مکمل بنزین
خبر

پرفروش‌ترین خودروها جهان معرفی شدند

وب‌سایت اتوکار نام پرفروش‌ترین خودروهای جهان را منتشر کرد. حضور برخی از این خودروها در لیست پرفروش‌ترین‌ها تعجب‌آور هستند. حضور خودروسازان چینی در این لیست نشان می‌دهد که نام برندهای این کشور، کم‌کم به لیست‌های معتبر راه یافته و آینده خوبی در انتظار آنها خواهد بود. برای آشنایی با این خودروها بد نیست نگاهی به این لیست بیاندازیم. با ما همراه باشید…

۱. تویوتا کرولا


در جایگاه اول این لیست، کرولا با فروش 1,181,445 دستگاهی قرار گرفته است. سالهاست که نمایندگان تویوتا رده اول پرفروش‌ترین خودروهای دنیا را در اختیار دارند. شاید مشخصات این خودرو چندان جذاب نباشد اما اختلاف فروش بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دستگاهی نسبت به فورد F، نشان می‌دهد که کرولا همچنان در جهان محبوب است. کرولا از سال ۱۹۶۶ در ۱۲ نسل مختلف عرضه شده و با وجود اینکه در سال ۲۰۱۸ تا ۱.۷ درصد کاهش کاهش فروش داشته اما همچنان پرفروش است.

۲. فورد سری اف

1,080,757 دستگاه فروش باعث شده تا پیکاپ بزرگ آمریکایی در جایگاه دوم قرار گیرد. این خودرو بعنوان محبوب‌ترین محصول در آمریکا، در جهان نیز شرایط خوبی دارد و در سال 2019 نیز این روند را حفظ خواهد کرد.

۳. تویوتا RAV4

837,624 دستگاه فروش راو4 آن را در جایگاه سوم قرار داده و احتمال می‌رود شرایط خوب شاسی‌بلند تویوتا در نسل جدید این خودرو نیز ادامه داشته باشد.

۴. هوندا سیویک

سیویک توانست فروش 823,169 دستگاهی را تجربه کند. این نسل از هوندا سیویک در سال ۲۰۱۶ تولید شد و با وجود کاهش ۰.۷ درصدی فروش، همچنان در رده چهارم است.

۵. فولکس واگن تیگوان

791,275 دستگاه فروش، نشان می‌دهد که شاسی‌بلند فولکس توانسته نظر مردم جهان را جلب کند. تیگوان با رشد فروش ۸.۶ درصدی  از همه خودروهای آلمانی عملکرد بهتری داشته است.

۶. فولکس واگن گلف

رده ششم هم در اختیار یک محصول فولکس‌واگن است. گلف همیشه یک هاچ‌بک محبوب بوده است و در سال 2018 نیز توانسته آمار فروش 789,519 دستگاهی را ثبت کند.

سایر خودروهای این لیست به‌شرح زیر هستند:

۷. هوندا CR-V

۸. فولکس واگن پولو

۹. تویوتا کمری

۱۰. شورولت سیلورادو

۱۱. هیوندای النترا

۱۲. پیکاپ‌های RAM

۱۳. هیوندای توسان

۱۴. تویوتا هایلوکس

۱۵. هوندا آکورد

۱۶. فولکس واگن لاویدا

۱۷. نیسان قشقایی

۱۸. کیا اسپورتیج

۱۹. وولینگ هونگ‌گوانگ

۲۰. نیسان سیلفی

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا