاف بسیاری از خودروسازانی که برای اولین بار به سراغ ساخت شاسی‌بلند می‌روند، لامبورگینی چندان با دنیای شاسی‌بلندها بیگانه نیست چراکه این شرکت در دهه 80 میلادی هم اقدام به تولید شاسی‌بلندی بنام LM002 کرده بود. اوروس اما نقطه عطفی در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود زیرا از زمان معرفی، فروش این شرکت را بشدت افزایش داده است. این ماشین که روی پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین و بنتلی بنتایگا ساخته شده، درواقع یک سوپراسپرت بلندقامت محسوب می‌شود. اوروس به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که 650 نیوتن متر گشتاور و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

2-بنتلی بنتایگا اسپید

قیمت 251,425 دلار

بنتلی بنتایگا را می‌توان پسرعموی مجلل و اشرافی اوروس دانست. این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود اما قوی‌ترین و گران‌ترین عضو خانواده آن نسخه اسپید با نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربو است که 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند بنتایگا اسپید با شتاب صفرتاصد 3.9 ثانیه حریف اوروس نمی‌شود اما با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 306 کیلومتر بر ساعت، با اختلاف یک کیلومتر بر ساعت اوروس را مغلوب کرده و سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

1-رولزرویس کولینان

قیمت: 335,350 دلار

و نهایتاً به گران‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا یعنی رولزرویس کولینان می‌رسیم. در این خودرو همه‌چیز بسیار لوکس و مجلل است تا جایی که می‌توان آن‌را یک فانتوم قدبلند دانست. صندلی‌های عقب کولینان در دو ترکیب مختلف قابل سفارش هستند که شامل نمونه نیمکت مانند با ظرفیت حمل سه سرنشین و یا دو صندلی شخصی مجزا می‌شود. نیروی موردنیاز این شاسی‌بلند بریتانیایی از پیشرانه 6.75 لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس تأمین می‌گردد که 570 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کولینان به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز است و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا