مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

رونمایی مازراتی از Maserati Grecale

ادغام FCA-PCA در اوایل سال جاری منجر به تغییر مالک مازراتی شد، با این‌حال این شرکت بی‌ وقفه به کار خود ادامه داد و نسخه جدیدی از Grecale، که SUV خواهد بود را معرفی کرد. مازراتی اولین بار تیزرهای این مدل را در سپتامبر سال گذشته منتشر کرد و قصد داشت بهار ۲۰۲۱ به طور کامل از آن رونمایی کند، اما به خاطر مشکلاتی که COVID-19 به ارمغان آورده بود موفق نشد پروژه را در زمان مقرر به اتمام برساند، حال، این کمپانی اعلام کرده که در نوامبر امسال به طور کامل از ماشین جدید خود رونمایی خواهد کرد.

مازراتی تاریخ و ساعت دقیقی به این منظور ارائه نداده و انتظار می‌رود با نزدیک‌ شدن به ماه نوامبر جزئیات بیشتری در این باره منتشر شود. Grecale دومین SUV این کمپانی خواهد بود و هدفش آن دسته از مشتریانی هستند که در این طیف قیمت به دنبال مدل‌های شاسی بلند می‌گردند. اولین SUV معرفی شده Levante است که در سال ۲۰۱۷ در دسترس مشتریان قرار گرفت. اگرچه این دو خودرو پایه و اساسی مشابه دارند، اما دو سبک متمایز را دنبال می‌کنند.

عکس‌هایی که جاسوس‌ها منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد Grecale یک کراس‌اور زیبا با دماغه‌ای بلند و تیز است و گلگیرهای عقبش استایلی برجسته دارند. در مقایسه با Levante این ماشین طراحی ظریف‌تر و کوچک‌تری دارد، این SUV جدید جلوپنجره‌ای بیضی‌ شکل دارد که در قسمت جلو و مرکز به نشان سه‌گانه مازراتی آراسته شده. از قسمت عقب خودرو عکس‌های زیادی در دسترس نیست، اما به هر حال انتظار نمی رود با یک طراحی شوکه کننده مواجه شویم. در این کراس‌اوور یک اسپویلر سقفی کوچک دیده می‌شود که بر روی جعبه عقب قرار گرفته و چهار اگزوز هم در قسمت عقب خودرو دیده می‌شوند.

هنوز مشخص نشده که مازراتی قصد استفاده از چه نوع نیرویی برای این ماشین دارد، اما حدس می‌زنیم دو گزینه پیش‌رو داشته باشیم، گزینه استاندارد، یک موتور ۲ لیتری از نوع mild-hybrid خواهد بود، و احتمالا آپشن پیشنهادی مازراتی یک موتور ۳ لیتری twin-turbocharged از نوع V6 باشد که از Maserati MC20 برداشته شده. موتور V6 قدرتی معادل ۶۲۱ اسب بخار تولید می‌کند (۴۶۳ کیلووات) و در ابرخودروها گشتاوری معادل ۵۳۸ پوند-فوت (۷۹۲ نیوتن بر متر) خواهد داشت و می‌تواند به منظور استفاده در Grecale مورد تنظیم مجدد قرار بگیرد. حال که مازراتی شمارش معکوس را برای رونمایی از این خودرو در اواخر امسال شروع کرده، انتظار می‌رود به مرور اطلاعات و جزئیات بیشتری از این خودرو فاش شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چه زیباست ولی جوانای ایرانی فقط باید حسرت و خواب این ماشین ها رو بخورن وببینن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا