مکمل بنزین
رپورتاژ

مقایسه اجاره خودرو در آلانیا و ازمیر

ازمیر یا آلانیا یک برای سفر به ترکیه مناسب تر هستند؟ افرادی قصد سفر به ترکیه دارند به دلیل شهرهای متنوع این کشور، در انتخاب شهر مردد می شوند.

آلانیا و ازمیر از شهرهای ترکیه هستند که گردشگران زیادی به خود جذب می کنند. در این مطلب به مقایسه آلانیا و ازمیر می پردازیم و بررسی می کنیم که کدام برای سفر ایرانیان بهتر است.

سفر به آلانیا ترکیه

آلانیا شهری با طبیعت زیبا است که در نزدیکی آنتالیا واقع شده است. سواحل شنی آلانیا و دریای مدیترانه همواره باعث جذب گردشگران به این منطقه می شود. این شهر غالبا آفتابی است. بنابراین در تمامی فصول سال برای سفر مناسب است. مراکز خرید زیادی نیز در شهر آلانیا وجود دارد که این شهر را برای خرید مناسب می کند. از پوشاک گرفته تا لوازم ساحلی در این مراکز خرید یافت می شوند.

برای اینکه سفر ارزانی به آلانیا داشته باشید، توصیه می کنیم که از تور آلانیا استفاده کنید. زیرا در این صورت مجموع هزینه های شما کاهش می یابد. قیمت تور آلانیا بستگی به نوع هتل انتخابی شما و پرواز مورد نظرتان دارد. پرواز با ایرلاین های داخلی به طور کلی از ایرلاین های خارجی ارزان تر است. آلانیا یک شهر ساحلی زیبا است. بنابراین رزرو هتل های با کیفیت تر برای داشتن سفری بهتر و بهره مندی از ساحل اختصاصی می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. برای خرید تور آلانیا می توانید با شماره های تماس مهرپرواز تماس بگیرید. مهرپرواز به عنوان مجری مستقیم تور آلانیا، لیستی ارزان از قیمت تور ترکیه به شما ارائه می دهد.

نمایی از شهر زیبای آلانیا
نمایی از شهر زیبای آلانیا

اجاره خودرو در آلانیا و ازمیر

شرایط اجاره خودرو در آلانیا و ازمیر مانند سایر شهرهای ترکیه است و قیمت های آن ها تقریبا برابر است. اما در شهر ازمیر ترکیه، به دلیل بزرگتر بودن و جمعیت بالا ممکن است بتوانید شرکت های اجاره خودرو مختلفی را پیدا کنید تا بتوانید خدمات و قیمت آن ها را مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. به صورت کلی شما می توانید از شرکت های ایرانی یا خارجی امور اجاره خودروی خود را انجام دهید. از موارد مهمی که برای اجاره خودرو در ترکیه باید رعایت کنید این است که یک گواهینامه بین المللی داشته باشید. برای گرفتن گواهینامه بین المللی می توانید به سایت کانون جهانگردی و اتومبیل رانی مراجعه کنید یا به صورت حضوری به نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنید تا به صورت سریع تر و فوری گواهینامه خود را دریافت کنید. در صورت ثبت نام اینترنتی نیز، گواهینامه بین المللی در هفت روز و از طریق پست به دستتان خواهد رسید. بدون داشتن این گواهینامه امکان اجاره خودرو را نخواهید داشت.

آب و هوای آلانیا

آب و هوای آلانیا در بیشتر اوقات سال، گرم، آفتابی و معتدل است. بارندگی ها در این شهر در زمستان بیشتر از سایر فصول است. گرم ترین ماه سال در آلانیا ماه آگوست و سردترین ماه آن، ماه ژانویه است. در کل آلانیا شهری آرام، تمیز و خوش آب و هوایی است.

جاهای دیدنی آلانیا

آلانیا جاهای دیدنی متنوعی دارد و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است. سواحل زیبا، غار، قلعه و حتی یک شهر باستانی در آن وجود دارد. جاهای دیدنی آلانیا عبارت اند از برج قرمز، غار دیم، کشتی سازی آلانیا، قلعه آلانیا، ساحل کلئوپاترا و شهر باستانی سیدرا در 20 کیلومتری آلانیا.

سفر به ازمیر ترکیه

از میر از شهرهای جذاب ترکیه در سواحل دریای اژه است. این شهر آرام با آب و هوای مناسب، هم برای زندگی و هم برای سفر، گزینه مناسبی محسوب می شود. فرهنگ مردم این شهر به ایران نزدیک است و هزینه سفر به ازمیر نیز مناسب است.

یکی از روش های ارزان سفر به ازمیر، رزرو تور ازمیر است. با انتخاب هتل های با کیفیت تر، لذت بیشتری از سفر خواهید برد. تعدادی از هتل های ازمیر در مرکز شهر قرار دارند و تعدادی دیگر از هتل ها در نزدیکی ساحل واقع شده اند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. همچنین باید توجه کنید هزینه تور ازمیر در صورت انتخاب ایرلاین های خارجی نسبت به ایرلاین های داخلی، بالاتر است.

تصویری از شهر آرام ازمیر
تصویری از شهر آرام ازمیر

آب و هوای ازمیر

شهر ازمیر، آب و هوای مدیترانه ای دارد. تابستان های آن، گرم و آفتابی است و زمستان های این شهر نیز، آب و هوای معتدل و بارانی دارد. به صورت کلی، این شهر آب و هوای معتدل و مطلوبی دارد و اختلاف دما بین زمستان و تابستان آن اندک است. ازمیر شهری خوش آب و هوا است و از این نظر همه بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند.

جاهای دیدنی ازمیر

شهر ازمیر ترکیه جاهای دیدنی و تاریخی فراوانی نیز دارد. آثار باستانی و تاریخی، درختان نخل، آب های معدنی، سواحل باستانی و کافه های جذاب از جاهای دیدنی ازمیر است. جاذبه های گردشگری ازمیر، برج ساعت در میدان کناک، آسانسور تاریخی ازمیر، شهر باستانی افسوس، کلیسای سنت پلیکارپ، سواحل زیبا، بنای یادبود آتاتورک و خانه حضرت مریم می باشد.

 

نمایی از آسانسور تاریخی ازمیر
نمایی از آسانسور تاریخی ازمیر

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی و خدمات اخذ ویزا بهره ببرید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزا و خدمات مسافرتی با 02143638 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا