مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری تیگو ۷ در نمایشگاه پکن رونمایی شد!

بنظر می‌رسد که چری به طور کاملا جدی قصد دارد جایگاه خود را در بین خودروسازی‌های چین بهبود ببخشد. این کمپانی چینی که به نمایندگی مدیران خودرو در کشورمان حضور پررنگ دارد، با محصولات مختلف خود به نمایشگاه پکن آمده است. شاسی بلند جدید چری با نام تیگو ۷ با یک چهره متحول شده پا به صحنه گذاشته. تیگو ۷ پیش از این با نام کانسپت TX در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بود که اکنون با جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های جدید آماده عرضه به بازار چین و سایر کشورها شده است. بطورکلی شکل ظاهری تیگو ۷ بسیار قابل قبول است و نوارهای کناری به همراه پوشش کرومی در اطراف پنجره‌ها به زیبایی این خودرو افزوده‌اند. البته یک جفت ریل هم روی سقف تیگو جاسازی شده که بنظر بدون کارایی می‌آیند چرا که بسیار کوتاه هستند.

chery-tiggo-7-china-1-660x514

 تیگو ۷ با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و ۲.۰ لیتری بنزینی عرضه می‌شود اما این امکان وجود دارد که چری برای قلب تپنده این محصول از یک موتور هیبریدی یا تمام الکتریکی نیز استفاده کند. طراحی داخلی تیگو نیز جالب است، یک صفحه نمایش بزرگ در وسط داشبورد جلویی و فرمان با غربیلک بزرگ و دیریچه‌های هوا با طرح خودروهای اروپایی یک ترکیب هماهنگ را ایجاد کرده‌اند.

chery-tiggo-7-china-2a-660x493

چیزی که بیشتر نظر بازدید کنندگان این محصول را جلب کرده است، چراغ‌های جلو و عقب زیبا و برآمدگی‌های صندوق عقب است که نشان می‌دهد توانایی چری در طراحی خودرو از قبل بسیار بیشتر شده است. امیدوار هستیم خط مونتاژ این خودرو توسط مدیران خودرو فعال شود و با قیمت مناسب تیگو ۷ در اختیار ایرانیان قرار گیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اخه ما چی از چری کم داریم ، اون موقع که چری ویانا تولید شد سمند میخورد این ماشینو
    حالا ما همون سمند رو داریم با کیفیت به مراتب پایین تر ،چری تیگو ۷ میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا