مکمل بنزین
گوناگونخبر

مک‌لارن 765LT اسپایدر معرفی شد

مک‌لارن از 765LT اسپایدر به‌عنوان قوی‌ترین و آئرودینامیک‌ترین کانورتیبل تاریخ خود پرده‌برداری کرده است. این خودرو در تعداد محدودی ساخته می‌شود و فوق‌العاده راننده را درگیر می‌کند. در سینه این سوپرکار روباز بریتانیایی مثل نسخه کوپه، همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی آشنای مک‌لارن قرار دارد که 765 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

765LT اسپایدر با استفاده از این نیرو، ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین به لطف پیشرانه و گیربکسی که برای درگیری راننده بهینه شده‌اند، این خودرو در دنده‌های بالاتر 15 درصد شتاب بیشتری نسبت به 720S اسپایدر دارد و ظرف تنها 7.2 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مک‌لارن همچنین سخت تلاش کرده است تا تقویت‌هایی که باید در ساختار یک کانورتیبل انجام گیرد، وزن زیادی به 765LT اضافه نکنند. به لطف ساختار فیبر کربنی پیشرفته که قبلاً در 765LT کوپه به کار رفته بود و همین‌طور سیستم اگزوز تیتانیومی که 40 درصد سبک‌تر از فولادی است، متریال گیربکس در سطح فرمول یک و شیشه نازک‌تر، نسخه اسپایدر 765LT تنها 49 کیلوگرم از نسخه کوپه سنگین‌تر است.

وزن کلی این ماشین 1388 کیلوگرم اعلام شده که 80 کیلوگرم از 720S اسپایدر کمتر است. این یعنی نسبت قدرت به وزن 765LT اسپایدر 598 اسب بخار در هر تن است که در این کلاس بهترین خواهد بود. در همین حال، سقف جمع شونده فیبر کربنی که ظرف تنها 11 ثانیه باز یا بسته می‌شود هم به کاهش وزن خودرو کمک کرده است. 765LT اسپایدر همچنین از همان پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی نسخه کوپه هم بهره‌مند خواهد بود که 20 درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به 720S اسپایدر تولید می‌کند.

پویایی شاسی 765LT به لطف همان کمک‌فنرهای LT و البته فاصله عرضی بیشتر چرخ‌های جلو نسبت به نسخه کوپه، بهبود پیدا کرده است. همچنین ارتفاع جلوی خودرو هم از 720S کمتر شده است. 765LT اسپایدر به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های فوق سبک‌وزن 10 پره فورج‌کاری شده قرار می‌گیرد که با لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R پوشیده شده‌اند. این لاستیک‌ها به‌طور خاص برای این مک‌لارن توسعه پیدا کرده‌اند.

مک‌لارن در داخل 765LT هم به کاهش وزن توجه داشته و به همین دلیل در اینجا از آلکانترای سبک‌وزن استفاده کرده و صندلی‌های مسابقه‌ای، تونل مرکزی و کف خودرو همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. مک‌لارن آن‌قدر روی کاهش وزن وسواس داشته که حتی رادیو و سیستم تهویه خودرو را هم حذف کرده است. البته هردوی این‌ها به‌صورت رایگان قابل‌نصب هستند اما ممکن است خریداران در این خودرو نیازی به رادیو نداشته باشند زیرا با وجود سقف باز شونده و اگزوز تیتانیومی، گوش دادن به سمفونی پیشرانه V8 مک‌لارن می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد. در همین حال، نمایشگر 8 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم می‌تواند اطلاعات مهمی مثل لپ تایم و تلمتری را به نمایش درآورد.

مثل نسخه کوپه، از 765LT اسپایدر هم تنها 765 دستگاه ساخته خواهد شد که حدود یک‌سوم آن‌ها برای فروش در آمریکای شمالی در نظر گرفته شده‌اند. قیمت این ماشین از 382,500 دلار آغاز می‌شود که حدود 25 هزار دلار از نسخه کوپه بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا